Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Uloga CSR-a u jačanju imidža banke

Da li ste znali da, prema istraživanjima, čak 73 odsto potrošača očekuje da banke budu pokretači pozitivnih društvenih inicijativa, dok 60 odsto veruje da bi trebalo da predvode borbu protiv klimatskih promena? Uloga banaka u ekonomiji je od vitalnog značaja – učestvuju u finansiranju 75 odsto poslovnih aktivnosti u Evropi. Samim tim, njihove odluke o tome gde će usmeriti svoje resurse direktno utiču na čitavu zajednicu.

Zapravo, kada govorimo o bankarskom sektoru, nepoštovanje principa društveno odgovornog poslovanja može imati ozbiljne posledice. Na primer, Wells Fargo, jedna od najvećih banaka u SAD, suočila se sa ogromnim skandalom zbog otvaranja lažnih računa bez saglasnosti klijenata. Ovaj slučaj nije bio samo moralni neuspeh – uzdrmao je poverenje javnosti i rezultirao milijardama dolara kazni, a imidž banke ostao je trajno narušen.

Sa druge strane, na primeru Danske Banke, koja je projektom sveobuhvatne edukacije povećala finansijsku pismenost među mladima za čak 30 odsto, jasno vidimo snagu jedne banke ne samo u osnaživanju pojedinaca, već i u transformaciji cele lokalne zajednice. Zbog toga, NLB Komercijalna banka svoju sistemsku ulogu u društvu koristi kako bi inicirala pozitivne i sistemske promene. Jedan od najistaknutijih primera je donacija 300.000 evra organizacijama koje pomažu porodicama, deci i starijim osobama u Srbiji. Zahvaljujući njoj organizacije Nordeus fondacija, Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Centar Zvezda, Evo ruka i Dečije srce dobile su po 60.000 evra za realizaciju projekata usmerenih ka obrazovanju, socijalnoj inkluziji i održivom razvoju. Ovi projekti ne samo da doprinose poboljšanju uslova života, već i stvaranju jednakih prilika za ranjive kategorije društva. Na primer, organizacija Evo ruka radi na uspostavljanju novog inkluzivnog centra za decu i mlade sa invaliditetom, dok Centar Zvezda pomaže mladima sa društvene margine da se ostamostale i započnu sopstvenu proizvodnju hrane na seoskom imanju. Kroz ove primere NLB Komercijalna banka jasno pokazuje ne samo da ispunjava standarde društvene odgovornosti, već i da su oni utkani u sam DNK njenog brenda.

Dakle, za banke je društveno odgovorno poslovanje mnogo više od taktike pozicioniranja brenda – ono je temelj i integralni deo strategije etičkog, a samim tim i održivog poslovanja. Uz veliki uticaj koji nije ograničen samo na klijente i akcionare, već i na širu zajednicu, pa čak i celokupnu ekonomiju, ide jednako velika odgovornost, zbog čega je CSR neizostavan faktor u građenju brenda, ali i u stvaranju održivih i inkluzivnih društava u kojima banke posluju.

Tekst napisala:
Branka Letica, Executive Division Director for Marketing and Communications, NLB Komercijalna banka

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!