today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

A, šta kada je klijent – kompanija?

Dobar ste kopirajter, digital radite “levom rukom”. Imate savršen citat za svaku priliku ili duhovit kopi inspirisan pitkim i zabavnim sadržajem. Redovno radite monitoring i brižljivo motrite kada se to zajednica umori i posustane. Deo ste kreativnog tima i nije vam problem da izbrejnstormujete nek overcute vizual iz rukava i viral ponovo živne. Klijent zadovoljan. Idealan scenario, a koliko je realan? I gde je, pri tome, izazov?

Dobar ste kopirajter, digital radite “levom rukom”, a potom se nađete sa klijentom koji ne želi “hleba i igara” način komunikacije, već želi da zajednici na društvenim platformama predstavi vrlo ozbiljna postignuća kompanije u, naravno, najboljem svetlu. Ukratko, želi: dulce et utile od digitala.

Šta (se od) vas očekuje? Predstavljanjem nekoliko osnovnih koraka – rešimo (bar osnovnu) dilemu.

Za početak, brif koji ćete dobiti biće značajno drugačiji
I, evo nama jednog izazova za voleti!
Šta čini taj brief drugačijim? – Visoka očekivanja i još viši KPIs, veliki broj godišnjih i kvartalnih izveštaja, statistika, važnih internih kompanijskih tema i onih eksternih, koji se podudaraju sa medijski propraćenim kompanijskim dešavanjima. Nakon uvida u sadržaj brifa, postaje sasvim jasno da “overcute” kreativna rešenja, duhovitost i pitki citati sa početka teksta nemaju više mnogo smisla, zar ne?

Prvo i osnovno, budite štreber.
Da, tako je – prigrlite štrebera u sebi tokom procesa – jer od njega zavisi nadalje mnogo. Pažljivo i studiozno se upoznajte sa materijalom. Iščitavajte brief i izveštaje dok sve informacije ne “legnu” na svoje mesto, dok ne osetite koje vesti bi zajednica na društvenim mrežama prepoznala kao za važne, zanimljive, korisne – da bi u moru “zabavnog” sadržaja, poželela da pozitivno interreaguje sa sadržajem kompanije koji baš vi plasirate.


Yes, I am, indeed.

Nameračite se na titulu najboljeg kompanijskog ambasadora.

Kada savladate materiju i počnete da “živite” kulturu jedne kompanije – važno je da odolite subjektivnosti (kako svojoj, tako i onoj koju prirodom položaja nameće klijent) i kritički se postavite prema materijalu kojim raspoložete – od kog, na kraju, treba da stvorite dobar sadržaj. Objektivno sagledajte koje informacije su ključne za konkretnu ciljnu grupu sa kojom želite da komunicirate u određenom momentu – ne plasirajte svima sve!

Pri tome, iste informacije i kreativa koja ih prati, nikako nisu pogodne istovremeno za Instagram, Facebook ili npr. LinkedIn – identičan sadržaj i automatizacija u postovanju kratkoročno izgledaju kao spas u progonu deadline-ova, ali dugoročno vaš su neprijatelj, jer rezultuju padom angažovanja zajednice. O cross-postingu da ne pričamo. Dakle, nikako kraćim putem – i titula pravog kompanijskog ambasadora vam se sigurno smeši.

Transparentnost u komunikaciji – jedno oduševljeno DA!
Zalažite se za otvorenost u komunikaciji, jer digital svojom prirodom podržava prevazilaženje old-school načina prenošenja informacija – odnosno, komuniciranja samo onda kada treba da se isprati neka eksterna ili interna promena od važnosti za kompaniju. Kontinuirana prisutnost je ključ uspeha na online platformama – najvažnija je za izgradnju poverenja i poštovanja među zajednicom koju želite da osvojite. Zato, kompanije ne treba da čekaju “veliki prasak” da bi se oglasile.

Ako ste dovoljno dobro upoznali svog klijenta (odnosno, kompaniju) – i te kako ćete umeti da prepoznate materijal za kreiranje kvalitetnog sadržaja i da pokažete inicijativu pružajući konstruktivne predloge i osnažite kontinuiranu (slobodno možemo reči: svakodnevnu) online komunikaciju. Koliko ćete biti edgy u svemu tome – stvar je dogovora i kompromisa. Ali jedno je sigurno, klijent će biti dodatno ohrabren pozitivnim rezultatima i sve manje će ostajati mesta ukorenjenom strahu od rizika koje nosi komuniciranje korporativnih tema.


As simple as this.

Racio – stand by, kreativnost – volume up!
Logično razmišljanje bi nas navelo na ideju da kompleksne i ozbiljne teme izvedene iz korporativnih sadržaja, CSR izveštaja i sličnih kompanijskih dokumenata, nemaju mnogo mogućnosti za uspešan online plasman. Ali ukoliko angažujemo kreativnost i dugogodišnje iskustvo komunikatora, u jedno smo sigurni – svaka tema može postati magično privlačnom ciljnoj grupi.

Pri tome, ukoliko integrišete teme zastupljene u internim sa eksternim komunikacijama – uticaćete na oblikovanje percepcije kompanijskih vrednosti i pomoći da ih javnost – koja bi ih neminovno čula u nekom momentu – čuje na pravi, kontrolisan način, upotpunjen odgovarajućim kontekstom i porukom koja poentira. Pogledajte primer Netflixa – i sve će biti kristalno jasno.

That’s the way I like it. 🙂

It’s all about people and more people
Nikada ne smemo zaboraviti da kompaniju čine, pre svega, njeni ljudi – zaposleni u brojnim sektorima, kao i da je mnogo više onih zaposlenih koji nisu na seniorskim i menadžerskim pozicijama. Stoga je sasvim prirodna aktuelna smena starog trenda – prema kom se reč davala isključivo CEO pozicijama kada je trebalo da se predstavi kompanija – i to je pravac koji, definitivno, vredi podržati. Kroz glas zaposlenih kultura kompanija se lakše približava zajednici, naročito, budućim potencijalnim zaposlenim. Najbolji medij za prenošenje njihove reči i približavanje zajednici jeste upravo digital.

Umesto zaključka
I kako je bilo na početku: Dobar ste kopirajter, digital radite “levom rukom”, a kada je klijent kompanija? – u jedno možete biti 100% sigurni: kreativnost i izazovi otvoriće dimeziju u kojoj, ako od prvog koraka sve strateški dobro postavite, pozitivni rezultati su neminovni, a iskustvo uvek jedinstveno i neponovljivo – što je, na kraju, složićete se, i najbolja stvar ovog posla i nešto čemu se radujem(o) – over and over again.

Autorka teksta:
Ivana Todorović Vojvodić, Account Executive
Homepage Creative Digital

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,20 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!