today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Bez veštačke inteligencije ne možemo da budemo konkurentni

Andreas Schwabe je partner i izvršni direktor jedne od najnaprednijih medijskih agencija u Evropi Blackwood Seven. Ova kompanija je inovator u oblasti medija, zahvaljujući uvođenju mašinskog učenja i veštačke inteligencije u planiranje. Učesnicima SEMPL konferencije izneće svoj interesantan stav o neophodnosti oslobađanja od starih, tradicionalnih KPI ciljeva.

Rekli ste da ste pronašli Sveti gral u medijima sa Blackwood Seven platformom koja uvodi veštačku inteligenciju u medijsko planiranje. Kako platforma funkcioniše i šta donosi medijskim agencijama?
Blackwood Seven je medijsko planiranje koje koristi veštačku inteligenciju i mašinsko učenje. Na osnovu podataka, transparentno i automatizovano. Sa našom platformom svaki klijent dobija sopstvenu “medijsku formulu”, koja obuhvata sve kanale – online (Google pretraga, YouTube i Facebook), ali i offline kakvi su TV, radio, štampani mediji i OOH. Može se odrediti optimalni medijski miks za klijente, uključujući i tačnu prognozu očekivanih rezultata. I sve ovo u realnom vremenu. Ovo je potpuno nov način planiranja i optimizacije medijskih budžeta koji donosi stvarnu transparentnost u pogledu svih efekata – čak i hijerarhijskih efekata toga koliko jedan medijski kanal utiče na druge. Dubina podataka koje dobijamo je ono što zovemo Sveti gral.

Čini se da mnoge medijske agencije vode računa i o kreativnim reklamnim rešenjima za svoje klijente, a ne samo o najefikasnijoj upotrebi svojih medijskih budžeta… Kako vidite trenutnu ulogu medijske agencije u advertajzing industriji?
Međunarodnim medijskim tržištem već godinama vladaju agencije čiji su poslovni modeli suviše okrenuti sebi i svojim interesima. Došao je trenutak da se ta situacija promeni. Inovativne tehnološke kompanije, poput Blackwood Seven, već su ušle na medijsko tržište sa tehnološkim platformama zasnovanim na algoritmima. Novi proizvodi, kao što je naša AI plaforma, u poređenju sa tradicionalnim alatima za planiranje su znatno dinamičniji, fleksibilniji i fokusirani isključivo na prave potrebe oglašivača. Uloga medijskih agencija već se menja.

Veštačka inteligencija sve više postaje važan deo marketinške i medijske industrije. Kod nekih postoji strah da će zbog razvoja novih tehnologija izgubiti posao, dok drugi tu situaciju vide kao novu mogućnost za targetiranje i dosezanje potrošača. Kakav je vaš stav o AI u marketing i medijima? Da li je to budućnost industrije?
Vreme kada je medijsko planiranje zasnovano na nejasnim Excel tabelama definitivno je iza nas. Medijsko planiranje 2.0 se obavlja putem mašinskog učenja i automatizacije, tako da oglašivači mogu da dobiju potpunu transparentnost efekata svojih budžeta. Digitalizovani procesi pružaju nam mogućnost samostalnog učenja i dostavljanja detaljnijih rezultata. Možemo reći da upotrebom AI, marketing više ne ostavlja proctor za nedoumice. Ipak, uvek će postojati pametni stratezi i kreativci koji žele da proizvedu nešto novo. AI im ne može pomoći u tome, ali ono u čemu definitivno može je optimizacija kanala, tajming i targetiranje.

Online giganti, kao što su Google/YouTube i Facebook, duboko su uticali na medijsku industriju. Više ne možemo da odredimo izvor vesti, jednostavno se pojave na društvenim mrežama. Da li su ove društvene platforme pretnja ili prilika za tradicionalne medije?
I jedno i drugo. Pretnja su jer kanali društvenih medija imaju ogroman domet i njima se može manipulisati. U kombinaciji sa preciznim targetiranjem postaju moćan instrument. To može preusmeriti pažnju od tradicionalnih medija. S druge strane, što više ima neproverenih informacija, postaje sve interesantnije i privlačnije pronaći izvor u pouzdanim novinarskim člancima. Tradicionalni mediji koji uspeju da pridobiju poverenje čitalaca i razumeju efekat umnožavanja i povezanost društvenih mreža, mogu se nadati prosperitetnoj budućnosti.

Po vašem mišljenju koja društvena mreža ima najveći potencijal kao kanal oglašavanja? Da li je to Snapchat, Instagram, ili neka druga plaforma?
Facebook se već pozicionirao kao veoma moćan kanal. Instagram je relevantniji za mlađu populaciju i takođe dobro funkcioniše, posebno ukoliko postoji kvalitetan sadržaj. Snapchat možda još uvek nije profitabilan, ali on kao kanal za oglašavanje ima jednu važnu prednost: to je potpuno nov način da oglašivači svoj proizvod ili brend predstave mladoj generaciji. I prilično sam siguran da ukoliko Snapchat poboljša targetiranje za klijente, imaće još bolji KPI. WhatsApp još uvek ne nudi nikakve mogućnosti oglašivačima, ali uskoro će se pojaviti. Zaista ne bih mogao da kažem ko će pobediti u ovoj trci. Možda neka potpuno nova platforma za koju još uvek nismo čuli.

Kako blokiranje reklama, prevare u oglašavanju, transparentnost i drugi problemi sa kojima se industrija digitalnog marketinga trenutno suočava utiču na vaše poslovanje?
Jedan od naših osnovnih principa je: “Poverenje je lepo. Transparentnost je bolja.” Naši klijenti žele da prate, upoređuju i prilagođavaju. Svi želimo da platimo stvari koje nam pružaju dodatnu vrednost. Da bismo bili pouzdani savetnici, moramo biti transparentni savetnici. Zato pažljivo razmatramo sve mgućnosti i naši algoritmi vrlo brzo saznaju da li neki delovi kampanje imaju neke od problema.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!