Nakon što je Apollo Funds kupio Verizon Media – sada poznat kao Yahoo – glavni direktor kompanije Ivan Markman je sugerisao da se budućnost marketinga nalazi u AR oglašavanju.
Šta posle kolačića?
Oglašivači se u poslednje vreme sve više susreću s ukidanjem kolačića, bez kojih do skoro nisu mogli da zamisle poslovanje. Oni su već ograničeni u pretraživačima kao što su Safari i Firefox, koji imaju oko 40% tržišnog udela, a nagađa se da će ukidanje u Chrome-u stići vrlo brzo, na radost većine korisnika.
S druge strane, AR tržište munjevito raste, delimično podstaknuto pandemijom i dodatnim vremenom koje ljudi provode na internetu, ali i time što im se dopada ono što dobijaju iz AR iskustava. AR (Augmented Reality) interaktivno iskustvo već godinama omogućava da se objekti iz stvarnog sveta digitalno dorađuju i unapređuju. Pored zaštite podataka, AR nudi izvanredne, personalizovane i atraktivne doživljaje bez zavisnosti od kolačića.
Trenutno stanje AR oglašavanja
Prema podacima Allied Market Research-a, danas ima 1,5 milijardi korisnika AR-a, a predviđa se da će taj broj do 2025. godine dostići 4,3 milijarde. Prema istraživanju koje su sproveli Google i Ipsos, oko 60% potrošača koji koriste pametne telefone sada očekuju AR kupovinu. Jedno nedavno istraživanje čak je otkrilo da 70% potrošača želi da vidi više AR oglasa – što je značajna informacija kada se uzme u obzir da klasične reklame često ne izazivaju ovakvu reakciju.
AR predstavlja dragocenu priliku za brendove. Primera radi: brend odeće preko ove vrste oglašavanja pruža mogućnost „isprobavanja“ odevnog komada, traženje odgovarajuće boje, veličine… Šanse da napravite grešku pri onlajn kupovini se tako značajno smanjuju. AR kombinuje personalizaciju koja vodi računa o privatnosti s moćnim kreativnim sadržajem, pomažući brendovima da pruže željenu uslugu potrošačima.
Šta nas čeka?
Digitalni svet se i dalje razvija, ljudi konstantno žele novitete. Deluje da je pravo vreme da se AR-u posveti više pažnje i da se iskoriste njegove velike prednosti: on postaje sve dostupniji, prisutniji, omogućavajući višekanalnu, ciljanu reklamu – na mobilnom uređaju, kod kuće, u prodavnici i svuda gde digitalni signal dopire.
Izvor i foto: FCB Afirma