Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

ANEM: Medijske reforme kasne godinama

Asocijacija nezavisnih elektronskih medija nada se da bi novi zakon o informisanju kao prvi iz seta medijskih zakona mogao da se nađe pred poslanicima na jesen. ANEM upozorava da su svi rokovi za početak medijske reforme u Srbiji probijeni i da donošenje Zakona o informisanju kasni sedam godina, a donošenje Zakona o elektronskim medijima pet godina.
Od najavljene rekonstrukcije vlade ne strepe samo ministri i njihovi saradnici već i mediji, jer i njihov rad i opstanak zavisi od brzine izvršne i zakonodavne vlasti. U ANEM-u se pribojavaju toga da bi rekonstrukcija u ministarstvu kulture imala za posledicu novo prolongiranje postojećih rokova, što je, kako kažu, politička realnost u Srbiji.
„Isto tako je realnost da smo od donošenja strategije pre dve godine imali izbore, formiranje vlade, sada imamo period koji se troši na rekonstrukciju vlade. Sve u svemu, dosta praznog hoda koji sasvim sigurno treba uzeti u obzir, ali isto tako je činjenica da se medijima i novinarima u Srbiji jako žuri, da je situacija više nego dramatična“, kaže predsednik ANEM-a Saša Mirković.
O predlogu novoga Zakona o elektronskim medijima tek se očekuje javna rasprava, dok je zakon o javnim servisima još u početnoj fazi pisanja. Istovremeno zbog smanjenja novca za medijsko oglašavanje u medijima pitanje finansiranja iz javnih sredstava svakim danim postaje sve važnije.
„Sada kada biste onu jednu cifru koja se iz godine u godinu smanjuje, a to su opšti marketinški budžeti na celom tržištu, uporedili sa cifrom davanja budžetskih sredstava za medije, shvatili biste koliko je država uticajna na tom tržištu i koliko ona može kroz svoje različite budžete da praktično kontroliše u potpunosti medijsku scenu u Srbijii“, kaže Slobodan Kremenjak, advokat Pravne službe ANEM-a.
U ANEM-u napominju da je baš zato ključno pitanje medijske reforme uvođenje reda u taj sistem, na koji država utiče novcem.

Izvor: B92

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!