Ivana Marinković Mandić, autorka bloga Jedan frajer i bidermajer, specijalno za Marketing mrežu govori da li je blog=ja, da li svako može da piše blog, koliko su blogovi danas uticajni u Srbiji i da li su prepoznati kao digitalni kanal komunikacije sa ciljnim javnostima.
Da li je, po Vašem mišljenju, blog=ja? I kako je nastao Jedan frajer i bidermajer?
Rekla bih da blog predstavlja veliki deo autorove ličnosti. Blog ne iscrpljuje potpuno autorove osobine, interesovanja, težnje, ali ih u velikoj meri zaokružuje. Mislim da čitaoci osećaju iskrenost i životnost onoga ko piše, umeju da prepoznaju autentičnost i ne libe se da nagrade autora svojom vernošću. Jedan frajer i bidermajer je nastao onoga trena kada sam osvestila svoju kreativnu stranu ličnosti. Razvio se iz potrebe da pišem i da se nekim prozaičnim i „ženskastim” temama (kakvim se venčanje smatra) bavim na malo drugačiji način, kako estetski, tako i misaono. Odlučila sam da pripovedački dar iskoristim pričajući priče nekih običnih ljudi koji teže da život učine ispunjenijim i veselijim mestom za bitisanje.
U kojoj meri je pisanje bloga danas postalo trend u Srbiji i da li zaista svako može da piše?
Blog jeste primarno nastao kao onlajn dnevnik, ali je postao mnogo više od toga. Danas se kreće negde između razgovornog i publicističkog stila, a dotiče se čak i književno-umetničkog u svojim najboljim ostvarenjima. Mislim da svako ima pravo da radi ono što ga ispunjava, a ukoliko se po nekim kvalitetima izdvajate iz mase, vaš blog će sigurno pronaći put do drugih čitalaca. Pisanje bloga nimalo nije lak posao ako ga shvatite ozbiljno i ako imate na umu da vaš rad ima nekog odjeka i da do nekih ljudi dopire. Ono na šta treba obratiti pažnju, a to moram kao stručnjak za jezik napomenuti, jeste jezička kultura u onlajn medijima. Čini mi se da se tome posvećuje malo pažnje i da autori zarad hiperproduktivnosti i omasovljenosti bloga često ne shvataju ozbiljno svoj neposredni uticaj na pismenost ljudi koji njihov blog čitaju. Blog je postao više od virtuelnog dnevnika, ne bi bilo zgoreg posvetiti malo pažnje stilu, načinu oblikovanja i prezentovanja svojih ideja.
Šta, po Vaše mišljenju, čini dobar blog i po čemu se on razlikuje od drugih online medija?
Za mene je dobar blog mesto na kome mogu nešto da naučim ili da se inspirišem. Kutak koji mi pokreće maštu, odmara me i nadahnjuje. Adresa koju posećujem kako bih podsetila sebe na lepotu i umeće življenja. Zato na Frajeru zaista držim do toga da čitaoci dobiju dobar i prikladan tekst, ali isto tako i sjajne fotografije naših različitih umetnika. Dobar blog mora imati autorski pečat, u njemu treba da se ogledaju kako ideje i kreacije, tako i predan rad i strast prema onome što autor stvara.
Za razliku od drugih onlajn medija, blogovi su veoma osobeni i originalni, ne samo informativni. Ono što meni kao autoru bloga prija jeste činjenica da ste sami merilo kvaliteta, da određujete granicu između ukusa i neukusa, da birate teme o kojima ćete pisati, kao i saradnike sa kojima ćete raditi. Ljudi se vezuju za vaš stil i veruju vam, zato mislim da je odgovornost velika i da autor bloga zaista mora prevashodno biti osoba koja radi na sebi i uzrasta u svom mišljenju i interesovanju.
Koliko su, po Vašem mišljenju, blogovi danas uticajni u Srbiji i da li su prepoznati kao digitalni kanal komunikacije sa ciljnim javnostima?
Blogovi u Srbiji sve više bivaju prepoznati kao direktan kontakt između čtaoca i autora, kupaca i proizvođača. Ugledajući se na blogove najvećih svetskih kompanija i raznoraznih javnih ličnosti, domaće firme pokreću svoje blogove kao direktno sredstvo dopiranja do publike. Ono što je nekada bila televizija, danas postaje internet, instrument za brzo širenje informacija i formiranje javnog mnjenja.
Čini mi se da je na nama pojedincima, a tu mislim pretežno na blogere, odgovornost da pametno ovaj medij iskoristimo za boljitak u društveno-humanom smislu, a ne isključivo za ličnu prezentaciju.
Možemo li reći da kroz pisanje bloga stvaramo svoj lični brend?
Sigurno da je tako. Mislim da je blog najbolji način da oformite brend u koji verujete i iza kojeg stojite. Ljudi spontano počnu da vas povezuju sa temom kojom se bavite tako da sami postajete brend menadžer svoje kreacije. Sam način obraćanja, stil pisanja, razmišljanja i posmatranja sveta ogleda se kroz vaš blog i dosta govori o vama. Zato mislim je najbolje da budete ono što ste, da iz ljubavi stvarate i usavršavate sebe jer upravo tako, na prirodan način raste i vaš brend.
Autor: Ivana Parčetić