Ako je bioskop 4D, koliko dimenzija ima oglašavanje?

Trendovi poslovanja menjaju se u skladu sa promenama koje se dešavaju u industriji. Marketinški trendovi su malo drugačiji, zato što se oni menjaju u skladu sa promenama svih industrija koje promovišu, što je još teži i kompleksniji zadatak. Njihov primarni cilj je da privuku pažnju, ali se često kaže da su vremenom razvijeni u posebnu vrstu umetnosti.

Uopšte ne ulazeći u definicije marketinga, kojih je mnoštvo, moramo se saglasiti u jednom – u trci da postigne svoj cilj, oglašavanje se zaista od početka služi umetnošću. Koju god početnu tačku da uzmete kao prvi marketinški potez – a možete ih uzeti mnogo – on je izveden uz pomoć lepe, elegantne ili duhovite pisane reči.

Sa napretkom tehnologije, marketing je počeo da se služi umetnošću koja stimuliše razna čula – razvili smo celu nauku o kombinovanju boja na vizualima i fontovima u pokušaju da ih učinimo vidljivijim. Dodali smo kvalitetan zvuk i zanimljive animacijske elemente, kako bismo privukli ljude da slušaju. Operacionalizovali smo elemente umetnosti, i upotrebili ih da publici prenesemo osećaj, koji sledi iz kreativnog koncepta koji smo razvili, i koji je na neki način njegov početak i cilj.

Ono što se marketing tim kompanije Lidl u Srbiji, zajedno sa svojom marketing agencijom Real Grupa Srbija, zapitao jeste – šta je sledeće? Šta najbrže i najefektnije budi emocije i evocira uspomene, a može se upotrebiti u oglašavanju?

Dokazano je da čulo mirisa ima jak uticaj na naša osećanja, um i telo, te da veoma brzo prizove uspomene i lepa sećanja. Koliko puta vam se desilo da osetite poznat parfem, koji vas kao po komandi prenese u neki trenutak iz prošlosti za koji niste bili sigurni da ga se i dalje sećate? Ovo čulo nije samo jako, već i pamti – mirisi najduže ostaju sa nama, čak i kada zaboravimo sliku ili ton.

Marketing kampanja „Najkraćim putem do svežeg peciva“, fokusirana na Lidlovu pekaru i sveže pekarske proizvode, upotrebljava upravo kombinaciju stimuliranja različitih čula kako bi potrošači, kada u gradu osete poznate mirise svežeg peciva, pomislili na Lidl. Na koji način? Specifična konstrukcija i mehanizam, osmišljen i postavljen na šest autobuskih stajališta u prestonici, u kratkim vremenskim intervalima će ispuštati prepoznatljivi miris Lidlove pekare!

„Mirisna stajališta“ omogućiće da se miris Lidlove pekare oseća ne samo u prodavnicama, već i na beogradskim ulicama – u blizini Lidla na raskrsnici Ustaničke i ulice Vojislava Ilića, na Studentskom trgu, ispred Elektrotehničkog fakulteta u Bulevaru kralja Aleksandra, i na još tri lokacije širom grada. Ovo je prvi put na srpskom tržištu da kompanija na ovaj način pokušava da „osvoji“ potrošače – pružajući im sveobuhvatan vizuelno-čulno-mirisni doživljaj na ulicama kojima prolaze svakog dana.

Dakle, ako je i bioskop 4D, koliko onda dimenzija ima oglašavanje?
Očigledno, onoliko koliko ih imaju život i umetnost – bezbroj, sa jedinim ograničenjem u vidu naše kreativnosti.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari