Slanje odgovarajućih poruka publici koja ih dobro razume i može da reaguje na njih onako kako želi, jeste budućnost oglašavanja, kaže britanski stručnjak za marketing. Tom Boumen je poslednjih pet godina u medijskoj kući Bi-Bi-Si Vorldvajd (BBC Worldwide), komercijalnom ogranku Bi-Bi-Sija, zadužen za globalni marketing i prodaju oglasnog prostora. Krajem meseca posetio je naš region kao jedan od predavač na konferenciji o medijskim trendovima SEMPL u Portorožu.
– Trendovi u internet oglašavanju se stalno menjaju. Trenutno se najviše govori o automatizaciji oglasa, video-oglašavanju i sve većem broju mobilnih uređaja – odgovara u elektronskoj prepisci britanski stručnjak za marketing, koji je ranije radio za „Jahu” i „Microsoftov” portal MSN. O budućnosti štampanih i ostalih tradicionalnih medija nije hteo da iznosi prognoze, ali tvrdi da novi mediji mogu da pomognu da se uloga starijih medija redefiniše i pojasni.
Kada se ljudi danas sve više informišu preko interneta, a mladi čitaju samo vesti koje im preporuče prijatelji na „Fejsbuku” ili „Tviteru”, kako Bi-Bi-Si Vorldvajd prati korak s vremenom?
Bi-Bi-Si Vorldvajd ima 26 miliona prijatelja na „Fejsbuku”, milion i po pratilaca na „Tviteru” i jedan je od najpopularnijih servisa za vesti na sajtovima društvenih medija. Kada ljudi, mladi ili stari, dele i preporučuju priče na sajtovima društvenih medija, često su to priče nastale na Bi-Bi-Siju. Britanski javni servis se obavezao da svoje priče učini dostupnim svima, nezavisno od mesta i načina angažovanja korisnika. Ovo je jedan od njegovih šest javnih ciljeva.
Kakvo je vaše iskustvo sa prenosom Olimpijskih igara u Londonu?
Bio je to vrlo uspešan projekat, o čemu svedoči i rekordna propraćenost na svim platformama. Imali smo transmedijsku strategiju koja je vrlo dobro funkcionisala: više od 2.500 sati izveštavanja, pet vodećih TV kanala (dva HD), izveštavanje o odabranim dešavanjima u 3-D formatu, interaktivna televizija, 24-časovno radijsko izveštavanje na tri stanice, interaktivni onlajn video-plejer, 24 direktna onlajn video-strima, aplikacije za „Fejsbuk” i mobilne telefone, sajt za mobilne telefone i olimpijska veb-stranica.
Da li su smart telefoni budućnost oglašavanja? Zar nije reklama na ekranu od četiri ili pet inča smetnja koju će korisnici teško tolerisati?
Slanje odgovarajućih poruka publici koja ih dobro razume i može da reaguje na te poruke onako kako želi jeste budućnost oglašavanja. Ne razmišljajte na nivou platforme, razmišljajte o porukama koje su dosledne bez obzira kroz kakvu prizmu gledate.
Smatrate li da su klasičnoj TV reklami odbrojani dani?
Ne. Mislim da će klasična reklama, kakvu danas poznajemo, opstati bez obzira na promene prirode medija i načina konzumiranja informacija.
Kakva je budućnost televizije sada kada imamo smart TV?
Zavisi od toga kako definišete TV. Sa druge strane, budućnost videa, kao formata, deluje pozitivno, bilo da se konzumira u društvu ili jedan na jedan.
Mentor ste u projektu Bi-Bi-Si Vorldvajd labs (BBC Worldwidelabs)? Šta ovakva partnerstva znače za Bi-Bi-Si, a šta za učesnike?
Bi-Bi-Si Vorldvajd labs predstavlja novu inicijativu. Cilj programa jeste rad sa najdinamičnijim mladim kompanijama digitalnih medija u Ujedinjenom kraljevstvu. Izabrani start-apovi će, kao deo programa, imati pristup ekspertima širom Bi-Bi-Si Vorldvajd koji mogu da ponude pouzdane poslovne savete sa gledišta tehnologije, sadržaja, marketinga, prodaje i distribucije, oglašavanja, pi-ara i zakonodavstva, a takođe mogu i da održavaju inspirativne govore i dešavanja iz oblasti umrežavanja. Bi-Bi-Si na taj način ima priliku da radi sa nekim od najbistrijih i najinovativnijih ljudi na britanskoj start-ap sceni, i nema nameru da ubrizga novac u odabrane kompanije, već se nada da će se poslovni ugovori i partnerstva pročuti, podižući start-apove na sledeći nivo uspeha.
Koliko će skandal koji trenutno potresa Bi-Bi-Si zbog slučaja Džimija Savila uticati na imidž britanskog javnog servisa?
Bi-Bi-Si se ponosi svojom nepristrasnošću i preciznošću i ove tvrdnje shvata ozbiljno. Nepokolebljivo razmatra ova pitanja kako bi pomenuti problem rešio brzo i temeljno.
Izvor: Politika
Autor: J. Kavaja