today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Brendovi se suviše trude da budu humani!

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Boris Loman, Digital marketing manager, Atlantic Grupa (Cedevita, Cockta).

Kako danas merimo uspeh brenda na digitalnim kanalima? Da li je danas presudan broj lajkova?
Broj lajkova jeste metrika koju posmatramo na nekim kanalima. Ali ne bih rekao da je presudan. Svi smo svesni da je lajk „skupo zarađen”, pa zbog toga možemo reći da je vredniji nego ranije jer su danas ljudi skloniji da pogledaju sadržaj bez reakcije ili da bace hejt. Ipak, postoje tu metrike koje nam govore da li nešto radimo loše, dobro ili odlično. Odlično radimo ukoliko je sadržaj napravio distrakciju u odnosu na more sadržaja u kom ciljne grupe nalaze, a to znamo prema broju šerova, sejvova i najbitnije – gde se sve kampanja prelila sama od sebe. Dakle, social listening je jedna od važnijih stvari i kvalitativni zaključci često nisu u korelaciji sa kvantitativnim zaključcima. Ukoliko ste „riba koja je prohodala na kopno”, zamislite internet kao fokus grupu gde svašta možete saznati o svom brendu/kampanji jer mnogi pričaju o toj nesvakidašnjoj pojavi. Ako samo plivate, onda se nemojte ni truditi da saznate nešto novo – sve već znate. I da, digitalni kanali su odavno širi pojam od društvenih mreža. Imajući to na umu, uspeh merimo na drugačije načine jer su i ciljevi po kanalu drugačiji. Dakle, svu metriku koja postoji uzimamo u obzir ali zavise od kampanje i pažljivo postavljenih njenih ciljeva i odabranih kanala.

Kakvo nam digitalno iskustvo brendovi u Srbiji danas kreiraju?
Zavisi o kojoj industriji govorimo. Neki overal zaključak je da ponekad čak pratimo trendove koje ni naša ciljna grupa ne može da podnese i razume, dok zaboravljamo osnovne stvari i odlike ciljne grupe. Stalno ponavljamo, nije Srbija samo Beograd i nije Beograd samo krug dvojke. Ali ako govorimo o digitalnom iskustvu, iz ugla marketara, bravo kolege! A sad, vratimo se na consumer centric definicije i na ono što consumeri očekuju, a ne na ono što mi očekujemo da oni očekuju.

Kako da brendovi budu više – human, emotional i engaging?
Odlično pitanje. Smatram da se brendovi suviše trude da budu humani. Iza svakog brenda stoje neki ljudi, ti ljudi imaju neka uverenja, stavove i emocije. Samo ti ljudi mogu preneti pravu humanost i emocije na brend kako bi consumeri to osetili. Kad osete onda i reaguju. U suprotnom, onda je nešto usiljeno. Da me neko ne bi pogrešno razumeo, ne mislim ovde da lične stavove treba da prelivamo na brend, već da na brendu rade ljudi koji dele iste vrednosti kao i brend jer će oni znati najbolje kako da ih iskomuniciraju. Ovo je sad već neki posao HR-a, menadžera koji biraju svoj tim, timova koji biraju agencije sa kojima će raditi itd.

Kada se taj uslov ostvari, onda se ostale stvari dese prirodno. Ako spustim sve ovo na mikro nivo i pitanje ”Kako da odgovorimo na ovo pitanje iz inbox-a” odgovor će uvek biti „pa na isti način kao da je tebe neko pitao na tvom profilu”. Ako ta osoba razume brend, sebe i pitanje, znaće kako da odgovori. Neke stvari se nauče, naravno, ali elokvetnost koju poseduje neka osoba mora odgovarati brendu na kom radi i kroz koji je odlučio da živi.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
I najteže pitanje za kraj. Ne postoji baš precizan odgovor, ima tu dosta nekih momenata na koje sam ponosan kroz poslednjih 10 godina karijere. Rekao bih da je najveći uspeh to što sam uvek zaslužio poverenje koje mi nadređeni i kolege ukazuju. Kad imam takvu podršku, onda mogu da nastavim da budem otvoren i iskren, branim svoje stavove i izlazim iz komfora u kom može biti dosadno. Ako, recimo, pogledate kampanje na Cockta brendu, puno toga možete saznati i o ljudima koji iza njega rade i koji su ponosni na te kampanje. Tu sam i ja.

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!