Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Pad tržišta TV oglašavanja u Hrvatskoj

Iako je broj građana koji zbog krize ostaju kod kuće i gledaju televiziju sve veći, nacionalne TV kuće od toga nisu profitirale jer je recesija pogodila i glavne oglašivače. Prihodi od reklama iz godine u godinu sve su manji, lani su pali za oko deset posto, a po svemu sudeći pred televizijama je još teža godina u kojoj bi se neke mogle boriti čak i za opstanak.
“Prema podacima koje na svojim stranicama navodi HURA – Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje, neto investicije u televizijsko oglašavanje u Hrvatskoj smanjile su se sa 126 miliona evra koliko su iznosile 2008. na 100 miliona evra koliko su iznosile 2011.”, rekli su s HRT-a.

Zakonska odredba
Od tri nacionalne televizije u Hrvatskoj još uvek najbolje ide Novoj TV koja drži 45 posto ukupnog udela prema broju oglasa, sledi je RTL sa 33 posto, dok HRT drži 21 posto, pokazuju podaci agencije za analizu medijskog tržišta MediaNet.
Bez obzira na to što HRT drži najmanji udeo oglašivačkog tržišta, u najboljoj je poziciji jer 80 posto ukupnih prihoda ostvaruje zahvaljujući TV pretplati. Uz to, konkurentske televizije, ali i drugi mediji, godinama su prozivali javnu televiziju zbog damping cena oglašavanja, zbog čega su svi manje zarađivali.
Da prihodi od oglašavanja drastično padaju iz godine u godinu pokazuju podaci HRT-a, koji pokazuju da su se prihodi u četiri godine gotovo prepolovili. “Važan faktor koji diktira prihode od oglašavanja HRT-a je zakonska odredba o smanjivanju dopuštenog vremena za oglašavanje s devet na šest minuta oglasa u udarnom terminu od 18 do 22 sata iz decembra 2010., a što je nakon godine dana smanjeno na četiri minuta.
Takođe, HRT-u nije dopušteno oglašavanje na HRT 3 kao ni na HRT 4, novim TV kanalima pokrenutima tokom 2012., a i trošak njihovog pokretanja odraziće se na prihode kuće”, objašnjavaju s HRT-a.

Izveštaj u martu i aprilu
Konačan finansijski izveštaj RTL-a biće objavljen u martu, no već sada je sasvim jasno da je iza te televizije još jedna teška godina.
– Godina 2012. je bila teška godina za medije pa tako i za televiziju. Prema našim procenama, tržište je ove godine palo za oko 10 posto. Situacija se na medijskom tržištu možda i dodatno pogoršala s obzirom na to da su se gasili časopisi i dnevne novine, a TV stanice gubile koncesije zbog nedostatka finansijskih sredstava. S finansijskog gledišta, ovo je bila teška godina. Polovinom 2012. godine imali smo gubitak od oko 4 miliona evra – kazao je predsednik uprave RTL Hrvatska Johannes Zuell.
Sa Nove TV su poručili da ne mogu komentarisati prošlogodišnje finansijske rezultate jer će službene izveštaje objaviti tek u aprilu. No, prema rezultatima za prvih devet meseci prošle godine, vidljivo je da i oni imaju pad prihoda od oglasa oko pet posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana pre.

Izvor: Večernji list

 

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!