Prema jednoj od definicija, u kontekstu društvenih medija, Native (prirodni) advertajzing bi se mogao definisati kao vid sponzorisanog sadržaja, koji je u vezi sa sadržajem na mediju na kojem je objavljen, koji je integrisan u korisnički feed i skoro se ne razlikuje od organskog sadržaja, a koji čitaoci vide kao koristan, interesantan i rado ga dele.
Najnovije studije i praksa globalnih brendova ukazuje da bi oni koji nisu usvojili ovaj vid oglašavanja, trebalo što pre da usvoje Native (prirodni) advertajzing kao efektniji vid oglašavanja od tradicionalnih oglasnih formata, kakav je baner.
Šta u vezi sa Native advertajzingom misle stručnjaci magazina Forbes, Business Insider, a šta PR eksperti agencija Edelman, Digitas (Publicis Groupe), Weber Shandwick?
Business Insider: Novi izveštaj Busines Insider-a ukazuje da je Native (prirodni) advertajzing više od trenda i govori o Native advertising groznici – kako bi razumeli narastajuću moć ovog vida oglašavanja razgovarali su sa liderima, najvećim kupcima oglasa i investitorima drušvenih mreža. Izveštaj prikazuje trend Native advertising-a i otvara pitanja kao što su: kako će izgledati Native advertising na Snapchat-u, Pinterest- u, Vine-u, Instagramu, društvenim mrežama koje su najfokusiranije na fotografije, objašnjava zašto su neke firme za istraživanje tržišta potcenile narastajuću moć Native- social advertajzinga, prikazuje prihvatanje ovog vida oglašavanja od strane vodećih svetskih brendova i oglašivača…
Forbes: Forbsov novinar Levis Dvorkin piše kako je od 1950. godine jedan od ciljeva PR profesionalaca bilo je građenje odnosa sa novinarima i objava priča njihovih klijenata. Nasuprot besplatnom objavama, advertajzing agencije su razvijale i kreirale marketinške poruke – štampane oglase, spotove, digitalne banere – plaćene medije, a koji je Edelman nazvao u njegovoj specijalnom izveštaju “pretvaranje sadržaja koji je kreiran od strane korporacija u novu formu advertajzinga”.
Edelman: Ričard Edelman je verovao da Native (prirodni) advertajzing, kada je dobro kreiran, više u vezi sa pripovedanjem priče/ storytellingom. Edelman je u jednom od svojih članaka napisao da je njegova procena da će agencije za odnose s javnošću napraviti drugačiji doprinos plaćenom prostoru.
Weber Shandwick: Stručjaci pominju da je nasuprot besplatnim objavama u medijima, PR kompanijama potrebna transfuzija plaćenih medija. Novinar Forbsa Levis Dvorkin, navodi da je vodeći PR stučnjak Weber Shandwick-a predstavio izazov u The Holmes Report i naveo da ukoliko kreirate relevantan sadržaj koji angažuje sa plaćenom promocijom, to može biti pet puta efektivnije: “PR stručnjaci vole da veruju da je PR u vezi sa besplatnim medijima, ali ono sto je potrebno za PR kompanije je da unesu media buying ekspertizu. Kreiranje sadržaja za brendove je jedna stvar. Kreiranje oglasnog inventara i građenje media plana za taj sadržaj je nešto drugo“.
Digitas, Publicis Groupe: John McCarus (SVP/Content, Digitas), kaže da bi PR agencije trebalo da budu agresivnije. Digitas, član Publicis grupe je krenuo ovom putanjom pre dve godine i lansirao BrandLIVE, Edelman ima planove u vezi sa kreiranjem Creative newsroom -a, a Forbs je lansirao BrandVoice, još mnogo pre Native ads groznice.
BIA Kelsey, Solve Media (procene za 2013. godinu): BIA Kelsey je objavio je krajem 2012. godine Solve media procenu budžeta za Native advertising koji će se koristiti u ovoj, 2013. godini i da će iznositi oko 3 milijarde dolara. Solve media je postavila pitanje: Mogu li marketinški stručnjaci promeniti njihove poruke iz serije prekidanja(baneri prekidaju korisnika u aktivnosti) u prirodni – integralni deo kako ljudi konzumiraju informacije i da li oglas može dodati vrednost korisničkom iskustvu? Ovaj momenat nazvali su obećanjem Native advertajzinga. 70 odsto ispitanika je odgovorilo da je korisničko iskustvo najvažnije u Native advertajzingu. Prema proceni, 57 odsto investitora će naverovatnije ili vrlo verovatno investirati u prirodni advertajzing.
BIA/Kelsey’s social media advertising forecast, procenio je da će rast Native advertajzinga stići do 3.9 milijardi dolara u 2016. godini. Uspon društvenih medija promenio je očekivanja korisnika u vezi sa tim, kako bi brendovi trebalo da komuniciraju. Native advertising ipak nije toliko nov fenomen koliko je nova oznaka evolucije u advertajzingu. Solve Media je identifikovao nekoliko tipova:
(1) Brend kao izdavač – veća skala, kontinuirano kreiranje sadržaja. Primeri: Tumblr Pinned Posts, Radar and Spotlight; StumbleUpon Paid Discovery; WordPress Promoted Videos; Outbrain Amplify; Twitter Promoted Tweets; Sharethrough.
(2) Brend kao posrednik – manja skala, prema potrebi kreiranje sadržaja. Primeri: Google AdWords; YouTube Promoted Videos; Facebook Sponsored Stories; Solve Media’s own Type-In Captcha; Spotify Branded Apps, Playlists, BuzzFeed Sponsored Image Galleries.
Načini na koje Native (prirodni) advertajzing transformiše digitalni advertajzing:
Proračuni su da će Native (prirodni) advertajzing dostići 40 procenata i više, to jest da će na ovaj vid oglašavanja u društvenim medijima biti potrošeno preko 10 milijardi do 2017. godine. Native(prirodni) advertajzing izgleda, deluje i funkcioniše neprimetno na mobilnom uređaju ili PC- ju, što je upravo ono što brendovi žele.
Facebook oglasi u News Feed-u dostigli su 49 puta viši klik kroz stopu, Click-trough rate-a i za 54 odsto smanjili trošak po kliku, Cost-per-click, nego tradicinalna postavka, pokazala je AsRoll analiza.
LinkedIn je u julu ove godine lansirao Promoted Updates i napravio veliku investiciju u Native strategiju, navodi Business Insider. Pinterest okreće svoju strategiju oglašavanja ka Native ads platformi. Twitter je započeo trend Native-social ad sa promovisanim tvitovima(Promoted Tweets), početkom 2010. godine.
Deljenje fotografija i video sadržaja na mrežama kakve su Pinterest, Vine, Snapchat će uskoro ponuditi neke od najefektnijih tipova Native oglašavanja, a koji će biti skoncentrisani na slike, odnosno fotografije. Fotografije su najdeljeniji tip sadržaja na Web-u. 43 odsto globalnih korisnika Interneta podelilo je fotografije u prošlom mesecu.
Ceo tekst pročitajte na jovanabanovic.com.