today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Analiza beogradskih hotela na društvenim mrežama

Facebook je očekivano glavna društvena mreža među beogradskim hotelima. Međutim, čak četvrtina najluksuznijih hotela u Beogradu ne poseduje Facebook fan page. Iako se ostali hoteli u većini slučajeva izuzetno trude da izgrade svoj identitet “na fejsu”, najčešće nemaju “dovoljan” broj fanova i kritičnu masu za viralnost, često ne poseduju optimizovane linkove i uređene profile, a Facebook aplikacije se retko i neprofesionalno koriste.
Po nekim podacima putnici, i oni koji idu na odmore, u 72% slučajeva postavljaju na društvenim mrežama fotografije s putovanja tokom samog puta, dok je 46% onih koji se čekiraju na tim lokacijama. Dakle, nema sumnje da ljudi imaju potrebu da na društvenim mrežama obaveste o tome gde se nalaze i kako se provode. Monetizacija ove potrebe korisnika, koji su u isto vreme i gosti hotela, svakako je izazov kome se treba odazvati, a goste treba pretvoriti u ambasadore brenda hotela u kome odsedaju.
Po najnovijim istraživanjima, Facebook je i dalje najdominantnija društvena mreža, dok je Facebook mobilna aplikacija najkorišćenija aplikacija. U isto vreme, beleži se značajan trend porasta refferal traffic-a koji dolazi sa ove mreže, što je čini izuzetno pogodnom za hotelsku industriju. Razlozi leže i u tome što su hotelske usluge po svojoj prirodi iskustvene i teško je predvideti njihov kvalitet pre samog plaćanja. Ovo čini ulogu lajkova fanova još važnijom za potencijalne klijente – one koji bi prvi put bili gosti.
Na koji način vodeći hoteli u Beogradu koriste društvene mreže, istraživao je Petar D. Đorđević, autor bloga www.kakoprodatimarketing.com. Analizirano je 29 beogradskih hotela koji su kategorisani sa 4 i 5 zvezdica. Za polaznu tačku korišćen je sajt booking.com gde je identifikovano da ovi hoteli imaju visoku prosečnu ocenu od 8,7/10 i ukupno 9.771 rejting.
„Pod pretpostavkom da je web sajt hotela njegova online lična karta, očekivalo bi se da hoteli promovišu na sajtovima svoje profile na društvenim mrežama. To nije uvek situacija. Čak, je primećeno da hoteli imaju više profila na socijalnim mrežama nego što to komuniciraju preko sajtova. Da ne spominjemo činjenicu da čak četvrtina najluksuznijih hotela u Beogradu ne poseduje Facebook fan page, a kada je reč o drugim socijalnim mrežama situacija je još lošija. Pinterest i Instagram, dve društvene mreže koje su posebno pogodne za hotelsku industriju, nalaze se na marginama”, navodi autor istraživanja.

ta

Na dan 1. novembar 2014. godine, 22 hotela koja inače koriste Facebook, imala su ukupno 80.244 fanova. To znači da je, u proseku, jedan takav hotel imao 3.647 fanova. Gledano po veličini, samo jedan hotel ima preko 20 hiljada fanova, još jedan je u kategoriji između 10 i 20 hiljada, a tri hotela su u grupi od pet do 10 hiljada fanova. Ipak, 17 vodećih hotela srpske prestonice ima manje od pet hiljada fanova, od čega njih 10 manje od hiljadu fanova!
Sporna je i demografska struktura fanova. Na primeru najveće stranice, čak 93% fanova je iz Srbije, a to svakako ne odražava realnu strukturu gostiju i ciljne grupe ovog prestižnog hotela. Takođe 13 hotela ne poseduje optimizovani facebook link, a 10 hotela ne koristi nikakve facebook aplikacije.

Više o ovoj temi možete pročitati OVDE.

Autor teksta: Petar D. Đorđević

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!