Ove sedmice glavni grad Srbije bio je domaćin dva značajna događaja koji su ga stavlili u centar na svetskoj mapi kreativnosti. Prvi je festival “The Cup” koji je okupio pobednike četiri najprestižnija svetska advertajzing festivala, a drugi je sastanak kreativnih direktora agencijske mreže McCann iz zemalja od Skandinavije, preko zemalja istočne i centralne Evrope, do Balkana i jugoistočne Evrope.
Sastanak nekih od svetski najpriznatijih kreativaca iz agencijske mreže McCann po prvi put se održava u Beogradu, što je još jedna potvrda razvoja kreativne industrije u našoj zemlji. Tim povodom osnivač McCann Beograd, Srđan Šaper rekao je: “Činjenica da se ovako veliki i značajan događaj organizuje u Beogradu predstavlja priznananje za nas jer čitav region uviđa potencijal i značaj kreativnosti našeg podneblja, talenta i znanja ovdašnjih ljudi, kao centra kreativnosti ne samo na prostoru našeg regiona, već i cele jugoistočne Evrope.“
Na sastanku su neki od danas najboljih svetskih kreativaca koji rade kao kreativni direktori agencijske mreže McCann razgovarali o razvoju i trendovima u kreativnoj industriju, razmeni i evaluaciji kreativnih ideja, projekata i festivalskih radova i slično. Jedan od učesnika biće i Adrian Botan kreativni direktor jedne od najnagrađivanijih evropskih agencija McCann Bukurešt.
„Zemlje sa istoka Evrope još uvek nisu pokazale svu kreativnost koju imaju. Mislim da su najbolje godine tek pred nama. Istina je da sa razvijenim tržištima ne možemo da se merimo ni sa budžetima ni sa produkcijom. Oni su vekove ispred nas, posebno kada se radi o tradicionalnim medijima“, smatra Botan, krativni direktor agencije McCann Bukurešt i dodaje: „Naša šansa je u novim medijima, u digitalu gde svi imamo iste startne pozicije i gde možemo da stanemo rame uz rame sa razvijenim zemljama kada se radi o kreativnoj industriji. Upravo tu dolazi do izražaja kreativnost i Srbije i Rumunije, kao i čitavog regiona jugoistočne Evrope“.
Kreativna industrija u svetu predstavlja jednu od vodećih svetskih industrija. Izvoz kreativnosti poslednjih decenija postala je jedna od najprofitabilnijih grana industrije i značajan deo prihoda brojnih zemalja. Primer Italije, Francuske, skandinavskih zemalja, a poslednjih godina i država sa istoka Evrope najbolji su dokaz za to. Srbija ima potencijala da se takmiči na tom tržištu ukoliko bi iskoristila sav kreativni potencijal koji imamo.
Kreativnost u borbi protiv krize
Boravak nekih od najpriznatijih evropskih kreativaca u Beogradu iskorićen je za organizovanje panel diskusije u okviru projekta „McCann Parobrodiranje“. Učesnici u panel diskusiji bili su kreativni direktori agencija McCann mreže: Adrian Botan i Katalin Dobre iz Rumunije, Gabor Havasi iz Mađarske, Mantas Velykis iz Viljnusa i Vladimir Ćosić iz Srbije. Na panelu pod nazivom „Kreativnost u borbi protiv krize“ učesnici su razmenili mišljenja o stanju u kreativnoj industriji, diskutovali su da li je „zlatno vreme“ advertajzinga završeno, da li je ekonomska kriza izazov za kreativce…