REGION – Marketing magazin Ljubljana pregledao je poslovanje 117 agencija u Sloveniji i utvrdio da su u 2021. ostvarile prihod veći od 234 miliona evra, što je za 8% više nego u 2020.
Oglašivačke i digitalne agencije, koje su imale prihod veći od million evra, povećale su svoje porihode čak za 11%.
Iako se mnogima brojevi još uvek čine nevažnim i draže su im, na primer, nagrade na festivalima, u Marketing magazinu su uvereni da brojevi, odnosno poslovni rezultati, najbolje govore koliko je dobro agencija radila određene godine, kako se razvijala, da li je odabrala pravu strategiju. Istovremeno se analizom brojeva poredi sa konkurencijom. Te brojeve vrlo pažljivo prate klijenti koji traže nove komunikacijske partnere.
Međutim, podaci koje Marketing magazine ima na raspolaganju su nepotpuni, jer su najveće agencije, pre svega medijski zakupci, obavezni dati detaljnije finansijske izveštaje, koji će biti za javnu objavu tek u avgustu. Kada budu objavljeni i ti podatci, Marketing magazin će napraviti nov, detaljniji pregled poslovanja.
Na osnovu trenutnih podataka, u svim kategorijama je, u poređenju sa 2020., zabeležen rast prihoda od 6 do 9%. Zanimljivo je da je rast bio najviši među istraživačkim agencijama.
Podataka za Publicis MMS još nema i zato se može samo nagađati da je agencija prošle godine poslovala kao i 2020. godine. Na drugom mestu je Futura DDB sa verovatno najvećim prihodima u istoriji agecije. Osetno su se povećali prihodi agencija Herman&partnerji, PM, poslovni mediji i Fabulatorij. Nakon vlasničkih promena u ageciji SHIFT (pre Grey Ljubljana), promet agecije je značajno opao, iako se veruje da će, između ostalog i zbog uspeha na SOF-u, agencija uskoro ponovo biti u boljem položaju.
Više od polovine prihoda među digitalnim agencijama predstavlja promet Httpoola za koji poslovanje u 2021. godini još nije poznato. Agencija zapravo ne spada više u taj segment, pa će već u jesenjem pregledu biti „preseljena“ među medijske agencije. iPROM tako u suštini zauzima prvo mesto na listi digitalnih agencija. Zanimljio je i poslovanje Kokos agency koja je udvostručila svoje prihode.
Među istraživačkim, zapažen je rast poslovanja agencija Aragon i Mediana. Zanimljiva je činjenica da se za istraživanja odvaja više novca nego za odnose s javnošću.
Više informacija dostupno je OVDE.