Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

U novom digitalnom dobu

Srbija se priključila većini evropskih zemalja u kojima je započet proces prelaska sa analognog na digitalno emitovanje TV programa. Iako su početni planovi bili da se ceo proces završi do aprila 2012. godine, stručnjaci ocenjuju da su to bile nerealne projekcije.
Prelazak na digitalno emitovanje programa stručnjaci ocenjuju podjednakom revolucijom kao pronalazak televizije u boji. Kako ističu u RTS Digital, digitalno emitovanje televizijskog programa kroz mrežu zemaljskih predajnika korak je koji će imati bitnog uticaja na karakter ovog medija. Od prednosti se, između ostalog, izdvaja mogućnost povećanja broja televizijskih kanala, uštede električne energije, pa time i novca, otvaranje vrata novim interaktivnim servisima i intenzivnoj dvosmernoj komunikaciji sa gledalištem. Svi oni koji imaju televizore koji podržavaju takav signal (bilo televizore ili uređaje za prijem takvog signala) mogu da uživaju u slici i zvuku gotovo identičnom onim u televizijskom studiju.
Od kraja marta, na Avali i na Crvenom čotu, usključeno je 15 predajnika sa DVBT signalom, što predstavlja početak rada Inicijalne mreže. Srbija je, tako, dobila digitalni TV signal, koji će u početnoj, eksperimentalnoj fazi moći da primi 40 odsto stanovništva. “To se inače odnosi samo na one koji primaju signal preko antene (negde milion i po domaćinstava), a ne preko kablovske televizije “, objasnija je dr Tatjana Ćitić, odgovorni urednik Redakcije digitalnog programa Radio- televizije Srbije. U okviru Inicijalne mreže biće emitovano 10 TV programa u standardnoj (SD) rezoluciji i jedan u visokoj (HD) rezoluciji. Prema odluci RRA, u Inicijalnoj mreži mogu da budu emitovani programi RTS 1, RTS 2, RTS digital, „Pink“, B92, „Prva“, „Avala“, „Hepi“, RTV 1 i Studio B, dok će u HD rezoluciji biti emitovan RTS-ov program.
Javno preduzeće Emisiona tehnika izgradilo je mrežu od 13 predajnika i dva repetitora koja rade na istoj mreži kao i matični predajnik, a njihovim puštanjem u rad Srbija se pridružila većini evropskih zemalja u kojima je započet proces prelaska sa analognog na digitalno emitovanje TV programa. Usvojeni standard za emitovanje u Srbiji je DVB-T2, a trenutno najmoderniji i najefikasniji standard je MPEG-4.10 (H264/AVC). “Od prvog kvartala 2013. godine počinje isključenje i u ostalim delovima Srbije i ceo proces će biti završen do 17.06.2015. godine, a do tada je zaštićen analogni signal”, kaže dr Tatjana Ćitić. Problem koji se javlja na tržištu je da, iako smo krupnim korakom zakoračili u proces digitalizacije, na tržištu nema adekvatnih dekodera, ali postoje najave da će se uskoro pojaviti i set-up boksovi i televizori, neophodni za prijem digitalnog signala. Baš zbog toga, gledaoci koji su do puštanja
novijeg DVB-T2 signala uživali u digitalnim programima sada to više ne mogu, jer njihovi televizori ne poznaju signal novije generacije.
U Nemačkoj, na primer, od 30. aprila satelitske antene mogu da primaju samo digitalni signal. Prema procenama, oko 300.000 domaćinstava nije prešlo na digitalni prijem i njih su dočekali tamni ekrani. Promena je, kako se ističe, donela kvalitet, prenosi Dojče vele. Na pitanje zbog čega ceo proces digitalizacije kasni, jer je prvobitni rok za isključenje analognog i potpuni prelazak na digitalno emitovanje bio april 2012. godine, Tatjana Ćitić objašnjava da je takav plan bio potpuno neizvodljiv.
“Dat je nerealno kratak rok s obzirom da su se opredelili za taj revolucionalni standard, s obzirom da se zna kakva je administracija, to je bila nerealna projekcija”, ističe Ćitićeva. Naredni rok je 17. jun 2015. godine – do tada je anologni sistem zaštićen i to je poslednji rok za završetak procesa digitalizacije, a od tada, televizija koju trenutno gledamo postaće prošlost.

Izvor: European Journalism Observatory
Autor: Milica Jevtić

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!