Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Povežite virtuelni i stvarni svet

Ako ste zavisni od društvenih mreža, pa svaki trenutak slobodnog vremena (i ne samo slobodnog) provodite na Facebooku, neumoljivo tvitujete, imate stotine ‘prijatelja’, ali vas svejedno prati osećaj da u celoj priči nešto nedostaje i sigurni ste da postoji mnogo još nepoznatih osoba s kojima biste mogli deliti prijateljstvo, misli, osećanja, podatke… Izjeda vas sve vreme zapravo ta spoznaja da ne možete podeliti baš svaki trenutak svog života s celim svetom i pitate se ima li izlaza iz te situacije, postoji li možda neka društvena mreža na kojoj još niste član ili je jedini izlaz da se prijavite u neki Big Brother?
Imate veliki problem, a da pritom niste usamljeni slučaj, pokazuje novo istraživanje koje je sproveo Chicago University’s Booth Business School koje će uskoro biti objavljeno u časopisu Psychological Science. Pokazalo se da ispitanici teže odolevaju zovu društvenih mreža ili čak proveri mejla nego cigaretama ili alkoholu, jer misle da ih ta navika ne košta mnogo. Istina, u zdravstvenom i finansijskom smislu podleganje prekomernom korišćenju društvenih mreža ne čini se strašnim, ali svaka zavisnost je bolest i trebalo bi je lečiti.
Ali i sama pomisao na to da biste bili srećni bez zavisnosti čini vas nesrećnima, a savetovanje s medicinskim stručnjakom vas ne zanima? Ne brinite, druga vrsta profesionalaca pobrinula se da vam ugodi i pritom, gurajući vas sve dublje u zavisnost, zaradi pokoji dolar. Relativno svež koncept zvučnog imena ‘ambient social networking’ podstaknuo je pojavu prilično velikog broja novih aplikacija za pametne telefone kojima je glavni cilj da povežu virtuelni i stvarni svet.
Highlight je besplatna novija aplikacija (nepuna dva meseca na tržištu) za iPhone i već je hit među investitorima iz Silicijumske doline koji su jedva dočekali mogućnost da svoj novac ubrizgaju u razvoj nečega što bi, po njihovom mišljenju, u skoroj budućnosti moglo doneti odličnu zaradu. Princip rada jednostavan je – koristeći ‘geotaging’ i vaš nalog na Facebooku kao izvor podataka o tome koga poznajete i šta volite – nalazi u vašoj blizini poznanike ili čak potpuno nepoznate osobe s kojima možda delite neka zajednička interesovanja te vas o tome odmah obaveštava. U slučaju uspešne potrage Higlightov izveštaj sadrži ime, fotografiju, zajedničke prijatelje kao i sve ostale podatke koje ta osoba poželi deliti.
Mana ove aplikacije je to što učestala upotreba GPS-a mobilnog uređaja te slanje serveru prikupljenih podataka o vašoj poziciji brzo prazne bateriju, a za one koji brinu o privatnosti i sigurnosti svojih podataka, Highlight je prava noćna mora.
Foursquare je u Americi, a pogotovo Njujorku već dugo pravi hit, no kod nas je još relativno nepoznat. On je jedan od prvih servisa baziran na konceptu povezivanja društvenih mreža s lokacijom korisnika, a podržava uglavnom sve pametne telefone. Ideja se sastoji u tom da igrate neku vrstu igre, aplikacija ponudi izbor zanimljivih lokacija koje se nalaze u vašoj blizini (kafići, restorani, dućani, muzeji…), a vi izborom i prijavom na neku od njih skupljate bodove i značke koji vam kasnije omogućuju neke beneficije, recimo popust u restoranu ili prodavnici.
Naravno, omogućeno je da vaši prijatelji znaju gde ste, možete ih ‘pingovati’, pozvati da vam se pridruže, a mesta koja posećujete možete postovati na Facebooku ili Twitteru, tako da svi mogu imati uvid u to gde vam je omiljeno mesto. Foursquare ima ugovore sa mnogim velikim kompanijama, ali i s lokalnim trgovcima, baza korisnika raste, a o popularnosti govori i to da je američki predsednik Obama njegov član.
Tu su i Glancee koji traži osobe koje se slučajno nađu u vašoj blizini, a s kojima delite zajedničke interese. Neki ga zovu hibridom Foursquarea i OkCupida, namenjenog traženju samaca i ljubavnim susretima.
Ovo je samo par primera, a sudeći prema njihovoj popularnosti, čeka nas još mnogo aplikacija koje će omogućiti slučajno otkrivanje i upoznavanje budućih prijatelja i/ili srodnih duša; dakle, samo se treba prepustiti svojoj ‘digitalnoj’ verziji, nekom pametnom algoritmu koji će na osnovi beskrajnog niza podataka umesto vas odlučiti s kim ćete se, gde, kada i kako družiti. A možda to i nije tako loše kako izgleda ili…?

Izvor: tportal.hr

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!