Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Ako i neko ne želi biti samokritičan – moraće biti!

Iva Kaligarić, Managing Director agencije Señor Hrvatska i predsednica regionalnog dela žirija za dodelu nagrada KAKTUS by 1664 Blanc, specijalno za Marketing mrežu govori da li advertising industriji u regionu nedostaje samokritičnosti, kao i zašto prijaviti radove za nagrade KAKTUS 2022.

Tema ovogodišnjeg festivala je „Samorefleksija“. Kada bi pogledala u ogledalo sebe kao profesionalca, agenciju u kojoj radiš i kompletno tržište marketinških komunikacija – šta vidiš?
Vidim šok koji nas menja nabolje. Pandemija, rat i energetska kriza kolektivno su nas izbacili iz ravnoteže, tražimo stabilno tlo kako bismo stali i udahnuli. Ne moramo čekati godišnje analize i planiranja, toliko je promena da je svaki dan postao dobra prilika da se pogledamo i shvatimo što smo naučili. Budimo iskreni prema sebi, priznajmo greške i pohvalimo za podvige za koje nismo bili niti svesni da ih možemo ostvariti. To je način kojim učimo, napredujemo, postajemo bolji ljudi, a i bolji marketingaši. A to smo dokazali novim pristupom u komunikaciji, koji je empatičan, autentičan, emotivno inteligentniji. Radovi na ovogodišnjem Cannesu i Danima komunikacija, bez obzira na kategoriju, bili su prožeti elementima društvene odgovornosti. Nadam se da će i Kaktus biti proslava napretka struke, a da društvena osetljivost nije samo ovogodišnji modni hit.

Da li advertising industriji u regionu nedostaje samokritičnosti? Zašto?
Samokritičnost postoji, vidim je u radu naših bliskih konkurenata, ali na tržištu ima dosta konformizma i neznanja. Za neznanje nemamo izgovore, sve najnovije i najnaprednije strukovne spoznaje i primeri dobre prakse samo su par klikova udaljeni. No, kad ponestane volje ili novca, traži se lakši izlaz, prokušana mainstream rešenja doneće blic rezultate. Kriza je kompanijama sa dugoročnih ciljeva i ulaganja u struku pomaknula fokus na preživljavanje, što im ne možemo zameriti. Jednako tako podstaknula nas je i da budemo brži, efikasniji i odgovorniji prema zajednici. Upravo ta zajednica, grupa sve zahtevnijih potrošača, tera nekritične na promene i izlazak iz zone komfora. Agencije više nisu te koje mogu samo pasivno odgovarati na zahteve klijenata već i proaktivno predlažu poslovna rešenja, utiču na razvoj proizvoda i usluga, podstiču rešavanje društvenih problema. Samim tim, ako i neko ne želi biti samokritičan – moraće biti.

Ko kreira reputaciju struke u Hrvatskoj?
Marketinški stručnjaci, kako oni koji se svojim inicijativama i radom trude osvetliti obraz struke, tako i oni brojni koji su titulu stručnjaka stekli na jednako tako stručnom dvodnevnom marketinškom online kursu. U vreme društvenih mreža i ekstremne samopromocije pojedinaca (LinkedIN, tebe gledam), manje upućenom posmatraču je teško zaključiti ko su prvi, a ko drugi. Iz ovog razloga, uprkos inicijativama strukovnih udruženja i pojedinaca, ona nije na dobrom glasu, prestaje biti atraktivna novim generacijama i
otežan je rad svima koji komunikacijski posao stvarno vole i u njega ulažu. Zato su takmičenja poput Kaktusa važna, kako bi profesionalci mogli istupiti i pokazati svoja dostignuća, uputiti na trendove i edukovati javnost. Nagrade su priznanje struke struci, ali i markica kvaliteta novim klijentima, lepak za nove zaposlene.

Kao predsednica regionalnog dela žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2022, na koje detalje ćeš najviše obratiti pažnju kada budeš ocenjivala radove i kakve radove očekuješ na konkursu?
Radove ću sveobuhvatno ocenjivati, počevši od razumevanja lokalnog konteksta (unapred hvala takmičarima na podrobnom objašnjenju!) do finalne realizacije strateški utemeljene ideje. Veselim se radovima koje još nisam videla, koji možda nisu imali priliku biti toliko medijski eksponirani, a i kreativcima koji stoje iza njih. S obzirom da je moja prva ljubav strategija, posebnu pažnju obratiću na to da li je strategija bila utemeljena i inspirativna, da li je kreativa iskoristila potencijal strategije i pomera li granice struke te doprinosi li ideja boljem društvu (ne podcenjuje potrošača, ne koristi stereotipe, uvažava različitosti, utiče na društvene promene i sl.).

Zašto agencije i kompanije treba da prijave svoje najbolje kampanje na konkurs za nagrade KAKTUS 2022?
Zdravo talmičenje gura i vas i struku napred, podelite nesebično svoje znanje i primere dobre prakse, a uz to:
1. pravi je trenutak da pokažete branši ko je najbolja domaća agencija/oglašivač;
2. tog dana, za šankom, svi će mahati upravo vama, a vi mašite titulom agencije godine idućih 365 dana;
3. međunarodni žiri daće vam objektivan i neopterećen pogled spolja;
4. konkurencija će biti ljubomorna na vaše radove;
5. lep je pogled sa stejdža sa Kaktusom u ruci.

Prijave za nagrade KAKTUS 2022 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!