Anđelko Trpković, CEO, Publicis Group Adriatic, govorio je za Marketing mreža magazin o transformaciji agencijskog biznisa i u šta bi agencije trebale da ulažu u budućnosti.
Svi pričamo o transformaciji. Šta znači transformacija iz ugla agencijskog biznisa?
Mi živimo i radimo u konstantnoj transformaciji. Od nastanka kompanija specijalizovanih za pružanje marketinških usluga, pre skoro 100 godina do danas, ja zaista ne mogu da nađem period u kojem nije bilo promene. I to nije slučajno, te promene smo kreirali mi, ali su ih od nas zahtevali i naši klijenti. Ovde ni jedna strana ne želi status quo. Zato što težimo nečem novom, drugačijem, zavodljivom. Pa, teško da to možemo da uradimo uvek na isti način.
Menjali su se kanali kroz koji smo slali poruke, tehnološke okolnosti u kojima poruke izrađujemo (zamislite kako su ilustratori gledali na upotrebu fotografije), način obrazovanja i selekcije talenata, organizacija našeg poslovanja i naravno proizvodi i usluge koje promovišemo.
Iz našeg ugla, transformacija je konstanta od prvog dana ovog posla.
Da li su se tradicionalne agencije zaista transformisale?
Ne znam zašto bi se ovo pitali, jer da nisu ne bi postojale. Mislim da je ovde nametnuta tema digitalizacije kao bauka za takozvane „tradicionalne“ agencije. Naravno da nove mogućnosti za ispoljavanje kreativnost, spremnost na istraživanje novih kanala i mogućnosti, predstavlja izazov za sve ozbiljne sisteme, a ne pretnju ili bauk.
Digitalni kanali i dalje, bez obzira na značaj čine samo jedan segment komunikacije. Oni su uveli dvosmernost u komunikaciji, kao i mogućnost direktne komunikacije brendova i ljudi. Uveli su i drugačiju metriku, i za razliku od ostalih kanala, jednostavnije može da se izmeri uticaj svake poslate poruke.
Mislim da su svi svesni činjenice da savremena sredstva koja su nam na raspolaganju ne služe samo da izmerimo ono što se desilo nego da se bavimo veoma preciznom predikcijom onoga što će se desiti.
Kada odete na prezentaciju Publicis Groupe, u opisu toga šta naša kompanija želi da bude, videćete definiciju da mi sebe ne smatramo holding kompanijom, nego platformom. Ako segmentacija prihoda definiše transformaciju, onda smo mi još, pre nekoliko godina, u potpunosti transformisani, jer više od polovine prihoda dolazi iz aktivnosti koje možemo svrstati u digital.
Naša strategija za 2023. na globalnom nivou je definisana kroz poruku Creative commerce, tako da neme nikakve dileme da još jedna transformacija u nizu započinje, i pogađate šta – spremno čekamo sledeću.
Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.