B2E je model poslovanja sadašnjosti!

Blaž Ferenc, direktor korporativnih komunikacija u A1 Srbija i A1 Slovenija, specijalno za Marketing mrežu govori u kojoj meri su mladi talenti važni za razvoj kompanije, da li je B2E model poslovanja budućnosti, kao i zašto su podržali projekat KAKTUS Talents.

Kompanija A1 Srbija podržala je KAKTUS Talents takmičenje koje se organizuje u okviru festivala KAKTUS 2021. Koliko je za Vašu kompaniju značajno da podržite jedan ovakav projekat?
U kompaniji A1 verujemo da svaki pojedinac ima talenat, sve što mu treba je sredina koja će mu omogućiti da svoj talenat razvija. Zato i ne čudi što je za nas upravo razvoj tih talenata veoma važan. Svesni smo da se učenje u današnje vreme ne odvija samo unutar kompanije nego praktično svuda, naravno ako pojedinac ima želju za učenjem. Mladi talenti koji će se prijaviti na KAKTUS Talents, tu želju bez sumnje imaju. Zato nam je veliko zadovoljstvo što možemo da podržimo njihov razvoj kroz ovo takmičenje.

U kojoj meri su mladi talenti važni za razvoj kompanije? Kako ih privući i zadržati u kompaniji?
Najbolje ekipe i u poslu i sportu su one koje uspeju da uspostave odgovarajuću ravnotežu među mladim talentima i iskusnim članovima ekipe. Talenti u tim donose entuzijazam, nov pogled na svet i nove veštine. Stariji članovi uz pomoć svog znanja i iskustava talente usmeravaju, pružaju im podršku u razvoju i u tom procesu uče i sami.

Upravo to adekvatno usmeravanje i podrška kompanije u razvijanju znanja i karijere su jedna od ključnih stvari kojima možemo privući i zadržati mlade talente u kompaniji na duže straze. Osim toga, danas sve veće značenje dobijaju i fleksibilnost radnog vremena, raznolikost radne sredine i uključenost kompanije u pozitivne društvene promene.

Možemo li reči da su talenti „pogonsko gorivo“ kompanije i tržišta i šta je potrebno učiniti, na nivou države, struke, kompanija, ali i pojedinaca, u cilju razvoja potencijala mladih talenata?
Verovatno možemo reći da su angažovani i veoma talentovani pojedinci srednji nosioci promena u kompanijama, privredi i društvu uopšte. Zato bi mnogi želeli da budu prepoznati kao talenti. Ujedno, kompanije ne žele da imaju „večne talente“. Stoga je naš zadatak da prvo u grupi svih talentovanih pojedinaca prepoznamo one, koji zaista žele da ulažu u razvoj sopstvenog potencijala te im zatim taj razvoj i omogućimo.

Omogućavanje razvoja započinje slušanjem. Mladi se u društvu često ne čuju, i slično se može desiti i u kompanijama. Zato o očekivanjima samih talenata s jedne strane i o njihovom mogućem doprinosu s druge strane ponekada znamo iznenađujuće malo. U kompaniji A1 smo baš u te svrhe, da bolje čujemo i efikasnije prikupljamo povratne informacije, oblikovali format razgovora 1:1 sa HR partnerima, kojeg nazivamo HR Espresso. Postoje, naravno, i brojni drugi načini za postizanje istog cilja.

Kad jednom znamo šta oni žele, način podrške talentima je mnogo jasniji, a različitih puteva ima toliko, koliko ima talentovanih pojedinaca. Ako na trenutak uopštimo priču, ključne stvari kojima možemo da ubrzamo njihov razvoj su da im omogućimo da prave greške, da im omogućimo pristupanje do svih, za njihov rad relevantnih informacija, da im redovno prosleđujemo povratne informacije o njihovom radu, da uspostavimo sistem učenja na različitim područjima i da im dodelimo nekog, ko će se planski baviti njihovim razvojem.

Kod nas smo na primer shvatili da dosta mladih na početku karijere želi da se isproba na više različitih područja i ustanovi, koje im najviše odgovara. Takođe, oni žele da rastu unutar kompanije. Zato smo počeli da podstičemo interne konkurse za posao i danas interni kandidati popunjavaju već više od polovine otvorenih radnih mesta.

Da li je B2E (Business to Employee) model poslovanja budućnosti?
B2E je model poslovanja sadašnjosti. Bez angažovanih zaposlenih nema zadovoljnih klijenata i uspešnog poslovanja. A angažovanih zaposlenih nema bez fokusiranja kompanije na to kako se oni osećaju u kompaniji, na uslove rada te na njihov razvoj.

Takmičenje mladih talenata KAKTUS Talents ima humanitarni karakter, pa će tako radovi i ideje koje budu kreirani u okviru takmičenja biće donirani socijalnom preduzeću ili udruženju na čiji brief su takmičari imali zadatak da odgovore. U kojoj meri je poslovanje kompanije A1 Srbija usmereno na CSR i filantropiju?
U kompaniji A1 Srbija društvena odgovornost je jedno od ključnih strateških područja. Verujemo da kompanija mora da bude, ne samo poslovno uspešna, već i konstruktivan član zajednice i deo pozitivnih promena u sredini. Našim društveno odgovornim aktivnostima fokusiramo se pre svega na područje ekologije, zdravlja i obrazovanja. U saradnji s organizacijama kojima pružamo podršku u okviru projekta Svet kakav želiš, želimo da ubrzamo razvoj na ta tri područja i da ujedno podstaknemo svakog pojedinca da postane pokretač promena u tim područjima. Jer, sve, naime, počinje od tebe.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari