Marketing mreža ove godine obeležava svoj prvi veliki jubilej – 10 godina uspešnog poslovanja. Tim povodom, razgovarali smo sa kolegama iz kompanija i agencija, saradnicima i partnerima, koju ulogu u razvoju tržišta marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih deset godina ima Marketing mreža. Nataša Filipović, Managing Director, Ovation BBDO rekla je…
Ocenite tržište marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih 10 godina?
Kada smo krajem godine dodeljivali jubilarne 10-ogodišnje nagrade za naših četvoro kolega, upravo smo razgovarali da smo u prethodnih 10 godina svedoci kopernikanskih promena u industriji. Gotovo da ništa nije isto u načinu na koji radimo. Naravno, principi, ciljevi i motivacija ostaju isti, ali sve ostalo se promenilo. Od igrača na tržištu, regulative, pravila, kanala, kako prodaje tako i komunikacije do naših kupaca ili konzumenata. Napredak je ogroman, mislim da smo uspeli da, u velikoj meri i u mnogim aspektima, uhvatimo korak sa najrazvijenijim tržištima sveta. Mene to raduje.
Koju ulogu, po Vašem mišljenju, u razvoju tržišta u proteklih 10 godina ima Marketing mreža?
Marketing mreža se često vidi kao portal ili mesto informisanja o ključnim događajima u zemlji, regionu i svetskim okvirima kada je reč o marketinškim temama. Međutim, moram da podsetim da je Marketing mreža i pokretač, generator i akselerator mnogih projekata u kojima smo svesno ili nesvesno učestvovali u prethodnoj deceniji. Među njima izdvajam tradicionalne događaje nastale pod okriljem Marketing mreže, kao što su Izazov ili Kaktus, ali i najmlađi među njima, mislim veoma važan za marketinšku scenu ovih prostora – Mark Awards.
Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete? Zašto?
Poznato je da su nama, ljudima iz agencije, uvek najdraži oni projekti koji promovišu kreativne iskorake. Mislim da je za advertajzing agencije Kaktus ključni godišnji projekat. Sa druge strane Mark Awards je projekat koji verujem ima ogroman prostor za razvoj, a Izazov je uvek dobro mesto za susret i razgovor dve strane.
I uz rizik da trpim kritike svojih kolega, meni Mark Awards zbog jedinstvenosti koje ima u tome šta prepoznaje, nagrađuje i afirmiše, jeste omiljen projekat Marketing mreže, iako je tek na početku.
Handle with care – u kom kontekstu ćemo koristiti ovu frazu u 2022. po Vašem mišljenju?
U kontekstu toga da je lepota igre jednako važna kao i rezultat. Da je neophodno da postignemo obe stvari. Da, radeći na projektima, razmišljamo i o tome šta smo ostavili iza sebe i kakve uticaje smo napravili na zajednicu u kojoj živimo.