Aktuelna godina za Banjalučku pivaru u znaku je jubileja, pa će obeležavanje 150. rođendana započeti slavljeničkom kampanjom, kojom će nas sprovesti kroz razne epohe i podsetiti na put koji je pivara prošla tokom punih 15 decenija postojanja.
Na kampanju se prirodno naslanja i nadolazeća interaktivna izložba, kao svojevrsno putovanje kroz istoriju Banjalučke pivare, a u godini jubileja, pivara planira potrošače obradovati i predstavljanjem novih ukusa piva.
– Malo je pivara u svetu koje se mogu pohvaliti tradicijom i istorijom, kao što je ima Banjalučka pivara. Samo tokom prošle godine izvezli smo skoro 10 miliona litara piva, što je fantastičan rezultat – navodi Ilija Šetka, vlasnik i generalni direktor Banjalučke pivare i dodaje da mu to daje razlog da veruje kako će i naredna decenija pivare biti obeležena velikim uspesima.
Pre 150 godina, vrednim radom monaha Trapista iz samostana „Marija Zvijezda“, nastala je Banjalučka pivara. Njen osnivač bio je Franz Pfanner, čelnik reda Trapista u Banjaluci, koji je uz pomoć ostalih monaha pokrenuo pivaru, ali i proizvodnju čuvenog trapist sira te jednu od prvih elektrana u Evropi. Koristeći nemačku tehnologiju i češko iskustvo u proizvodnji piva, tadašnja pivara je počela da proizvodi pivo vrhunskog kvaliteta, koje je u to vreme služilo kao svojevrsna terapija za lečenje zavisnosti od rakije.
Vremena su se promenila, a Banjalučka pivara i dan-danas čuva tradiciju, zahvaljujući kojoj je postala jedno od glavnih obeležja grada na obalama Vrbasa.
Danas, vek i po kasnije, Banjalučka pivara je sa svojim najpoznatijim brendom, Nektar pivom izrasla u najveću i najcenjeniju pivaru u Bosni i Hercegovini i najveću nezavisnu privatnu pivaru na celom Balkanu.
– Uspeh koji Nektar, Nektar radleri, Banjalučko pivo i Crni Đorđe prave na tržištima Srbije, Hrvatske, Italije, Crne Gore, Slovenije i ostalim izvoznim tržištima, daju novu snagu i motivaciju za još veća ulaganja i širenje poslovanja, koja planiramo u godinama koju su pred nama. Verni smo tradiciji kvaliteta, ali smo istovremeno u koraku sa svim svetskim trendovima u pivarskoj industriji – zaključuje Šetka.