A, šta kada je klijent – kompanija?

Dobar ste kopirajter, digital radite “levom rukom”. Imate savršen citat za svaku priliku ili duhovit kopi inspirisan pitkim i zabavnim sadržajem. Redovno radite monitoring i brižljivo motrite kada se to zajednica umori i posustane. Deo ste kreativnog tima i nije vam problem da izbrejnstormujete nek overcute vizual iz rukava i viral ponovo živne. Klijent zadovoljan. Idealan scenario, a koliko je realan? I gde je, pri tome, izazov?

Dobar ste kopirajter, digital radite “levom rukom”, a potom se nađete sa klijentom koji ne želi “hleba i igara” način komunikacije, već želi da zajednici na društvenim platformama predstavi vrlo ozbiljna postignuća kompanije u, naravno, najboljem svetlu. Ukratko, želi: dulce et utile od digitala.

Šta (se od) vas očekuje? Predstavljanjem nekoliko osnovnih koraka – rešimo (bar osnovnu) dilemu.

Za početak, brif koji ćete dobiti biće značajno drugačiji
I, evo nama jednog izazova za voleti!
Šta čini taj brief drugačijim? – Visoka očekivanja i još viši KPIs, veliki broj godišnjih i kvartalnih izveštaja, statistika, važnih internih kompanijskih tema i onih eksternih, koji se podudaraju sa medijski propraćenim kompanijskim dešavanjima. Nakon uvida u sadržaj brifa, postaje sasvim jasno da “overcute” kreativna rešenja, duhovitost i pitki citati sa početka teksta nemaju više mnogo smisla, zar ne?

Prvo i osnovno, budite štreber.
Da, tako je – prigrlite štrebera u sebi tokom procesa – jer od njega zavisi nadalje mnogo. Pažljivo i studiozno se upoznajte sa materijalom. Iščitavajte brief i izveštaje dok sve informacije ne “legnu” na svoje mesto, dok ne osetite koje vesti bi zajednica na društvenim mrežama prepoznala kao za važne, zanimljive, korisne – da bi u moru “zabavnog” sadržaja, poželela da pozitivno interreaguje sa sadržajem kompanije koji baš vi plasirate.


Yes, I am, indeed.

Nameračite se na titulu najboljeg kompanijskog ambasadora.

Kada savladate materiju i počnete da “živite” kulturu jedne kompanije – važno je da odolite subjektivnosti (kako svojoj, tako i onoj koju prirodom položaja nameće klijent) i kritički se postavite prema materijalu kojim raspoložete – od kog, na kraju, treba da stvorite dobar sadržaj. Objektivno sagledajte koje informacije su ključne za konkretnu ciljnu grupu sa kojom želite da komunicirate u određenom momentu – ne plasirajte svima sve!

Pri tome, iste informacije i kreativa koja ih prati, nikako nisu pogodne istovremeno za Instagram, Facebook ili npr. LinkedIn – identičan sadržaj i automatizacija u postovanju kratkoročno izgledaju kao spas u progonu deadline-ova, ali dugoročno vaš su neprijatelj, jer rezultuju padom angažovanja zajednice. O cross-postingu da ne pričamo. Dakle, nikako kraćim putem – i titula pravog kompanijskog ambasadora vam se sigurno smeši.

Transparentnost u komunikaciji – jedno oduševljeno DA!
Zalažite se za otvorenost u komunikaciji, jer digital svojom prirodom podržava prevazilaženje old-school načina prenošenja informacija – odnosno, komuniciranja samo onda kada treba da se isprati neka eksterna ili interna promena od važnosti za kompaniju. Kontinuirana prisutnost je ključ uspeha na online platformama – najvažnija je za izgradnju poverenja i poštovanja među zajednicom koju želite da osvojite. Zato, kompanije ne treba da čekaju “veliki prasak” da bi se oglasile.

Ako ste dovoljno dobro upoznali svog klijenta (odnosno, kompaniju) – i te kako ćete umeti da prepoznate materijal za kreiranje kvalitetnog sadržaja i da pokažete inicijativu pružajući konstruktivne predloge i osnažite kontinuiranu (slobodno možemo reči: svakodnevnu) online komunikaciju. Koliko ćete biti edgy u svemu tome – stvar je dogovora i kompromisa. Ali jedno je sigurno, klijent će biti dodatno ohrabren pozitivnim rezultatima i sve manje će ostajati mesta ukorenjenom strahu od rizika koje nosi komuniciranje korporativnih tema.


As simple as this.

Racio – stand by, kreativnost – volume up!
Logično razmišljanje bi nas navelo na ideju da kompleksne i ozbiljne teme izvedene iz korporativnih sadržaja, CSR izveštaja i sličnih kompanijskih dokumenata, nemaju mnogo mogućnosti za uspešan online plasman. Ali ukoliko angažujemo kreativnost i dugogodišnje iskustvo komunikatora, u jedno smo sigurni – svaka tema može postati magično privlačnom ciljnoj grupi.

Pri tome, ukoliko integrišete teme zastupljene u internim sa eksternim komunikacijama – uticaćete na oblikovanje percepcije kompanijskih vrednosti i pomoći da ih javnost – koja bi ih neminovno čula u nekom momentu – čuje na pravi, kontrolisan način, upotpunjen odgovarajućim kontekstom i porukom koja poentira. Pogledajte primer Netflixa – i sve će biti kristalno jasno.

That’s the way I like it. 🙂

It’s all about people and more people
Nikada ne smemo zaboraviti da kompaniju čine, pre svega, njeni ljudi – zaposleni u brojnim sektorima, kao i da je mnogo više onih zaposlenih koji nisu na seniorskim i menadžerskim pozicijama. Stoga je sasvim prirodna aktuelna smena starog trenda – prema kom se reč davala isključivo CEO pozicijama kada je trebalo da se predstavi kompanija – i to je pravac koji, definitivno, vredi podržati. Kroz glas zaposlenih kultura kompanija se lakše približava zajednici, naročito, budućim potencijalnim zaposlenim. Najbolji medij za prenošenje njihove reči i približavanje zajednici jeste upravo digital.

Umesto zaključka
I kako je bilo na početku: Dobar ste kopirajter, digital radite “levom rukom”, a kada je klijent kompanija? – u jedno možete biti 100% sigurni: kreativnost i izazovi otvoriće dimeziju u kojoj, ako od prvog koraka sve strateški dobro postavite, pozitivni rezultati su neminovni, a iskustvo uvek jedinstveno i neponovljivo – što je, na kraju, složićete se, i najbolja stvar ovog posla i nešto čemu se radujem(o) – over and over again.

Autorka teksta:
Ivana Todorović Vojvodić, Account Executive
Homepage Creative Digital


Oceni tekst

4,11 od 5
Loading...

Komentari