Da li je umetničkim delima mesto samo u muzejima gde su, već time što su tu gde jesu, postavljena u kontekst divljenja i poštovanja – ili imaju šta da kažu i tamo gde se odvija stvaran život, van galerijskih zidova, u prostoru svakodnevice?
View this post on Instagram
Kreativni tim agencije NextGame osmislio je kampanju “Tvoje telo je umetničko delo” za Narodni muzej Srbije upravo sa pretpostavkom da je umetničko delo živo samo onda kada se “sretne” sa nama, kada nas inspiriše, izaziva emocije, razmišljanja, diskusije, poziva na dijalog… Ako se taj susret odvija van muzeja, u autobusu, kod kuće, u šoping centru ili na ulici…. pa neka bude tako. Na kraju dana važno je ono što se u tom “razgovoru” između nas i umetničkog dela desi – a ne i gde se to dešava. Iz ovog stava proistekla je kampanja za podršku ženama obolelim od raka dojke u kojoj su ženski portreti iz Narodnog muzeja “obučeni” u roze a koja je progovorila kroz digitalne sadržaje i bilborde prenoseći im poruku da nisu same i da itekako imaju podršku u svojoj borbi.
View this post on Instagram
Preko 4000 žena koje godišnje obole od raka dojke u Srbiji, nažalost veoma često se osećaju upravo tako – usamljene u svojoj borbi. Kada se međutim u tu borbu, makar u svojstvu nekoga ko razume i prihvata, umeša i 40 muzeja i institucija kulture širom Srbije, koliko ih se priključilo ovoj akciji, onda to uliva nadu i daje snagu. Pošto se u okviru kampanje agencije NextGame za Narodni muzej Srbije, desilo upravo to – postignut je redak i dirljiv efekat zajedništva u različitosti. Na mrežama su se danima pojavljivali ženski portreti iz kolekcija ovih muzeja, svih umentičkih pravaca, epoha i autorskih estetika) – odeveni u roze u znak podrškama svim damama naše zemlje koje se danas bore sa ovom teškom bolešću. Među obojenim artefaktima našli su se i neki praistorijski nalazi.
View this post on Instagram
Tako su nam te aktivne i brižne roze muzejske dame zapravo pomogle da skinemo roze naočare i pogledamo u ne tako roze stvarnost u kojoj najčešća maligna bolest kod žena u Srbiji – svake godine uzima veliki broj žrtava. Kampanja “Tvoje telo je umetničko delo. Čuvaj ga” zasnovana je na poruci da kao što muzeji čuvaju umetnička dela tako bi i žene trebalo da čuvaju i neguju svoja tela, odlazeći na redovne preventivne kontrole, kojima se opaka bolest u
velikoj meri može sprečiti.
View this post on Instagram
Ono što je počelo kao akcija jedne institucije – Narodnog muzeja Srbije uskoro je postalo efekat snežne grudve, tako da se kampanji osim pomenutih 40 muzeja, pridružio i Euromedik sistem koji je svim damama sa muzejskom ulaznicom omogućio popust od 20% na sve relevantne preglede kada je reč o raku dojke. U ovu nacionalnu kampanju velike vidljivosti je potpuno organska. Dakle moguće je. Podrška kompanije Skip Ad Advertising koja je omogućila da se umetnička dela Narodnog muzeja pojave na bilbordima u svim tržnim centrima u Beogradu, učinila je da ova akcija bude delo kompletnog entuzijazma i zajedništva u istom cilju.
Agencija: NextGame (www.nextgame.rs)
Kreativni direktor: Bogdan Španjević
Produkcija, kreativa: Jovana Blanuša
Grafički dizajn: Anđela Antić
Videograf: Jelena Petrović