Jelena Gavrilović Šarenac, Head of Corporate Communication, Henkel Srbija i Henkel Adria, na forumu IZAZOV 2023 biće jedna od panelista na temu „The real (human) cost of pitching„. Tim povodom, za Marketing mrežu govori koje su ključne prepreke za regulaciju pitch procesa u Srbiji.
Koje su ključne prepreke za regulaciju pitch procesa u Srbiji?
Procesi u kojima se biraju projekti i agencije podležu procesu samoregulacije tržišta, što je verovatno i osnovna prepreka za regulaciju pitch procesa. Takođe, i nedostatak povratne informacije nakon procesa pitch-a, koja bi bila detaljna, transparentna, usmerena na unapređenje usluge i saradnje u budućnosti, može se posmatrati kao prepreka unapređenju samog procesa, odnosno regulaciji u ovom trenutku.
Ko je odgovoran za trenutno stanje na tržištu kada govorimo o pitchevima?
Ne bi trebalo da generalizujemo kada govorimo o stanju na tržištu, svakako da ima različitih iskustava i primera saradnje. Ukoliko govorimo o potrebi unapređenja, moramo konkretno da definišemo koji je prvi korak od koga se može krenuti. Ukoliko se radi o perspektivi iz ugla agencija, koje neretko troše puno resursa i ideja na pripremu za učešće na pitchu, možda bi bilo na njima da postave osnovne zahteve ka korisnicima njihovih ideja nakon pitcha. Još jedan od predloga unapređenja može biti plaćanje minimalnog fee-ja od strane klijenta, svim agencijama koje su pozvane da učestvuju na pitchu, bez obzira na ishod, kao vrsta nakodnake za vreme koje se ulaže u procesu pripreme pitch-a.
Ko bi trebao da reguliše ovo pitanje u struci?
S obzirom da ovaj proces spada u procese samoregulacije na tržištu, nije jednostavan odgovor na ovo pitanje. Svakako da profesionalna udruženja i asocijacije treba da pokrenu diskusiju sa svojim članovima sa ciljem uređenja ove teme u poslovanju.