Novi spot kompanije Galenika za proizvod Refluxan, u egzekuciji agencije Ovation BBDO, pomera granice srpskog advertajzinga. Ne samo da je proizvod revolucionaran za sve koji pate od želudačnih problema, već po prvi put u komercijalno oglašavanje uvodi pitanje unutarporodične diskriminacije LGBT+ osoba. I to na suptilan, zabavan i podržavajući način. Za Marketing mrežu, o ovoj kampanji govori Marko Marjanović koji je njen kreativni lead.
U novom spotu za Galenikin „Refluxan“, vidimo poslovično „neprijatne“ porodične situacije – autovanje, tetoviranje, selidbu u inostranstvo. Kako su se klijent i agencija odlučili da baš ovaj pristup komunicira benefite medikamenta koji tretira želudačne probleme?
Hteli smo da nam reklama bude realna. Da ne predstavljamo imaginarne situacije koje se dešavaju porodicama koje žive u izmišljenim belim stanovima sa svojim zlatnim retriverom. Želeli smo da prikažemo nešto prirodno, ljudsko. Nešto što je svuda oko nas. Da pokažemo da su naše porodice takve. Tetovirane, nesavršene, krive, prave. Da se iz ove zemlje ljudi sele, odlaze, dok ipak drugi dolaze. Da nekada roditeljima moramo nešto da priznamo, da im odamo neku tajnu, da oni reaguju kako reaguju… Možda se i šokiraju, možda im bude teško… Ali na kraju, jer se svi volimo, lako se i izgrlimo i nasmejemo svemu tome što se učini kao da je neki problem. A zapravo je sve to ne samo deo života, nego je upravo to ŽIVOT.
Situacije koje smo izabrali su upravo one na koje bi neki prosečan komentator na internetu rekao da mu se od tih priča „okrene stomak“. E baš zato, za njega postoji jedan proizvod koji se zove Refluxan. Koji kada popije, ništa mu neće biti problem.
Sva ta „neprijatna“ pitanja koja ovaj TVC otvara na zabavan način, zapravo su važna i normalna društvena pitanja. A koliko je važno da se advertajzing, upravo u formatu u kom je najefikasniji, posveti tretmanu gorućih diskriminacionih pitanja?
Veoma je važno. Kao i svako drugi, tako i mi – radnici u advertajzingu, treba da iskoristimo svoje talente i znanja da pričamo o stvarima onako kakve one jesu. Ovo nije reklama koja se bavi podizanjem svesti o nekoj diskriminisanoj grupi. Ovo je klasična komercijalna reklama, kao i svaka druga. Postoji proizvod koji se komunicira potencijalnim kupcima. Razlog zašto mi pričamo o njoj sada je zato što ljudi nisu navikli da te teme vide na svom TVu, a te teme itekako postoje u životu. Onda je veće pitanje zašto u reklamama ne viđamo stvari koje viđamo u svakodnevnom životu?
Smatram da ovako obrađene teme, na neki nepretenciozan, normalan način pozitivno utiču na sve nas. Da svi možemo da u sadržaju koji konzumiramo pronađemo nekoga od protagonista koji nas predstavljaju. Naše probleme, naše želje, nadanja. Ja lično želim da se ljudi pronalaze u reklamama koje radim, jer je to znak da radimo nešto što je dobro.