Portal Marketing mreža ekskluzivno predstavlja specijal intervjua sa predstavnicima agencija, koje su prošle godine prijavile svoje radove na BalCannes, prvu regionalnu reviju kreativnosti održanu u okviru Weekend Media Festivala. Ove nedelje o BalCannes-u za naš portal govori Martina Pavić, kreativna direktorka agencije GREY Zagreb.
Šta vas je motivisalo da prijavite radove na prošlogodišnji BalCannes i šta biste savetovali onima koji to planiraju da učine ove godine?
Koncert u malom rock klubu u kvartu ima svojih čari, ali stadionski zvuk i energija putuju dalje i snažnije. O festivalima da i ne govorimo! Dobre ideje ne poznaju granice, no ne možemo reći da je kontekst u kojem su nastale nevažan. U našem regionu, koliko god je različitosti, toliko (i još više) ima sličnosti: jedno kolektivno nesvesno, razumevanje, doživljavanje, navike, humor…
U takvom okruženju, ideja će biti bolje i lakše prepoznata i prihvaćena, a zatim se dalje širiti, rasti, menjati. U svetu koji nije statičan ostati hermetično zatvoren unutar bilo kakvih granica jednostavno nije opcija. Grey Zagreb će zato i ove godine učestvovati na BalCannesu i bilo bi korisno da se prijavi i što više ostalih agencija, kako bismo stekli što potpuniju sliku industrije oglašavanja u regiji.
Može li BalCannes, po Vašem mišljenju, uticati na razvoj struke i tržište marketinških komunikacija u regionu?
BalCannes je odlična inicijativa: podstiče zdravu konkurenciju (iako sam po sebi nije takmičenje), osigurava uvid u celokupno tržište i može omogućiti najboljima da isplivaju. BalCannes se otvara i širem krugu ljudi, koji s određene distance mogu nama koji smo duboko „zaglibili“ u tom poslu dati nepristran, neutralniji pogled na našu struku. Nadajmo se da ćemo ih uspeti dotaknuti na pravi način.
Intenzivan protok ideja i ljudi svakako mora pozitivno uticati na razvoj marketinških komunikacija u regiji.
U kom smeru bi, po Vašem mišljenju, BalCannes trebao da se razvija u budućnosti?
Kaže se da su u obućara najgore cipele, a nije daleko od istine da mnoge marketinške agencije zanemaruju vlastitu promociju. BalCannes je sasvim sigurno za sve nas podsticaj i jedinstvena prilika da se prezentujemo tržištu koje je i relevantno i dostupno, na kojem brendovi zauzimaju sličnu ili jednaku percepciju, a jezične i kulturne barijere znatno su manje. BalCannes bi zasigurno mogao funkcionisati kao svojevrsni inkubator i generator – novih zamisli, projekata i saradnji. U svakom slučaju, budućnost BalCannesa u našim je rukama.
Autor: Ivana Parčetić