Agencija Evoke se nedavno transformisala u kompaniju Evoke Group koju čine četiri organizacione celine. Inicijalno prepoznata najviše po njenom osnivaču i Managing Partneru, Nikoli Vukoviću, ova firma svoj dosadašnji uspeh i razvoj duguje velikom broju ljudi, vešto ostvarenim partnerstvima i sinergiji.
Agencija je svoje ime stabilno i postepeno gradila u prvim godinama poslovanja, ali je dolaskom Aleksandra Goračinova u ulozi “tihog partnera” ona počela da poprima oblik koji ima danas.
Aleksandar je u agenciju Evoke prvobitno došao kao klijent, kasnije je angažovan kao konsultant koji je pomogao da se jasnije postave i implementiraju poslovni ciljevi, a nakon toga je postao i manjinski partner. Kako je tekla njegova profesionalna karijera, specijalno za Marketing mrežu govori Aleksandar Goračinov.
Polazeći od toga da je Vaše polje delovanja u poslednjih 14 godina najvećim delom vezano za konzervativne industrije, nekako se za početak nameće pitanje otkud Vi u marketingu?
Mogu slobodno da kažem da me je upravo iskustvo iz konzervativnih industrija naučilo da se najveći napredak može postići izlaskom van zone komfora i oprobavanjem u novim poduhvatima. Vodeći se ovom filozofijom doživeo sam vrlo interesantne stvari, a jedna od najzanimljivijih je upravo i Evoke. Oni koji godinama poznaju mog poslovnog partnera, Nikolu Vukovića, i mene, znaju da je naša priča, pored sticaja interesantnih okolnosti, upravo rezultat i jednog novootvorenog horizonta i to počev od trenutka kada smo započeli saradnju kao klijent i agencija.
Upoznajući se vremenom, shvatili smo da uprkos različitim veštinama koje posedujemo, sinergija naših znanja i iskustava generiše odlične rezultate. Otuda se postepeno i rađala ideja o partnerstvu koje smo ostvarili, a koje se danas ogleda u kompaniji Evoke Group.
Kada već spominjemo različitosti, kako izgleda partnerstvo između, može se reći, potpuno dva drugačija pojedinca?
Što se mene tiče potpuno prirodno. Ljudi su različiti, svako od nas ima neka svoja iskustva i senzibilitet koji se na kraju dana ogledaju u onom što radimo. Smatram da je važno da postoji otvorena komunikacija, međusobno poštovanje, razumevanje i najvažnije – kompromis oko ključnih pitanja. U našem slučaju Nikola je, kako ja volim da kažem – “kreativni cunami”, što u jednoj kreativnoj industriji predstavlja ozbiljan X faktor. U ovom smislu, mi smo na početku definisali naše jake i slabe strane, odredili strateške prioritete i veoma jasno raspodelili uloge. Organizaciono gledano Nikola je Managing Partner i kao takav svakodnevno operativno rukovodi našim sistemom. Sa druge strane, kao neko ko nije uključen u operativno poslovanje moj fokus je na finansijskom aspektu i dugoročnoj održivosti, odnosno na onim stvarima koje u našem slučaju predstavljaju drugi tas na vagi, pored kreative. Na ovaj način prepuštamo svakome od nas da doprinosi u onome u čemu je najbolji, što mislim i da je ključ napretka kompanije.
Kako iz Vašeg ugla vidite Evoke Group u budućnosti?
Sportskim žargonom rečeno – biznis je maraton, a ne sprint. Za rezultate je, između ostalog, potrebno znanje, vreme i strpljenje. Ovo poslednje bih posebno naglasio, jer čini mi se da je ono danas deficitarno, naročito u dinamičnim industrijama kakva je marketing.
Imajući sve ovo u vidu, Evoke Group vidim kao kolektiv koji ide u korak sa promenama, probija barijere i postavlja nove standarde. Čine ga stručni i posvećeni ljudi sa kojima se u kontinuitetu radi, ulaže u njihov razvoj i okruženje u kome sa punim poverenjem i kreativnom slobodom mogu da obavljaju posao i daju svoj doprinos. Duboko verujem da pravo vreme za Evoke Group tek dolazi. Vreme na kraju pokaže sve, zar ne? Hvala na pozivu i pitanjima. Bilo mi je zadovoljstvo!