Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Saveti za planiranje kalendara na društvenim mrežama

Kako bi komunikacija na društvenim mrežama bila uspešna, važno je znati da iza svakog tvita, objave na Facebooku ili fotografije na Instagramu u ime određenog brenda stoji oslonac u vidu pažljivo ispunjenog kalendara koji se osmišljava, ispravlja, dopunjava, uređuje, pa još jednom ispravlja – i tako iz nedelje u nedelju, iz meseca u mesec. Agencija Jasno&Glasno objavila je nekoliko praktičnih saveta za njegovo što uspešnije planiranje.

1. Definišite teme i ciljne grupe
Bilo da je reč o nedeljnom, mesečnom ili tromesečnom kalendaru na društvenim mrežama, pre početka njegova slaganja prvi je korak definisanje ključnih tema koje se u narednom periodu žele iskomunicirati, kao i prepoznavanje grupe korisnika koje ćemo tim porukama targetirati. Ponekad je ključna tema događaj, promotivna aktivnost ili novi proizvod. Ponekad ključnih tema ima više, ponekad su namenjene različitim grupama korisnika. Nakon njihove identifikacije, lakše je odabrati tip sadržaja i način komunikacije i prilagoditi poruku onoj društvenoj mreži na kojoj će se komunicirati određenim grupa korisnika.

2. Prvo ključne teme, zatim svevremenski sadržaj
Prilikom ispunjavanja društvenomrežnog kalendara prioritet imaju ključne teme u narednom peridu. Nakon što ih povežete s određenim datumima ili danima u nedelji, za preostale kućice u kalendaru lakše je predvideti svevremenski sadržaj. Sadržaj koji nije vezan za određeni dan ili period mnogo je zahvalniji za prebacivanje iz kućice u kućicu, na primer kada iskrsnu važne poruke koje treba iskomunicirati odmah. Tako ćete i dalje imati pregled svih objava u svakom trenutku.

3. Planirajte dinamiku objava
Prilikom planiranja društvenomrežnog kalendara važno je pratiti aktivnosti korisnika i njima prilagoditi dinamiku objava. Facebook Insights administratorima nudi uvid u statistike koje u ovom slučaju mogu biti od velike pomoći, od demografije fanova do tipa sadržaja na koji najbolje reaguju i vremena kada su najaktivniji. Na osnovi ovih podataka odaberite optimalnu dinamiku objava i složite plan komunikacije s definisanim brojem, danom i vremenom objave – za svaku društvenu mrežu zasebno, u zavisnosti od njenih karakteristika. Vodite računa o važnim okolnostima poput doba dana ili vremenskih prilika – zabavniji sadržaj verojatno će bolje proći u večernjim satima dok se korisnici opuštaju uz društvene mreže, a vašu će objavu verojatno videti veći broj ljudi tokom kišnog nego sunčanog vikenda.

4. Odaberite alate i prilagodite ih sebi
Kada je reč o društvenomrežnom kalendaru, svi ćemo se složiti koliko je važan, no koliko je kvalitetan zavisi isključivo o tome kako se onaj ko ga sprovodi snalazi u njemu. Drugim rečima, personalizovani društvenomrežni kalendar uvek je najbolje rešenje. Bilo da koristite Exel ili Google Spreadsheets, stupce, redove i funkcije posložite tako da budu vizuelno pregledni i logični, a kada je reč o bojama, veličini i fontu – jednostavno pustite mašti na volju. Hoćete li bojama razlikovati teme objava, društvene mreže, dane u nedelji ili pak ostaviti dokument prozračan i minimalistički uređen, odluka je na vama.

5. Ostavite mesta za improvizaciju
Nijedan društvenomrežni kalendar nije zapisan u kamenu – on služi kao oslonac pri planiranju i sprovođenju komunikacije i kao takav podložan je izmenama i dopunama, stoga se ne morate bojati funkcije insert. Uočite li priliku za spontanu objavu, iskoristite trenutak, korisnici će znati prepoznati vašu prisutnost.

Izvor: Jasno&Glasno

Autor: Mila Perović

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!