REGION – Novinska kuća „Delo“ i većina drugih slovenskih izdavačkih kuća počeli su juče naplaćivati neke svoje sadržaje objavljene na Internet stranicama. Kako kažu, na taj su korak, kao i većina drugih štampanih medija u svetu, prisiljeni iz ekonomskih razloga, navodi Slovenska tiskovna agencija (STA).
Za naplaćivanje digitalnih pretplata koristiće sistem „Piano“ koji dolazi iz Slovačke, a zaživeo je u maju prošle godine. Osnovna karakteristika tog sistema je da se mediji, koji žele naplatiti digitalne sadržaje, povežu i obavežu da će u okviru „Piana“ nuditi sadržaje pod istim uslovima i za istu cenu, mada svaki od njih po vlastitom izboru i u skladu sa svojom poslovnom i uređivačkom strategijom. Paušalna – mesečna i sedmična – digitalna pretplata, zatim, nudi korisnicima za jednokratnu uplatu pristup sadržajima svih medija koji su u sistemu „Piana“. To znači da, nakon prijave u sistem i jednokratne uplate, korisnik može pristupiti svim pridruženim medijima sa jedinstvenim korisničkim imenom i lozinkom.
Prema saopštenju STA, slovenskom „Pianu“ će se, osim „Dela“ i „Slovenskih novic“, pridružiti i „Dnevnik“, „Večer“, „Žurnal 24“, „Primorske novice“, „Dolenjski list“, „Gorenjski glas“, „Ekipa“, „Požareport“ i „Ringaraja“. U „Delu“ će za digitalnu pretplatu ponuditi 10 do 15 odsto svog sadržaja. To će biti, pre svega, ekskluzivne „Delove“ teme i priče, intervjui i reportaže, komentari i kolumne.
Digitalne pretplate, koje će omogućavati pristup svim sadržajima navedenih medija, biće u sledećim vrednostima: sedmična 1,99 evra, mesečna 4,89 i godišnja 48,90 evra.
Kako oni, koji ne mogu ili ne žele da plate pretplatu, ne bi ostali bez vesti, svaki naplaćen članak biće objavljen u dve varijante: prva, koja će biti dostupna svim korisnicima Interneta, a koja će sadržati osnovne informacije i manje multimedijalnih dodataka, ali će, i pored toga, biti zaokružena, smislena novinarska celina; druga, pretplatnička, biće obogaćena multimedijalnim sadržajima, linkovima, kao i drugim elementima.
„Piano“ je, doduše, samo prva faza naplaćivanja digitalnih sadržaja. Već ove godine imaju nameru preći u drugu fazu, u kojoj će se ugledati na američki dnevni list „New York Times“ koji je, na području naplate digitalnih sadržaja, veoma uspešan.
„Delo“ će svoje digitalne sadržaje uskoro početi prodavati i samostalno, izvan „Piana“, sa još bogatijim sadržajem. Korisnicima će na raspolaganju biti dnevni, sedmični, mesečni i godišnji pristup, te jednokratni pristup pojedinim člancima; nudiće digitalni paket; sve te pretplate biće bolje struktuirane, ali još uvek sa privlačnim cenama i različitim kombinacijama sa štampanim „Delom“ ili bez njega, te „Delom“ na iPadu ili bez njega.
Izvor: Media Marketing