REGION – Na ovogodišnjem Cannes Lions festivalu prijavljeno je skoro 27.000 radova iz celog sveta, među kojima je bilo: 29 prijava iz Hrvatske, 7 iz Slovenije, 3 iz Severne Makedonije, 2 iz Crne Gore i jedna iz Srbije.
Kampanja Croatia poliklinike „Ispravite se“ plasirala se među finaliste ovogodišnjeg izdanja najznačajnijeg globalnog festivala kreativnosti – Cannes Lions. Kampanja je ostvarila zapažen uspeh, obezbedivši mesto u finalu u čak dve kategorije: Outdoor/Interactive Experiences i Health & Wellness/Interactive Digital Citylights, pri čemu je jedina regionalna kampanja koja se ove godine našla među finalistima.
Ovogodišnje izdanje festivala Cannes Lions održano je od 16. do 20. juna 2025. godine u francuskom Kanu, a konkurencija je bila izuzetno jaka sa skoro 27.000 prijavljenih radova iz celog sveta. Ovaj rezultat potvrđuje relevantnost i inovativnost kampanje koja je kroz tehnološka rešenja i edukaciju adresirala važno javnozdravstveno pitanje.
Kampanja „Ispravite se“ nastala je kao odgovor na sve prisutniji problem sedentarnog načina života i prekomerne upotrebe mobilnih uređaja, koji kod velikog broja ljudi uzrokuju probleme sa kičmom. U saradnji sa Go2Digitalom, agencijom Bruketa&Žinić&Grey i agencijom Millenium promocija, Croatia poliklinika razvila je inovativno rešenje koje kombinuje edukaciju i tehnologiju s ciljem podizanja svesti o tihoj pandemiji oboljenja kičmenog stuba.
Centralni element kampanje bio je citylight opremljen kompjuterskim vidom i softverom za analizu držanja tela, koji je prolaznicima omogućavao da u realnom vremenu provere svoju posturu. Sistem je analizirao zakrivljenost vrata, srednjeg i donjeg dela kičme i identifikovao potencijalne rizike. Osobe kod kojih su uočene nepravilnosti imale su mogućnost da se odmah naruče na pregled kod fizijatra.
Rezultati kampanje pokazali su snažan odjek:
Izvršeno je više od 106.000 skeniranja posture.
Prikupljeno je preko 50.000 e-mail adresa u skladu sa GDPR regulativom.
Broj specijalističkih pregleda povećan je za 46 %.
Kampanja je dosegnula 77,92 % populacije Hrvatske, dok su interakcije s oglasom bile 81,8 % iznad proseka.
Prosečno vreme gledanja oglasa iznosilo je 16,9 sekundi, što je osam puta duže od uobičajenog trajanja pažnje kod digitalnih formata.
Kampanja je imala i trenutan efekat – čak 97 % učesnika je instinktivno ispravilo svoje držanje tokom merenja, što je podstaklo neposrednu promenu ponašanja.
Maja Tucaković, direktorka marketinga Croatia poliklinike, istakla je značaj društvene odgovornosti u razvoju kampanje: „Kao zdravstvena ustanova, osećamo odgovornost prema zajednici i želimo da budemo predvodnici u podizanju svesti o problemima koji često ostaju nezapaženi. Kampanja ‘Ispravite se’ pokazala je kako tehnologija i kreativnost mogu delovati zajedno u korist zdravlja ljudi. Ovo priznanje na festivalu Cannes Lions dodatna je potvrda da smo na pravom putu.“
Davor Bruketa, kreativni direktor i suosnivač agencije Bruketa&Žinić&Grey, naglasio je značaj samog ulaska u finale: „Cannes Lions je najvažnije takmičenje u svetu kreativnosti, a sam plasman u finale predstavlja ogroman uspeh, posebno uz 27.000 prijava iz celog sveta. Ovo je još jedan dokaz da velike ideje mogu nastati i na malom tržištu poput našeg.“
Dean Udatny, direktor marketinga Go2Digital-a, osvrnuo se na tehnički aspekt kampanje:
„Tehnologija koju smo implementirali u citylight panele omogućila je potpuno novi nivo interakcije s publikom. Ovo je primer kako digitalni mediji mogu postati aktivni učesnici u rešavanju stvarnih problema. Rezultati kampanje pokazuju da inovacija može imati snažan uticaj na svakodnevni život ljudi.“
Festival Cannes Lions, koji se svake godine održava u Palais des Festivals et des Congrès u Kanu, smatra se najprestižnijim događajem u komunikacionoj industriji. Tokom pet dana okuplja stručnjake iz celog sveta kako bi proslavili najbolje ideje, projekte i inovacije koje oblikuju budućnost brendova i društva.
Plasman kampanje „Ispravite se“ u finale ovog prestižnog festivala potvrđuje njenu kreativnu snagu i društvenu relevantnost. Projekat ne samo da je doprineo podizanju svesti o zdravlju kičmenog stuba, već je pokazao i kako kreativnost i tehnologija mogu zajedno doprineti opštem dobru.