Nekada smo megafonom slali željene poruke javnosti. Danas nam moderne tehnologije omogućavaju da u pravo vreme sa pravim sadržajem dopremo do svojih ciljnih grupa. Zahvaljujući popularnosti društvenih mreža, kompanije imaju mogućnost da prilagođavaju svoju komunikaciju, fokusirajući se i na pojedince plasiranjem sadržaja koji su od značaja za njih.
U godinama koje dolaze, verujem da će potrošači biti sve zahtevniji i probirljiviji u komunikaciji sa svojim omiljenim brendovima. Društva i pojedinci će očekivati da brendovi upotpune i dodaju određenu vrednost njihovim svakodnevnim aktivnostima. To znači da naši sadržaji moraju da budu bogatiji, uzimajući u obzir sve, od uticaja lanca snabdevanja na određeni proizvod do stavova koje brend zastupa na relevantne društvene teme.
Društveni mediji su definitivno promenili naš način života, a samim tim i način komunikacije sa javnošću, međutim pravila koja su ranije postojala i dalje važe. Zato se treba prilagoditi i uskladiti sa potrebama korisnika na društvenim mrežama. Ovde mislim na brzinu pre perfekcionizma.
Aktiviranje većeg broja korisnika podrazumeva konstantnu ažurnost na društvenim mrežama. To znači i da će se dešavati da nemamo uvek detaljne informacije, ali ćemo uvek biti tu za ljude koji žele da komuniciraju, podele svoju priču ili su radoznali i žele da znaju šta radimo. Društveni mediji na osnovu šerova i komentara pratilaca omogućavaju praćenje i procenu atraktivnosti sadržaja koji se ovim putem plasira, a samim tim i uspešnost same komunikacije.
Ipak, ono što se nikad ne menja, sa društvenim medijima ili bez njih, jeste potreba za „dobrom pričom” (story telling). To je tajna zbog koje smo uspeli da sačuvamo blizak odnos sa svojim potrošačima širom sveta negujući iste vrednosti već 125 godina. Uvek možete računati na Coca-Colu da vas nasmeje, podseti na male radosti i ono što nam je uvek bitno: vreme provedeno s prijateljima i porodicom.
Brend definiše sve ono što svakodnevno činimo kroz međusobnu komunikaciju sa partnerima, klijentima i potrošačima. Slično je kao u ljubavnim vezama, ukoliko se potrošači „zaljube” u ono što brend predstavlja, uspeli ste.
Autor teksta: Claudia Navarro, menadžerka za marketing i komunikacije za Centralnu i Južnu Evropu u kompaniji Coca-Cola
Izvor i foto: Market Network