Dok se consumer marketing (B2C) suočava sa sve vidljivijim izazovima u kreativnosti, budžetima i otkrivanjem novih kanala i načina promocije, business to business marketing doživljava svojevrstan procvat.
Do procvata delimično dolazi zbog preuzimanja i započinjanja korištenja već isprobanih taktika i alata B2C marketinga, delimično zbog nužnosti da kompanije više ulažu u predstavljanje sebe, prezentaciju svoje kulture i vrednosti. Mnogi od dobrih primera nove B2B komunikacije mogu se pronaći upravo u content i social media primerima.
1. Blog organizacionog sektora
Najjednostavniji način promocije i plasiranja relevantnih poruka ciljanoj javnosti je korporativni blog. No osim klasičnog korporativnog bloga, ova forma može se iskoristiti i kreativnije – za otvaranje interne kulture i zanimljivosti iz radne svakodnevice. Specijalizovani blogovi pojedinih sektora unutar kompanije, poput bloga dizajn ili IT sektora, sve su učestaliji. I dok podležu korporativnim pravilima i smernicama komunikacije, ipak su opuštenijeg karaktera i s jasnim ciljem otvaranja i prikazivanja kulture potencijalnim novim zaposlenicima.
2. Objave na LinkedInu
U okvirima društvenih mreža, LinkedIn je gotovo sinonim za B2B marketing. Osim ponude opcija za ciljano oglašavanje specifičnih otvorenih radnih mesta, LinkedIn je i idealno mesto za objavu raznih vrsta sadržaja. Uz mogućnost pisanja dužih forma teksta umesto kratkih statusa, kompanije mogu promovisati svoje zaposlene, teme relevantne za poslovanje pa čak i vesti i novosti. U odnosu na druge društvene mreže, organski doseg objava na LinkedInu značajno je veći.
3. Periodične publikacije
Ponekad kompanije sadržaj za poslovne partnere i dobavljače ne žele učiniti javno dostupnim, već vrlo ciljanim i personalizovanim. Posebne publikacije, štampane ili one na internetu, dobar su način strukturisanog predstavljanja raznih sadržaja vezanih za poslovanje, a oblikovanih i prezentovanih na upečatljiv način, u obliku časopisa, newslettera ili biltena. Dodatan trud nagrađuje se percepcijom dobijanja dodatne vrednosti od strane čitatelja. Sve korporativne informacije, kombinovane zanimljivim nekorporativnim sadržajima, lakše se primaju i konzumiraju.
4. Viralni video
Do pre dve godine ova je forma bila nezamisliva u B2B kontekstu – sve dok viralni video s Jean-Claudeom Van Dammeom za Volvo Trucks nije provalio ovu formu i pokazao efikasnost B2C pristupa B2B marketingu. Rezultat? Povećana prepoznatljivost marke Volvo, veći nivo prisećanja kampanje i poruke. Konkretnije, veći broj upita koji vode prodaji.
5. Neviralni video
Osim izdvojenog slučaja viralnog videa, sam video kao forma postaje omiljen i efikasan alat B2B komunikacije. Video demonstracije upotrebe proizvoda, vodiči ili edukacijska predavanja samo su neki od potencijalnih sadržaja koji se mogu pripremiti za poslovne partnere. Osim što su korisni, dobra su prilika za brendiranje kompanija, bilo vizuelnim elementima ili isticanjem ljudi iz kompanija.
Autor: Domagoj Davidović
Izvor: Jasno&Glasno