Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Ako je kriza postala naša nova normalnost, održivo poslovanje je najbolji štit u toj normalnosti!

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Nina Elezović, Direktorka korporativnih poslova i održivog poslovanja, Coca-Cola HBC Srbija.

Kako danas merimo uspeh CSR kampanja?
Iako je moguće imati određene kvantitativne pokazatelje za svaku CSR inicijativu, verujem da CSR metrika ne može da se obuhvati samo ciframa. Doprinos koji CSR ima za imidž kompanije, privlačenje novih i zadržavanje talenata, privrženost brendovima, odnose sa zainteresovanim stranama – teško je izmeriti i staviti u neki eksel.

Merljivost smo dobili kroz evoluciju CSR-a ka ESG (Environment, Social, Government) principima. Tako će ESG pokazati na koji način kao kompanija, na primer, odgovarate na klimatske promene i to će pokazati kroz konkretne cifre. Ako govorimo o ugljeničnoj neutralnosti, uštedi vode i energije, smanjenju otpada – sve to će biti merljivo kroz ESG principe. U poslednjih nekoliko godina kompanije se sve više okreću ESG pristupu, vodeći brigu istovremeno o planeti, ljudima i biznisu, i sve to na merljiv način. Coca-Cola HBC je jedna od prvih kompanija koja je postavila naučno zasnovane ciljeve u oblasti održivosti, a prvi targeti treba da budu ostvareni već 2025. godine. Upravo to je merljivost o kakvoj bismo želeli da govorimo i u budućnosti.

Kako danas pomiriti održivost i profit?
Poslovanje nije klackalica na kojoj treba da prevagne održivost na jednoj ili profit na drugoj strani. Pre bih posmatrala da nam upravo održivost omogućava da razvijemo dugoročnu strategiju za naš biznis, koja će značiti i profitabilno poslovanje u budućnosti. Oni idu ravnopravno, ruku pod ruku, jer drugačije ne može.

Da li primena održivih praksi i sve promene koje treba da implementiramo kao kompanije dolazi sa cenom? Nesumnjivo je tako. Ali je veoma važno da održivost ne posmatramo kao kratkoročni trošak, već upravo kao dugoročnu investiciju koja će se višestruko isplatiti. Ne samo za naš biznis, već i za zajednice u kojim poslujemo i za planetu.

Na primer, kad krenete da smanjujete otpad, već tada ćete videti smanjenje troškova, a doprinećete zaštiti životne sredine. Coca-Cola HBC Srbija je pre nekoliko meseci uvela KeelClip inovaciju na delu portfolija, gde smo plastiku koja je „držala“ četiri limenke zamenili kartonskim poklopcem-držačom. Tako smo uticali na uštedu plastike, koja se u narednih pet godina procenjuje na čak 144 tone, menjajući je lakše dostupnim, biorazgradivim i reciklabilnim kartonom.

Ako je kriza postala naša nova normalnost, održivo poslovanje je najbolji štit u toj normalnosti.

Kako društveno važne teme integrisati u brend strategiju i svakodnevnu komunikaciju sa ciljnom grupom, a „ne pasti“ na klizavom woke terenu?
U današnjem hiperkonektovanom društvu, sve je više pojedinaca koji očekuju od brendova da zauzmu stav, da komuniciraju na različite važne teme. Potrošač sve više želi da razume društvene i ekonomske posledice svojih kupovina.

Trendovi dolaze i prolaze, ali iskrenost i poverenje je srž odnosa brenda sa potrošačima. I taj odnos je dugovečan, dokle god delimo zajedničke vrednosti i uverenja, koje opet na iskren i jasan način komuniciramo. Primera radi, Rosa voda je prepoznata kao brend koji pruža podršku roditeljstvu, majkama i bebama, koji veruje i promoviše vrednosti porodice. I ta iskrenost u pristupu brenda se potvrđuje iz godine u godinu, što potrošači i prepoznaju i nagrađuju.

Svaki put kada se potrošači nađu ispred police u supermarketu, oni donose odluku. Znaju zašto su izabrali određeni brend. Taj razlog ZA je dragocena vrednost koja se mora čuvati. Ali da bismo došli do tog ZA, pored iskrenosti, moramo da budemo i smeli, da istupimo prvi za ono u šta verujemo. Verujem da će potrošači to uvek prepoznati.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Kao menadžeru, u svim organizacijama gde sam radila, bilo mi je izuzetno važno da oko sebe imam dobar tim. Smatram da su svi drugi uspesi u karijeri obično vaši lično, ili se tiču nekih biznis ciljeva, ali je gradnja uspešnog i snažnog tima zapravo najbolji legat.

Zato sam, kroz različite karijerne uloge, uvek nastojala da ulažem energiju i znanje u ljude sa kojima sarađujem, pomognem im da osveste i razviju svoje potencijale. U tom dvostranom procesu učimo jedni od drugih, i ja sam zaista imala sreću da sam uvek okružena ljudima od kojih mogu puno da učim.

Moj tim sada u potpunosti čine dame, što me čini posebno ponosnom, jer njihovim osnaživanjem imam mogućnost da gradim jednu sjajnu generaciju novih žena liderki. Kad se jednom u budućnosti osvrnem iza sebe i vidim sve njihove uspehe – a verujte da se od ovih žena samo uspesi mogu očekivati – biću ponosna, znajući da sam jednim delom doprinela njihovom karijernom rastu i razvoju.

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!