Istraživačka kompanija RECMA, specijalizovana za analizu poslovanja medijskih agencija, u svom je trinaestom izvještaju o globalnom prometu medijskih agencija, koji je objavljen početkom avgusta, potvrdila da su medijske agencije i u 2011. godini ostvarile suzdržan rast od 9,2 odsto. To je, doduše, nešto niže od 2010., kada su svoj promet uspele povećati za 13,8 odsto. Kako smatraju analitičari, najvažnija pokretačka snaga njihovog rasta je razvoj digitalnih aktivnosti u okviru osnovnog poslovanja agencija.
Na lestvici medijskih agencija po prometu na globalnom nivou vodi Starcom MediaVest Group koji je za dlaku pretekao OMD – razlika u njihovom prometu u 2011. godini je nešto ispod 200.000 dolara. Starcom je svoj promet, u poređenju s 2010. godinom, povećao za devet odsto, odnosno za 2,8 milijardi dolara, dok je OMD prošle godine ostvario 9,8-odstotni rast prometa, što u apsolutnim brojevim iznosi tri milijarde dolara. U 2010. godini je čak 11 agencijskih mreža ostvarilo dvocifreni rast, dok su se u 2011. godini time mogle pohvaliti samo četiri mreže – Maxus, s rastom od 43,6 odsto, PHD, s rastom od 17,5 odsto, ZenithOptimedia, s 11,1 odsto i Carat s rastom od 10,1 odsto.
U regiji EMEA (Evropa, Bliski istok i Afrika) stanje je nešto drugačije jer već šestu godinu zaredom čelnu poziciju drži medijska agencija OMD koja je 2010. na tom području poslovala sa 16,2 milijarde dolara prometa. U poređenju sa prošlom godinom, ostvarila je rast prometa od 6,1 odsto te je s takvim rezultatom pretekla agencije MediaCom (prošlogodišnji promet 16,07 milijardi dolara) i Carat (promet 15,5 milijardi dolara). OMD je, prema istraživanju RECMA, najuspešnija medijska agencija i u pojedinim država EMEA regije i to u Sloveniji, Bugarskoj, Grčkoj, Mađarskoj, Švicarskoj, Rusiji, Litvi, Ukrajini, Nigeriji i Južnoafričkoj republici.
Izvor: Marketing magazin