SVET – Globalna mreža nezavisnih komunikacionih agencija PR World Alliance (PRWA) po prvi put održala je svoju godišnju skupštinu u Aziji – u Tokiju, Japanu – i izabrala novi upravni odbor za mandatni period 2025–2026.
Za novog predsednika izabran je Anders Valkvist, predsednik švedske agencije Nowa Empower i izvršni direktor Thinc Collectiva. Funkciju sekretara preuzeo je Robert Heldt, izvršni direktor japanske agencije Custom Media, domaćina ovogodišnje skupštine. Među članovima odbora nalazi se i Davor Huić, osnivač i direktor jedne od prvih domaćih PR agencija – Briefing komunikacije. Dužnost blagajnice preuzela je Geri Denterlein, osnivačica i izvršna direktorka bostonske agencije Denterlein, kojoj je ovo prvo imenovanje u upravni odbor PRWA.
„Učešće u PR World Alliance-u pruža nam neprocenjiv uvid u globalne trendove koji tek dolaze u Hrvatsku. Ova skupština još jednom je pokazala koliko je razmena iskustava između različitih tržišta i kultura ključna za kvalitetno komuniciranje u današnjem globalnom svetu“, izjavio je Davor Huić, direktor Briefing komunikacija, jedine hrvatske agencije u asocijaciji PR World Alliance.
Skupština je održana na ostrvu Odaiba u Tokijskom zalivu i trajala je tri dana. Pored zvaničnih sednica i izbora uprave, članovi su učestvovali u bogatom stručnom programu, uključujući i panel „PR Gatekeepers in Asia“, koji je okupio agencije iz Japana, Koreje i Indije i otvorio diskusiju o razlikama u pristupu odnosima s javnošću na azijskim i zapadnim tržištima.
Članice su takođe razgovarale o prilikama i pretnjama koje veštačka inteligencija donosi komunikacionoj industriji, ističući važnost upotrebe AI alata koji ne ugrožavaju kreativnost ni profesionalne etičke standarde. PRWA nastavlja da promoviše visok nivo stručnosti i praćenje tehnoloških trendova sa ciljem pružanja dodatne vrednosti klijentima širom sveta.
U okviru redovnog godišnjeg takmičenja PRWA Nagrade za izvrsnost, članice su predstavile svoje najuspešnije kampanje. Ovogodišnju nagradu osvojila je agencija Studio Talk iz Mumbaja za inovativnu kampanju usmerenu na unapređenje mobilnosti slabije plaćenih radnica u kolektivu Alli Serona na jugu Indije. Kroz saradnju sa lokalnim zajednicama, kampanja je donela konkretne rezultate u poboljšanju pristupa javnom prevozu. Zanimljivo je da je Studio Talk tek nedavno postala članica PR World Alliance-a, kao prva indijska agencija u istoriji ove mreže.
Posebno priznanje upućeno je dosadašnjem predsedniku Henriju Fajntu (Feintuch Communications, Njujork) i dugogodišnjoj članici uprave Ketrin Kable (Kablé Communications, Pariz) za njihov izuzetan doprinos. Oboje ostaju aktivni članovi organizacije, ali više neće biti deo upravnog odbora.