today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

ANEM: Medijske reforme kasne godinama

Asocijacija nezavisnih elektronskih medija nada se da bi novi zakon o informisanju kao prvi iz seta medijskih zakona mogao da se nađe pred poslanicima na jesen. ANEM upozorava da su svi rokovi za početak medijske reforme u Srbiji probijeni i da donošenje Zakona o informisanju kasni sedam godina, a donošenje Zakona o elektronskim medijima pet godina.
Od najavljene rekonstrukcije vlade ne strepe samo ministri i njihovi saradnici već i mediji, jer i njihov rad i opstanak zavisi od brzine izvršne i zakonodavne vlasti. U ANEM-u se pribojavaju toga da bi rekonstrukcija u ministarstvu kulture imala za posledicu novo prolongiranje postojećih rokova, što je, kako kažu, politička realnost u Srbiji.
„Isto tako je realnost da smo od donošenja strategije pre dve godine imali izbore, formiranje vlade, sada imamo period koji se troši na rekonstrukciju vlade. Sve u svemu, dosta praznog hoda koji sasvim sigurno treba uzeti u obzir, ali isto tako je činjenica da se medijima i novinarima u Srbiji jako žuri, da je situacija više nego dramatična“, kaže predsednik ANEM-a Saša Mirković.
O predlogu novoga Zakona o elektronskim medijima tek se očekuje javna rasprava, dok je zakon o javnim servisima još u početnoj fazi pisanja. Istovremeno zbog smanjenja novca za medijsko oglašavanje u medijima pitanje finansiranja iz javnih sredstava svakim danim postaje sve važnije.
„Sada kada biste onu jednu cifru koja se iz godine u godinu smanjuje, a to su opšti marketinški budžeti na celom tržištu, uporedili sa cifrom davanja budžetskih sredstava za medije, shvatili biste koliko je država uticajna na tom tržištu i koliko ona može kroz svoje različite budžete da praktično kontroliše u potpunosti medijsku scenu u Srbijii“, kaže Slobodan Kremenjak, advokat Pravne službe ANEM-a.
U ANEM-u napominju da je baš zato ključno pitanje medijske reforme uvođenje reda u taj sistem, na koji država utiče novcem.

Izvor: B92

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!