today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Ako je bioskop 4D, koliko dimenzija ima oglašavanje?

Trendovi poslovanja menjaju se u skladu sa promenama koje se dešavaju u industriji. Marketinški trendovi su malo drugačiji, zato što se oni menjaju u skladu sa promenama svih industrija koje promovišu, što je još teži i kompleksniji zadatak. Njihov primarni cilj je da privuku pažnju, ali se često kaže da su vremenom razvijeni u posebnu vrstu umetnosti.

Uopšte ne ulazeći u definicije marketinga, kojih je mnoštvo, moramo se saglasiti u jednom – u trci da postigne svoj cilj, oglašavanje se zaista od početka služi umetnošću. Koju god početnu tačku da uzmete kao prvi marketinški potez – a možete ih uzeti mnogo – on je izveden uz pomoć lepe, elegantne ili duhovite pisane reči.

Sa napretkom tehnologije, marketing je počeo da se služi umetnošću koja stimuliše razna čula – razvili smo celu nauku o kombinovanju boja na vizualima i fontovima u pokušaju da ih učinimo vidljivijim. Dodali smo kvalitetan zvuk i zanimljive animacijske elemente, kako bismo privukli ljude da slušaju. Operacionalizovali smo elemente umetnosti, i upotrebili ih da publici prenesemo osećaj, koji sledi iz kreativnog koncepta koji smo razvili, i koji je na neki način njegov početak i cilj.

Ono što se marketing tim kompanije Lidl u Srbiji, zajedno sa svojom marketing agencijom Real Grupa Srbija, zapitao jeste – šta je sledeće? Šta najbrže i najefektnije budi emocije i evocira uspomene, a može se upotrebiti u oglašavanju?

Dokazano je da čulo mirisa ima jak uticaj na naša osećanja, um i telo, te da veoma brzo prizove uspomene i lepa sećanja. Koliko puta vam se desilo da osetite poznat parfem, koji vas kao po komandi prenese u neki trenutak iz prošlosti za koji niste bili sigurni da ga se i dalje sećate? Ovo čulo nije samo jako, već i pamti – mirisi najduže ostaju sa nama, čak i kada zaboravimo sliku ili ton.

Marketing kampanja „Najkraćim putem do svežeg peciva“, fokusirana na Lidlovu pekaru i sveže pekarske proizvode, upotrebljava upravo kombinaciju stimuliranja različitih čula kako bi potrošači, kada u gradu osete poznate mirise svežeg peciva, pomislili na Lidl. Na koji način? Specifična konstrukcija i mehanizam, osmišljen i postavljen na šest autobuskih stajališta u prestonici, u kratkim vremenskim intervalima će ispuštati prepoznatljivi miris Lidlove pekare!

„Mirisna stajališta“ omogućiće da se miris Lidlove pekare oseća ne samo u prodavnicama, već i na beogradskim ulicama – u blizini Lidla na raskrsnici Ustaničke i ulice Vojislava Ilića, na Studentskom trgu, ispred Elektrotehničkog fakulteta u Bulevaru kralja Aleksandra, i na još tri lokacije širom grada. Ovo je prvi put na srpskom tržištu da kompanija na ovaj način pokušava da „osvoji“ potrošače – pružajući im sveobuhvatan vizuelno-čulno-mirisni doživljaj na ulicama kojima prolaze svakog dana.

Dakle, ako je i bioskop 4D, koliko onda dimenzija ima oglašavanje?
Očigledno, onoliko koliko ih imaju život i umetnost – bezbroj, sa jedinim ograničenjem u vidu naše kreativnosti.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!