Ovogodišnje izdanje konferencije CGA Belgrade, omiljenog okupljanja u sferi kreativnih industrija koje tradicionalno ujedinjenje profesionalce iz sveta filma, video igara i digitalnih umetnosti, pokazaće publici da budućnost zabave počiva na zajedničkom radu i kontinuiranim usavršavanjem.
Međunarodna konferencija kompjuterske grafike i digitalnih umetnosti, CGA Belgrade, se posle skoro tri godine online aktivnosti vraća se u svoj grad pod sloganom Remodeling the Future. Program prvog dana konferencije (23. septembra) biće besplatno dostupan za praćenje na sajtu CGA od 15 časova, dok publiku drugog dana (24. septembra) očekuje celodnevni program u tri sale uživo u mts Dvorani.
Veliki deo programa fokusiraće se na moćni alat za kreiranje interaktivnog sadržaja i virtuelnu produkciju, Unreal Engine, u kome je nastala virtuelna scenografija prvog, online dana konferencije. Na ovom poduhvatu radilo je dvanaestoro mladih umetnika, inače polaznika letnje laboratorije za kreiranje virtuelnih okruženja pod okriljem Crater Training Centra, a pod mentorstvom iskusnih profeionalaca iz šireg spektra kreativnih industrija. Virtuelnu CGA pozornicu prvog dana konferencije zauzeće predavači iz dalekih zemalja Australije, Velike Britanije i SAD od kojih nekii dolaze iz najvećih studija za razvoj video igara kakvi su Epic Games, kreatori hit naslova Fortnite, i Playstudios, Tetrisov novi dom.
Drugi dan konferencije u mts Dvorani otvoriće predavanje Nicky Gogan, proslavljene irske producentkinje dokumentarnih i igranih filmova koja je svoju karijeru zaokrenula ka upotrebi inovativnih rešenja u razvoju animiranih filmova. Publika u Beogradu će imati priliku da ponovo čuje miljenika zajednice Victora Pereza i njegovo inspirativno predavanje o umetnosti, nauci i tehnologij konceptualizacije svetla, koje je nedavno održao za Pixar studio. Pored njih, glavnom binom konferencije prošetaće francuska umetnica video igara Camille Soual, dramaturg Ivan Stančić, stručnjak za AI generisana dela Miroslav Kostić, kao i predstavnici uspešnih domaćih studija za vizuelne efekte Crater Studio i Digital Asset Tailors.
Gosti konferencije će u ova dva dana pričati o najaktuelnijim projektima u industriji zabave, o tehnološkim inovacijama, virtuelnoj produkciji i vizuelnim efektima na filmu, razvoju video igara, dizajnu iskustva gledalaca, te sve češćem uplitanju veštačke inteligencije u umetničku praksu. Deliće se znanje, profesonalni saveti i iskustva, razgovaraće se o pomeranju granica u razvoju talenata, ali i redefinisanju odnosa između biznisa i kreativnosti – i to sve potpuno besplatno, uz neophodnu registraciju posetilaca na sajtu cgabelgrade.com.
Celokupni program CGA Belgrade podeljen je u tri celine, te publiku i u druge dve konferencijske sale očekuje bogat sadržaj koji uključuje tehničke sesije pod palicom eksperata iz softverskih kompanija Autodesk i Side FX, edukativni program za mlade stvaraoce, te serija korisnih sesija osmišljenih sa ciljem da vlasnicima malih studija obezbedi znanje i alate za unapređivanje poslovnih modela.
Pored glavnog dela programa, u planu je i nekoliko ekskluzivnih radionica i masterklasova u Crater Training Centru. Čitav program možete pronaći na sajtu konferencije koji se svakodnevno puni novim informacijama.
Imajući u vidu širinu i kompleksnost zajednice koju CGA Belgrade okuplja, konferencija će biti pravo mesto i za predstavljanje inicijative superklastera Creative Tech Srbija i kreiranja sinergetskih efekata i između različitih kreativnih sektora. Povodom toga, kao član pilot projekta vođen Srpskom asocijacijom video igara (SGA), konferencija će ugostiti panel na kojem će predstaviti slične inicijative koje spajaju filmsku i gejming industriju, a koje su uspešno sprovedene u Irskoj, Litvaniji i Moldaviji.