Strah od toga da bi roboti u nekom trenutku mogli da zamene ljude na raznim poslovima prisutan je godinama unazad, iako je to suštinski i dalje teško ostvarivo u realnom svetu. Međutim, u virtuelnom svetu i metaverzumu stvari sa tim u vezi stoje malo drugačije. Prvi koji bi trebalo da budu zabrinuti su ličnosti od uticaja na društvenim mrežama, jer milioni ljudi već uveliko prate virtuelne influensere iako je, sa druge strane, mnogo onih koji uopšte ni ne znaju da takve „ličnosti“ postoje.
Šta su virtuelni influenseri?
Virtuelni influenseri, koji se još nazivaju i „CGI influenseri“, kompjuterski su kreirani izmišljeni likovi koji poseduju sve prirodne, ljudske karakteristike, osobine i ličnost. Stvoreni su uz pomoć računarske grafike i mašinskog učenja, generisani veštačkom inteligencijom tako da oponašaju ljude, ali njima uglavnom upravljaju brendovi ili marketinške agencije.
Po svojim karakteristikama, ponašanju i načinu rada virtuelni influenseri se nimalo ne razlikuju od onih pravih. Prate ih horde pratilaca, promovišu neke od najpoznatijih brendova i imaju veliki broj sponzora.
Kreatori, odnosno programeri, svakog od ovih influensera su ti koji određuju kako će koji od njih izgledati, oblačiti se i ponašati ili sa kim će se družiti, izlaziti, svađati ili sarađivati na Instagramu. Naravno, oni su i ti u čijem džepu završava novac koji ovi virtuelni ljudi od uticaja uzimaju od brendova koje promovišu.
Koje su prednosti virtuelnih influensera?
Osim što su intrigantni kao nešto relativno novo na tržištu i sjajan marketinški alat, virtuelni influenseri nude inherentne prednosti u odnosu na ljude. Pošto su namenski kreirani da promovišu, oni brendovima pružaju veću kontrolu nad porukama koje žele da pošalju svojim konzumentima, pogotovu što mogu da imaju, i uglavnom imaju, specifičan izgled i vrednosti kojima pružaju precizniju prezentaciju brenda. Ukratko, mogu biti oblikovani onako kako brend to želi ili kako mu odgovara.
Istovremeno, oni predstavljaju manji rizik za brendove koji ih angažuju. Dok pravi influenseri imaju tendenciju da urade ili objave nešto kontroverzno i izazovu negativnu reakciju i budu cancell-ovani, svaki potez virtuelnog influensera kontroliše i izračunava programer, tako da su ispadi ovog tipa nemogući.
Za brendove je značajno i to što virtuelni influenseri koštaju mnogo manje nego realni. Primera radi, Lil Miquela jedna od najpoznatijih i najpopularnijih virtuelnih influenserki, kako prenosi njujorški magazin The Cut, naplaćuje oko 8000 dolara promociju putem svog instagram profila sa tri miliona pratilaca, dok realni influenseri sa milion pratilaca u proseku uzimaju 250.000 dolara po objavi.
I što je najvažnije, a za mnoge i iznenađujuće, virtuelni influenseri su uticajniji od svojih realnih kolega. U studiji koju je objavila kompanija za analitiku društvenih medija HypeAuditor, otkriveno je da virtuelni influenseri imaju skoro tri puta veći angažman od stvarnih i da pravi influenseri treba da objavljuju skoro četiri puta više postova na Instagramu kako bi stekli isti broj pratilaca kao virtuelni influenseri.
Ko su virtuelne ličnosti od uticaja?
Trenutno je aktivno oko 150 virtuelnih influensera, ali bi ih, s obzirom na potencijal koji demonstriraju, uskoro moglo biti mnogo više.
Lu do Magalu trenutno je najpraćenija i najpopularnija virtuelna influenserka sa 14 miliona pratilaca na Fejsbuku, 5.9 miliona pratilaca na Instagramu, 2 miliona pratilaca na Jutjubu i milion na Tviteru i TikToku. Drugim rečima, ona je virtuelna ličnost sa najvećom vidljivošću u svetu. Kao takva, ona je prva na skoro svim top listama najpopularnijih virtuelnih influensera koje bi trebalo pratiti u 2022.
Ceo tekst pročitajte na sajtu agencije Kliping Beograd.