Velika je privilegija raditi u industriji u kojoj najpre imate priliku da vidite tehnološke inovacije, ali i društvene promene. Imati dužnost da sve ovo prepoznamo, i na neki način pravilno iskoristimo, pomaže nam i da individualno ubrzano rastemo i razvijamo se. S tim u vezi, imajući u vidu trenutne društvene i tehnološke promene, možemo se složiti da nikada nije bilo zanimljivije vreme za rad. Od advertising industrije očekujemo, ili je možda ispravnije reći da se nadamo, prostoru za širenje zone komfora. Playground na kome možemo da pomeramo svoje granice, učimo o trendovima, ali na kraju budemo ti koji su postavili neke nove trendove.
Slažemo se da je u ovoj industriji lako naći posao, možda nije uvek lako naći posao koji se poklapa sa trenutnim ambicijama i vrednostima, ali sa druge strane, lepota ove struke je što se kroz nova iskustva širi i spektar mogućnosti i želja. Mlade generacije koje su generalno već naklonjene nekonvencionalnim načinima za rad, kroz tehnologije, imaju pristup različitim platformama koje omogućavaju fleksibilnost u poslu, kao i priliku da rade iz bilo kog dela sveta.
Mladi kroz istoriju, pa i danas, nisu čekali da se otvori prostor kako bi se čuo njihov glas, već su ga uvek sami stvarali. Oni su pokretačka snaga koja postavlja temelje za širenje komfora i pomeranje granica koje su prethodne generacije postavile. Primećujemo da godinama unazad stvaramo na teritoriji koju su mladi na izvestan način stvorili, i to dovoljno govori. Sa druge strane, glas mladih uvek može biti glasniji. Naravno, trebalo bi obraćati pažnju i na stvaranje sredine u kojoj će mlađe i starije generacije imati prostor za saradnju, jer to donosi drugačiju energiju, razmenu znanja i iskustava, i usmerava nas ka sveobuhvatnijem i pravednijem društvu.
Kada smo otpočeli karijere u ovim oblastima, nadali smo se da ćemo videti više umetnosti, jer marketing to jeste. Očekivali smo više autentičnih autorskih stvari, koje ne postoje samo da bi izazvale šok, nego imaju održivu umetničku vrednost, koju i danas volimo da pogledamo. Na nama je, na našem entuzijazmu i želji, da to opet oživimo ili da uskoro saznamo zašto to više nije moguće.
Da bi se ostvario pun potencijal, ključno je da se posvetimo vlastitom razvoju, intezivno podržavamo kolege i učimo jedni od drugih, uz istovremeno kreiranje inkluzivnih radnih mesta u agencijama koje podstiču raznolikost, što je osnova za stvaranje kreativne energije koja nas pokreće.
Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Marija Vlačić, Digital Marketing Associate
Stefan Ivanović, Graphic designer
Cheil Centrade Adriatic
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.