Dejan Janković, Head of Growth u agenciji Orange Trail, govorio je, za šesto izdanje Marketing mreža magazina, o TikTok oglašavanju i šta će njegovo uvođenje doneti tržištu Srbije i regiona, brendovima i agencijama.
Dugoočekivana mogućnost oglašavanja na društvenoj mreži TikTok biće dostupna u Srbiji početkom druge polovine godine. Agencija Orange Trail glavni je zastupnik TikTok-a za Srbiju. Šta će uvođenje oglašavanja na TikTok-u značiti za agencije, brendove, ali i za celo tržište”?
Uvođenje TikTok oglašavanja imaće veliki uticaj na celo tržište. Najpre za brendove koji su već na TikTok-u, jer imaju iskustva na platformi i prošli su kroz period upoznavanja sa istom. TikTok oglašavanje će biti zanimljivo i za brendove koji nisu još uvek na TikTok-u, jer će moći da se oglašavaju i bez da imaju TikTok nalog i bilo kakvo iskustvo u kreiranju sadržaja na TikTok-u. Takođe, oglašavanje na TikToku će dosta značiti i za agencije, jer će biti u prilici da svojim postojećim klijentima ponude dodatnu uslugu, a takođe i dođu do novih klijenata. I na kraju, uvođenje TikTok oglašavanja će uticati na tržište i kroz nekoliko dodatnih faktora kao što su diversifikacija kanala oglašavanja, uvođenje inovacija u oglašavanje i moguće poskupljenje usluga kreatora sadržaja.
Koje su ključne prednosti oglašavanja na TikTok-u u odnosu na druge društvene mreže?
CPM, koji je pokazatelj dosega, znatno je jeftiniji na TikTok-u (2.5x jeftiniji nego na Meti). Gledajući cenu po kliku, TikTok ponovo nudi vrednost sa CPC-om koji je 30% jeftiniji. Korisnici TikTok-a su više angažovani i manje je verovatno da će napustiti platformu. Za razliku od Facebooka, Instagrama i Twittera koje korisnici “čekiraju”, TikTok se gleda sa dosta visokim “attention span” momentom. Takođe, TikTok oglašavanje utiče i na samu prodaju. Prema nedavnom istraživanju, 49% korisnika TikTok-a kupuje proizvod ili uslugu od brenda nakon što je videlo da se reklamira ili recenzira na platformi. Uzmite #TikTokMadeMeBuyIt kao primer njegovog uticaja. Neke studije su otkrile da se 73% korisnika TikTok-a oseća više povezanim sa brendovima koje su otkrili na TikTok-u nego na drugim platformama društvenih medija. Dakle, što se tiče prednosti, TikTok nudi ogromnu vrednost za oglašivače da svoj brend iznesu pred veoma angažovanu publiku.
Želim, takođe, ovde da spomenem i prednost ranog usvajanja – oni brendovi koji se prvi budu reklamirali na TikTok-u će profitirati od same činjenice da su ispred konkurencije ali će i kao “early adopters” uživati u većem dosegu za manja ulaganja. Ovim putem pozivam brendove i agencije da nam se jave i da krenu sa pripremama za dolazak TikTok oglašavanja na vreme kako bi bili među prvima koji će se oglašavati na ovoj platformi i tako steći određene prednosti.
Kada govorimo o budžetima, u kojoj meri će uvođenje mogućnosti za oglašavanje na polovini godine uticati na već usvojene marketinške budžete brendova?
Mislim da će većina oglašivača testirati platformu sa nekim manjim iznosima u početku. S tim u vezi, očekujem da će doći do određenog prelivanja unutar postojećih budžeta.
Na koji način TikTok omogućava brendovima kroz oglašavanje da preciznije targetiraju svoju ciljnu publiku?
Slično kao i na Meti, TikTok daje mogućnost targetiranja ciljne grupe prema interesovanjima, demografiji, ponašanju na platformi kao i custom audience/lookalike targetiranje.
Kako će agencija Orange Trail podržavati brendove u praćenju i analiziranju uspeha njihovih TikTok kampanja?
Bilo da je u pitanju znanje o pridržavanju smernica compliance politike oglašavanja ili deljenje saveta o najboljim praksama za kupovinu medija na TikToku, Orange Trail podržava svoje klijente tokom celog procesa.
Za koje druge platforme za oglašavanje Orange Trail pruža podršku?
Pored TikTok-a, Orange Trail ima partnerske ugovore sa svim ostalim glavnim platformama kao što su Meta, Google, Snapchat, X, Bing, Pinterest, Taboola i Outbrain. U mogućnosti smo da pružimo punu podršku u oglašavanju klijentima na svim navedenim platformama.
Kako vidite budućnost oglašavanja na TikTok-u u Srbiji i kako će uticati na broj brendova na ovoj društvenoj mreži?
Pre svega, očekujem da uvodjenje mogućnosti oglašavanja u Srbiji i regionu izazove veliko interesovanje brendova i agencija. Očekujem da će jedan značajan deo marketinških budžeta u budućnosti biti usmeren na TikTok kada izadjemo iz faze učenja i testiranja. Takodje očekujem da će pojava TikTok oglašavanja “probuditi” one brendove koji do sada nisu bili prisutni na ovoj platformi. Jednostavnost i prednosti TikTok oglašavanja, mogućnost kreiranja oglasa bez postojećeg TikTok naloga kao i aktivnosti konkurencije će učiniti da u budućnosti možemo očekivati povećan broj brendova na ovoj društvenoj mreži.