REGION – Prema podacima Hrvatskog zavoda za statistiku, očekivani životni vek građana Hrvatske po rođenju iznosi 78,5 godina, čime su ispod proseka Evrope. Jedan od razloga takvih rezultata jeste činjenica da ne odlaze redovno na preventivne preglede.
Brige izazivaju stres, a stres je jedan od glavnih uzročnika hroničnih bolesti koje, dijagnostikuju li se preventivnim pregledom na vreme, mogu biti rešene. Vodeći se tom mišlju, Croatia osiguranje je u saradnji s agencijom Bruketa&Žinić&Grey i kompanijom Go2Digital napravila Brigometar.
Reč je o digitalnom ekranu postavljenom na frekventnim lokacijama u tri najveća hrvatska grada – Zagrebu, Rijeci i Splitu. Brigometar meri nivo zabrinutosti građana koristeći veštačku inteligenciju i algoritme za prepoznavanje raspoloženja.
Algoritmi ovog oglasa utemeljeni su na face mash i fer plus softverima kojima se analiziraju mišići lica, a mašinskim učenjem prepoznaje se kombinacija osam emocija definisanih kao emocije brige. Nekada su ljudi gledali reklame, a danas i reklame gledaju ljude.
Oni najzabrinutiji građani dobili su besplatan preventivni pregled u Croatia poliklinici u Zagrebu, a sve ostale Brigometar je uputio na stranice Croatia osiguranja gde će, ugovore li dopunsko zdravstveno osiguranje, i oni dobiti besplatan preventivni pregled.
Brigometar je u gradovima bio postavljen šest nedelja, više od 180 hiljada ljudi izmerilo je svoju zabrinutost, dok je 34,48% prolaznika pokazalo interes čime je Brigometar privukao 1.511.916 aktivnih posmatrača. Prema JCDecaux istraživanju, prosečno zadržavanje ispred takvog tipa oglasa je 2.3 sekunde, dok je to vreme kod Brigometra bilo 817% više.