Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Bojan Stanković, marketing specijalista i tim lid, Infostud/HelloWorld.
Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?
Godina globalne nestabilnosti, godina izazova, a u slučaju Infostuda i HelloWorld-a i godina najboljih biznis rezultata u našoj istoriji. Fleksibilnost i adaptabilnost su postali ključni pojmovi u svim sferama, pa tako i u marketingu. Bojim se da je one koji to nisu razumeli vreme zapravo već pregazilo.
Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?
Ne verujem u čarobne štapiće, pa tako ni u potencijal bilo koga pojedinačno da promeni nešto preko noći. Potrebno je da svi više planiramo, da više da budemo u kontaktu sa korisnicima i njihovim potrebama, da brže reagujemo kad stvari ne idu po planu i da sve to radimo uvek i stalno.
Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u kompaniji)?
Infostud i HelloWorld su u prethodnom periodu prošli kroz jedan kompleksan proces rebrendiranja. Jako puno smo naučili kroz sve to, a mislim da je i domaća marketing zajednica dobila jedan zaista vredan i jedinstven case study.
Ako pričamo o HelloWorld-u, tu se svakako ističe naša, do sada, najveća kampanja usmerena ka IT populaciji – “Da ti ništa ne promakne”. Kraj godine smo dočekali sa višestrukim povećanjima u svim ključnim metrikama, a naročito me raduje što se kroz značajno povećanje organske posete vidi direktna veza između svih napora marketing tima u prethodnom periodu i povećanja svesti o našem brendu kod ključnih ciljnih grupa. Kod brend kampanja rezultati (ako dođu) uvek dolaze na odloženo, ali je time i zadovoljstvo neuporedivo veće.
Trend koji će obeležiti 2023. godinu…
Konačno dolazi do nekog smislenijeg prodora veštačke inteligencije u sferu kreiranja sadržaja. Sigurno je i vama trenutno pun feed tekstova koje je napisao ChatGPT ili onih kul fotki vaših prijatelja koje prave AI aplikacije. Tu nam tek slede jako zanimljive stvari u 2023!
Tu je naravno i TikTok. U 2022. je konačno stekao pravu globalnu relevantnost u pogledu sadržaja koje nudi, a u 2023. očekujem da se to desi i kod nas.
Ako pričamo o niši u kojoj poslujemo, očekujem da u narednoj godini još više marketara počne da se bavi employer brandingom. Ulaganje u privlačenje kvalitetnih kandidata i zadržavanje najboljih zaposlenih postaje još izazovnije (ali i zanimljivije).
Od 2023. očekujem…
…da bude najbolja do sada! Iako treba biti na oprezu, ne donosi nam nikakvu korist da budemo sada nešto preterano pesimistični. Jasno je da nam sledi još jedan period privredne neizvesnosti, naročito u prvom delu godine, ali pokazali smo tokom prethodnih kriza da se momenti usporavanja mogu dobro iskoristiti za organizaciona unapređenja sistema iznutra, a u marketingu i za neke gerilske projekte koji nikako nisu došli na red od nekih većih stvari. I siguran sam da na kraju to može da donese jako lepe rezultate!