Osim što je Fejsbuk drastično smanjio domet brandovima, primećeno je kako su cene oglasa u ovom tromesečju, naspram cena iz prošlog, porasle deset odsto, piše B92. Naime, u prvom tromesečju prodaja Fejsbukovih oglasa pala je u odnosu na poslednje tromesečje prošle godine, međutim bez obzira na sve, prihodi od oglašavanja ostali su nepromenjeni.
Analitičar Robert Pek istakao je kako to uspeh za Fejsbuk s obzirom da je četvrti kvartal inače period u kome se troši dosta više novca jer se radi o prazničnom periodu. „Povećanje cena oglasa i nivo trošenja ukazuje da je bilo manje impresija ali sa većom vrednosti“, ističe Pek.
Fejsbuk ne želi da komentariše ove navode van svojih kvartalnih izveštaja, koje je zakazano za kraj aprila, kada će se znati više informacija. Brandovi koji su odlučili da koriste Fejsbuk za promociju svojih usluga i proizvoda počeli su da troše više jer organski dolaze do sve manje korisnika. Odnosno plaćaju više po targetiranom korisniku. Istovremeno, neki brandovi razmišljaju o novim onlajn strategijama.
Jedna kompanija koja je oglašivač na Fejsbuku, takođe primećuje rast cena oglasa, ali kažu kako bolje targetiranje dovodi do većeg broja klikova, i dodaje kako je cena oglašavanja na Fejsbuku još uvek dosta ispod oglašavanja na drugim servisima poput pretrage.
“Društveni mediji su i dalje jeftini u svakom smislu za marketing brandova,” smatraju stručnjaci.
Izvor: B92