Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Filip Gujaničić, Junior Brand Manager, Frikom.
Šta danas znači biti REMARKABLE stručnjak?
U kratkim crtama, znači biti prepoznat od strane potrošača. Danas više nego ikad, na tržištu vidimo veliki broj kompanija i brendova koji pokušavaju da kreativnim pristupom i pažljivo izrađenom komunikacionom strategijom dođu do svoje ciljne grupe.
Potrošači se susreću sa nikada raznovrsnijom ponudom, samim tim dizajn, poruka i naziv predstavljaju ključne komponente. Greške, naročito u situacijama kada imamo nov ili redizajnirani proizvod skupo se plaćaju. Sve manje i manje imamo prostora da dodatnim elementima na mestu prodaje, povećamo vidljivost proizvoda i približimo vrednost brenda, čime značaj dizajna i raznih elemenata znatno raste.
Potrebno je razumeti da se stvari menjaju rapidnom brzinom i ukoliko želimo da održimo korak sa vremenom, moramo da pronađemo način da se prilagodimo i brzo i efikasno implemetiramo ideje iza kojih stojimo.
U okruženju koje raste i napreduje i koje je svaki dan sve bučnije, teško je pronaći prostor da se i vaš glas čuje. Zbog toga, kada se nađemo u poziciji da brend na kom svakodnevno radite bude prepoznat od strane korisnika, znate da se krećete u pravom smeru.
U kojoj meri mladi talenti u kompanijama danas imaju prostora za profesionalno usavršavanje i rast?
Kako bi jedna kompanija nastavila da se razvija i raste, i u skladu sa potrebama društva, neophodno je razraditi i implementirati sistem poslovanja koji dozvoljava realizaciju novih i inovativnih ideja.
Mladi talenti donose upravo to – unose svežu perspektivu i drugačiji način razmišljanja u poslovanje jedne kompanije i većina je željna učenja i izgradnje veština i iskustva koji će doprineti njihovom daljem razvitku.
U kompaniji Frikom, mladi su uključeni u sve nivoe poslovanja i još važnije, njihovo mišljenje se vrednuje. Pruža im se prostor da na moderan i odgovoran način realizuju zamisli koje su u skladu sa potrebama tržišta. Već u prvim danima u Frikom-u uvideo sam šta se traži od mene i na koji način mogu da doprinesem da kompanija sa velikom tradicijom i iskustvom na našem i regionalnom tržištu, nastavi sa uspešnim poslovanjem.
Pristup koji se neguje u našoj kompaniji od velike je koristi u promenljivom pejzažu savremenih radnih mesta gde se procesi, tehnologija i prioriteti stalno menjaju. Sa ekonomskim, društvenim i političkim granicama u promenljivom stanju, prilagodljivost daje mladim ljudima prednost u radnom okruženju koje je agilnije, promenljivije i brže nego ikada ranije.
Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
U svojoj dosadašnjoj karijeri realizovao sam veći broj kampanja koje su od posebne važnosti za mene i na koje sam izričito poseban, ali ona koja je vodeća na toj listi jeste poslednja u koju sam uložio najveći deo sebe, kako bi dostigla nivo za koju sam od početka verovao da je dostižna.
Macho – Furaj svoju priču. Kampanja u okviru koje smo predstavili novo i redizajnirano pakovanje i novi ukus Macho Pina colada, koja je za nešto više od dva meseca ostvarila preko 5,4 miliona pregleda na YouTube platformi i više od 75 miliona impresija! Ovaj izvanredan uspeh doprineo je da se prodaja Macho portfolia poveća za skoro 30 odsto u odnosu na prošlu godinu.
U prošlom pitanju u kojem sam pričao da je potrebno imati prostor i podršku kompanije u kojoj radite, ovaj projekat sam imao na umu. Sećam se da smo na jednom od prvih sastanaka postavili sebi pitanje na koji način možemo Macho brend još više približiti mlađoj populaciji. Prostor koji smo imali da informacije sa kojima raspolažemo, a odnose se na rastući trend u razvijanju individualnosti i jedinstvenosti, iznesemo na odgovarajući način doprineli su da upravo te tačke postanu i glavni fokus naše kampanje.
Bez izgovora i uvek IN, urban i autentičan – pronašli smo način da Macho sladoled „fura svoju priču“, kao i mladi. Sećam se da smo i prilikom izrade vizualnog identiteta, na umu imali upravo taj fokus, što nas je usmerilo ka tome da tržištu ponudimo novi pristup i karakter brenda koji možemo da nastavimo da gradimo.
Pop art sama po sebi predstavlja jedinstvenost u svakom pogledu i to je ono što smo hteli da postignemo, da na moderan i istaknut izgled predstavimo umetnost na visokom nivou u kombinaciji sa raznovrsnošću ukusa koji svaki Macho sladoled ima.
Naučili smo da jedno od najkreativnijih i najlepših putovanja koje možeš da imaš jeste ono gde učiš sebe – imati svoje ja znači biti jedinstven po uzoru na samog sebe!
Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs