Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Optimizacija 2023

Prečesto odzvanjaju svuda oko nas izjave: „Troškovi nabavke moraju biti optimizovani“, „poslovni procesi usklađeni“, „kanali komunikacije maksimalno iskorišćeni“, „asortiman profitabilan“, „ulaganja isplativa“, „mašine maksimalno upošljene“, „SEO“, “ljudski resursi zadovoljni“, „struja ušteđena“, „Vreme koje nam je preostalo, pametno iskorišćeno“… Svet oko nas se pretvara u „optimizaciju“.

Ne zahteva samo top menadžment od nas to, nov način života i spoljni faktori na koji nemamo uticaj, naterali su nas na preispitivanje ispravnosti naših postupaka. A šta je drugo optimizacija nego samospoznaja da nismo savršeni, da negde možda grešimo i spremnost da budemo bolji.

Kako preduzeća rastu i evoluiraju, tako raste i broj njihovih poslovnih procesa. U zavisnosti od veličine kompanije, postoje desetine, ako ne i stotine poslovnih procesa. Jedan poslovni proces može biti posvećen aktivnostima kao što su: uvođenje novog proizvoda na tržište, definisanje veleprodajnih i maloprodajnih cena, planiranje prodajnih rezultata, odobravanje troškova, usklađivanje proizvodnog procesa , marketinške kampanje…

U ljudskoj je prirodi da smo često otporni na promene, posebno kada procesi postoje već duže vreme. „Mi to tako radimo već 15 godina i ne planiramo da menjamo“ , „Probali smo tu promociju pre 5 godina i nije nam dala rezultata“ , „E pa to ne može tako, kao što vi mislite“ , „Ipak ja znam šta je najbolje“, poznati su nam ovi izgovori, naročito kadrova sa višegodišnjim iskustvom na jednoj poziciji u kompaniji, koji nisu navikli na promene i optimizaciju.

U osnovi optimizacije poslovnih procesa je operativna praksa koja identifikuje, procenjuje i rešava probleme svakog poslovnog procesa. Ona ima za cilj da redizajnira postojeći proces kako bi ga učinila efikasnijim, pojednostavila operacije, nadogradila komunikaciju, kao i  smanjila greške i troškove. Povećanje efikasnosti procesa može nam pomoći u racionalizaciji procedura, eliminisanju nepotrebnih zadataka i dupliranja, automatizaciji određenih zadataka, povećanju ROI i poboljšanju zadovoljstva zaposlenih i kupaca. Sa druge strane  neefikasni procesi mogu stvoriti uska grla koja ometaju poslovanje, povećavaju troškove, primoravaju propuštene rokove i nedovršene zadatke i usporavaju reakciju organizacije na promene tržišta.

Neretko se dešava da kada se preduzeća digitalno transformišu, u današnjem veoma konkurentnom poslovnom okruženju, neefikasni procesi mogu negativno uticati na celokupno poslovanje kompanije. Samo jedan pogrešan Instagram post, koji nije prošao adekvatnu proceduru odobrenja, može uticati na gubitak potrošača, negativan PR, lošu reputaciju brenda pa i cele kompanije, kao i na samu prodaju i profit. Od 2020 i značajnog porasta online prodaje, mnoga preduzeća su se odlučila da krenu tim putem. Dobili smo veliku konkurenciju ali i veliki iznos „bačenih“ para, jer orijentiacija na e-commerce nije samo postavljanje proizvoda na sajt, već organizacija celokupnog biznisa sa skupom poslovnih procesa. Otvoriti samo sajt sa proizvodima, bez oglašavanje je isto kao i držati gotove proizvode u magacinu.

Opravdanost investicije u marketing je veoma česta tema, kako kod malih i srednjih preduzeća, tako i kod velikih kompanija. Fioskula „Pola našeg budžeta za marketing je promašena investicija, samo ne znamo koja polovina!“ je odavno prevaziđena. Strategija „omnichannel“ pristupa tj obratiti se kupcu svuda gde je moguće, više nije toliko opravdana, osim kod neograničenih budžeta. Međutim, nedavno su marketinški budžeti postali veoma ograničeni, negde i značajno redukovani, što je primoralo rukovodioce da traže jasne podatke koji pokazuju uticaj kampanja i njihove precizne efekte na povraćaj ulaganja.

Optimizacija ulaganja u marketing je analitički proces tokom kojeg se procenjuje učinak različitih kampanja i delovanja, kako bi utvrdili koje od njih imaju pozitivan uticaj na ciljanu populaciju, a koje ne. Cilj optimizacije marketinškog ulaganja je da otkrije i vrste poruka na koje potrošači odgovaraju, a zatim optimizuje kampanje kako bi se osiguralo da te poruke ispunjavaju zahteve na pravom kanalu u pravo vreme. Sa ovim informacijama, marketinški stručnjaci mogu da optimizuju svoj medijski miks, ulažući više vremena i kapitala u kanale i poruke koje su bolje odjeknule kod potrošača.

Ukoliko smo svesni da kvalitetno ulaganje marketing može doneti pozitivne promene u našem poslovanju, kao i porast prodaje i profita, važno je da u saradnji sa stručnjacima za optimizaciju marketinškog ulaganja dođemo do odgovora na 3 ključna pitanja:

Gde želimo investiramo naš budžet? Koje kanale koristi naša ciljna grupa? Na koju poruku će naša ciljna grupa reagovati?

Autor teksta: Uroš Nedeljković, Business Growth Consultant, Deus Ex Consulting

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!