today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Bitka za kvalitetne zaposlene polako zasenjuje sve druge bitke!

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Bojan Stanković, Marketing Specialist i Team Lead u marketing sektoru, Infostud 3.

Šta danas znači REMARKABLE brend?
Remarkable brend ima dobar proizvod koji stalno unapređuje u skladu sa potrebama svojih korisnika, brine o svojim korisnicima, zaposlenima i okolini, ne boji se da ustane u odbranu vrednosti na kojima je zasnovan i  iskren je do bola. Pojasniću malo kasnije zašto mislim da je to tako.

Na kojim poljima se danas biju bitke brendova za srca potrošača?
Čini mi se da bitka za kvalitetne zaposlene polako zasenjuje sve druge bitke, radno mesto postaje ključni proizvod, a zaposleni je taj potrošač čije srce (i um) treba osvojiti.  Zato ne iznenađuje što se sve više marketara preusmerava u employer branding nišu (koja je i mene davno uzela pod svoje). Deficit radne snage postaje dramatičan, naročito se to vidi u IT industriji, a kompanije koje shvataju ozbiljnost momenta čine sve da kreiraju stvarnu vrednost za svoje zaposlene i time se brendiraju kao poželjni poslodavci koji mogu da privuku najbolje talente na tržištu. Nekad su kompanije sa jakim brendovima proizvoda u svom portfoliju mogle nekako da se provuku sa lošijim tretmanom zaposlenih, danas je to sa usponom modernih sredstava komunikacije sve manje moguće, a brend poslodavca lakše nego ikada može da izvrši negativan uticaj na brend proizvoda i same kompanije.

Kako izgleda brend koji privlači i zadržava pažnju savremenog potrošača?
Veliki višebojni logo i slogan koji se rimuje su najvažniji! Šalu na stranu, izdvojio bih četiri stvari za koje mislim da su ključne:

Dobar proizvod – Ako nemate dovoljno dobar proizvod tj. ono što nudite vašim korisnicima, onda nema svrhe pričati o drugim faktorima, a svako privlačenje pažnje lošim proizvodom je kratkog daha.

Dobro korisničko iskustvo – Dobar proizvod još uvek nije garant uspeha, jer je potrebno da bude praćen što besprekornijim korisničkim iskustvom i pažljivim istraživanjem i osluškivanjem potreba korisnika. Korisnik uglavnom u kontakt sa brendom dolazi da bi rešio neki svoj konkretan problem, što mu više od pomoći budete to je veća šansa da će vas doživeti izuzetnim. Ovo su naravno osnove i nisam rekao ništa previše pametno, ali svaki dan se iznenadim koliko brendovi mogu da zanemare te osnovne postulate.

Iskrenost – Ovo je danas postalo važnije nego ikada. Korisnici žele da im se brendovi obraćaju kao ljudi i to kao ljudi koji ne lažu. One dobre stare korporativne floskule iz priručnika za peglanje PR krize su ostale u 20. veku i više ne pomažu. Korisnici kad primete iskrenost daleko su spremniji da oproste greške u vezi sa proizvodom i korisničkom podrškom i ovo sam nebrojeno puta video u svakodnevnom poslu. Mislim da je razvoj društvenih mreža ogolio činjenicu koliko je iskrenost važna i jedina moguća dugoročna strategija. Često se taj razvoj društvenih mreža pogrešno interpretira kroz vizuru generacijskog jaza, pa se danas može čuti da je Fejsbuk za babe i dede, Instagram za roditelje, a Tik-Tok za decu. Međutim, to je u suštini sekundarno. Uspon svake nove mreže ja vidim zapravo kao vapaj korisnika za neposrednijom i što prirodnijom komunikacijom. Tako da ako vaš brend danas otvara Tik-Tok nalog da bi pokušao da prevari neke klince  i predstavi se više kul nego što stvarno jeste, evo odmah da vam kažem ne da nećete uspeti, nego će vam se duplo obiti o glavu.

Hrabrost – Kao što je važno da brend isporučuje neku vrednost korisniku, danas je postalo važnije nego ikad i da sam brend bude zasnovan na određenom setu vrednosti koje zastupa i koje je spreman da brani. Brend mora biti u stanju da kaže da nije za svakoga, da vrednosti na kojima je zasnovan ne mogu da budu podređene prodaji i kao što sam već rekao mora da se predstavlja onakvim kakav stvarno i jeste. Za sve to je potrebna ogromna doza hrabrosti, jer je ovo teren gde se najviše lome tradicionalni obrasci komunikacije.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Svi projekti su mi kao moja deca! Nakon još jedne nepotrebne šale, izdovojio bih tri projekta koja sam vodio, a koja su mi se u karijeri ispostavila kao prelomna, koja su istovremeno gurala biznis napred i predstavljala važnu priliku za učenje.

Kada smo pokretali brend za poslodavce HRLab.rs imali smo pred nama zadatak da više-manje gotovu paletu proizvoda iz jedne prilično nedefinisane brend situacije pretvorimo u nešto prepoznatljivo.

Sa druge strane, kada smo pokretali Employer Branding Studio, tu smo kretali iz pionirske pozicije zato što smo među prvima počeli da se bavimo ovom nišom, a razvoj proizvoda je tekao paraleno sa koncipiranjem brend asseta (kako bi idealno trebalo uvek i da bude, a retko kada jeste). Takve okolnosti su nam omogućile veliku slobodu u eksperimentisanju, ogroman prostor za učenje, ali i brz tržišni uspeh, tako da uz ponos uvek ostaje i osećaj iskrenog zadovoljstva i želje da svaki projekat uradimo na ovakav način.

I nešto najsvežije, tu je projekat rebrendiranja i repozicioniranja brenda HelloWorld.rs, kao najvećeg domaćeg sajta za zapošljavanje sa najvećim brojem oglasa za posao i inforomacija o IT poslodavcima, koji smo započeli prošle godine. Ovaj projekat se zbog verovatno najizazovnije moguće niše pokazao mnogo težim nego što smo to na početku očekivali. Nakon redefinisanja brend strategije, kreirali smo novi vizuelni identitet i personalizovali brend na novi način. Ovo je naravno automatski proizvelo i potrebu za zahvatima na samom proizvodu, pa smo uz novi unapređeni izgled sajta realizovali i niz unapređenja funkcionalnosti, koja su nam omogućila da osvojimo novu etapu u razvoju biznisa.

Kao što sam već pominjao, brend ne može biti izuzetan ako korisnička podrška nije dobra, ako ne slušamo šta nam korisnici govore, ako nije pokriven maksimalan mogući broj tačaka u kojim korisnici dolaze u kontakt sa brendom, te ako im ne isporučujemo dovoljno vrednosti. Zato smo u okviru projekta uspostavili novu redakciju i višestruko povećali proizvodnju sadržaja, uveli novi sistem organizacije događaja za korisnike koji nam je trajno omogućio nekoliko novih važnih tačaka susreta sa korisnicima, a realizovali smo i najveće domaće istraživanje IT tržišta zapošljavanja koje je donelo mnogo novih uvida korisnih za IT zajednicu. Kroz niz aktivnosti učinili smo sve što smo mogli da stvarno budemo na raspolaganju našim korisnicima u svakom momentu kada smo im potrebni.

Sve ovo smo krunisali proletos kampanjom “Da ti ništa ne promakne“, na kojoj su se sinergetski udružili rezultati svih napora koje smo do tada uložili. I dok je legendarna Branka Petrić u ulozi HelloWorld bake sa bilborda i banera špijunirala najveće domaće IT kompanije i skretala pažnju da se sve najvažnije informacije o IT-ju nalaze na sajtu HelloWorld i da se jednostavno mora biti tamo ako ne želimo da nam nešto važno promakne, metrike su nam jasno pokazale da smo postigli nešto zaista izuzetno. Pri tom ne mislim na one kampanjske vanity metrike kao što su lajkovi i impresije, nego smo ostvarili značajan porast u zacrtanim ciljevima koji predstavljaju samu srž našeg biznisa – širenju korisničke baze, broju poseta sajtu, broju novoregistrovanih korisnika, napisanih recenzija itd.

Sve ovo naravno ne bi bilo moguće bez jednog zaista posvećenog tima ljudi i to me ispunjava ponosom više nego uspeh samih projekata, ali čini mi se da zapravo oni uvek idu ruku pod ruku.

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!