Milena Ćirković, Account Manager u agenciji XYZ Communications, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o kampanji „Vidi više od boje“, koju su kreirali za klijenta Samsung.
Kompanija Samsung i XYZ Communications pokrenuli su BTL kampanju sa humanim ciljem. Koliko je tema kampanje “Vidi više od boje” bila inspirativna za BTL kreativni koncept?
Za nepuna tri meseca trajanja kampanje dobili smo neprocenjive reakcije posetilaca i uverili se da je lepota u oku posmatrača. Uspeli smo da kroz objektiv Samsung Galaxy S23 Ultra telefona probudimo empatiju, ljubav, saosećajnost i pokrenemo talas dobrih dela. Ceo kreativni tim u XYZ Communications je od trenutka pristizanja detaljnog opisa kampanje, od strane kompanije Samsung, osećao izuzetnu odgovornost, ali i motiv da je učini što vidljivijom.
Naš kreativni koncept podrazumevao je mobilni paviljon sa zonom za fotografisanje koja je privukla vlasnike pasa da zabeleže jedinstvene epic trenutke sa svojim ljubimcima. Kalemegdan, Ada Ciganlija, Zemunski Kej samo su neke od lokacija koje smo obišli, a prema postignutom engagementu utvrdili smo da ovakvih akcija treba da bude više.
Koliko je izazovno biti kreativan i inovativan u BTL i LIVE marketingu, s obzirom da stalno morate pružiti nešto što će posetioci iskusiti prvi put?
Svedoci smo da su najzapaženije kampanje u svetu one koje šokiraju, dele javnost, postaju viralne. Naša target grupa je mlada, urbana, obrazovana, željna novih iskustava, a naš zadatak je da se prilagodimo njihovim preferencijama i neprekidno osluškujemo i pratimo trendove. LIVE marketing strategija/event ili experiential marketing fokusiraju se na stvaranje autentičnih iskustava koje podstiču pozitivne emocije i akcentuju uključivanje korisnika putem LIVE događaja. Mi se ne oslanjamo na tradicionalne pristupe i pasivno prenošenje poruka već na direktni angažman publike.
Da biste bili aktuelni neophodno je da pratite inovacije – koristite tehnologije poput proširene i virtuelne stvarnosti, veštačku inteligenciju, kreirate interaktivne instalacije, pružate personalizovana iskustva prilagođena individualnim potrebama ili druge nekonvencionalne koncepte. U periodu informacione preopterećenosti kada je ogromna količina sadržaja već viđena, izazov je kreirati nešto potpuno novo i relevantno što će se istaći. Takođe, ono što često zanemarimo je pritisak rokova koji može uticati negativno na kreativnost. Pod pritiskom vremena i potrebe za brzim reakcijama nekada sami sebi ograničimo slobodu eksperimentisanja i razmišljanja.
U kojoj meri je važno da agencije CSR aktivnosti integrišu i povežu sa svojim core biznisom?
CSR pored toga što predstavlja primer dobre prakse i glas velikih koji mogu da svojim primerom utiču na društvo, oplemene ga i transformišu, predstavlja i priliku da kompanije pokažu odgovornost i učvrste svoju poziciju na tržištu dodatno jačajući reputaciju. U okruženju u kome živimo se često govori i polemiše o humanosti, a nesrazmerno se preduzima. Svima nam je potreban humaniji pristup, saosećanje, empatija.
Svaka humana akcija koju preduzmemo i podržimo čini nas boljim ljudima i boljom organizacijom – lepo se lepim umnožava. Tako je i kod nas u agenciji, naš motiv jeste ljubav, uz sve izazove i “nedaće” našeg marketinškog života, uz osećaj podrške i kolegijalnosti sve se realizuje uspešno! XYZ Communications u brojnim segmentima poslovanja primenjuje CSR aktivnosti, pre svega, interno kroz model upravljanja, a zatim i u skladu sa specifičnostima industrije. Posebno je interesantno eksperimentisati u sferi dizajna, zero waste, saradnjama sa neprofitnim sektorima/lokalnim zajednicama – sve radi postizanja sinergijskih učinaka. Trendovi se menjaju, brendovi se prilagođavaju, ali vrednosti koje se kroz društveno odgovorno poslovanje plasiraju ostaju čvrsto utemeljene kao trajni ambasadori vrednosti brenda.
Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.