Ako ste zavisni od društvenih mreža, pa svaki trenutak slobodnog vremena (i ne samo slobodnog) provodite na Facebooku, neumoljivo tvitujete, imate stotine ‘prijatelja’, ali vas svejedno prati osećaj da u celoj priči nešto nedostaje i sigurni ste da postoji mnogo još nepoznatih osoba s kojima biste mogli deliti prijateljstvo, misli, osećanja, podatke… Izjeda vas sve vreme zapravo ta spoznaja da ne možete podeliti baš svaki trenutak svog života s celim svetom i pitate se ima li izlaza iz te situacije, postoji li možda neka društvena mreža na kojoj još niste član ili je jedini izlaz da se prijavite u neki Big Brother?
Imate veliki problem, a da pritom niste usamljeni slučaj, pokazuje novo istraživanje koje je sproveo Chicago University’s Booth Business School koje će uskoro biti objavljeno u časopisu Psychological Science. Pokazalo se da ispitanici teže odolevaju zovu društvenih mreža ili čak proveri mejla nego cigaretama ili alkoholu, jer misle da ih ta navika ne košta mnogo. Istina, u zdravstvenom i finansijskom smislu podleganje prekomernom korišćenju društvenih mreža ne čini se strašnim, ali svaka zavisnost je bolest i trebalo bi je lečiti.
Ali i sama pomisao na to da biste bili srećni bez zavisnosti čini vas nesrećnima, a savetovanje s medicinskim stručnjakom vas ne zanima? Ne brinite, druga vrsta profesionalaca pobrinula se da vam ugodi i pritom, gurajući vas sve dublje u zavisnost, zaradi pokoji dolar. Relativno svež koncept zvučnog imena ‘ambient social networking’ podstaknuo je pojavu prilično velikog broja novih aplikacija za pametne telefone kojima je glavni cilj da povežu virtuelni i stvarni svet.
Highlight je besplatna novija aplikacija (nepuna dva meseca na tržištu) za iPhone i već je hit među investitorima iz Silicijumske doline koji su jedva dočekali mogućnost da svoj novac ubrizgaju u razvoj nečega što bi, po njihovom mišljenju, u skoroj budućnosti moglo doneti odličnu zaradu. Princip rada jednostavan je – koristeći ‘geotaging’ i vaš nalog na Facebooku kao izvor podataka o tome koga poznajete i šta volite – nalazi u vašoj blizini poznanike ili čak potpuno nepoznate osobe s kojima možda delite neka zajednička interesovanja te vas o tome odmah obaveštava. U slučaju uspešne potrage Higlightov izveštaj sadrži ime, fotografiju, zajedničke prijatelje kao i sve ostale podatke koje ta osoba poželi deliti.
Mana ove aplikacije je to što učestala upotreba GPS-a mobilnog uređaja te slanje serveru prikupljenih podataka o vašoj poziciji brzo prazne bateriju, a za one koji brinu o privatnosti i sigurnosti svojih podataka, Highlight je prava noćna mora.
Foursquare je u Americi, a pogotovo Njujorku već dugo pravi hit, no kod nas je još relativno nepoznat. On je jedan od prvih servisa baziran na konceptu povezivanja društvenih mreža s lokacijom korisnika, a podržava uglavnom sve pametne telefone. Ideja se sastoji u tom da igrate neku vrstu igre, aplikacija ponudi izbor zanimljivih lokacija koje se nalaze u vašoj blizini (kafići, restorani, dućani, muzeji…), a vi izborom i prijavom na neku od njih skupljate bodove i značke koji vam kasnije omogućuju neke beneficije, recimo popust u restoranu ili prodavnici.
Naravno, omogućeno je da vaši prijatelji znaju gde ste, možete ih ‘pingovati’, pozvati da vam se pridruže, a mesta koja posećujete možete postovati na Facebooku ili Twitteru, tako da svi mogu imati uvid u to gde vam je omiljeno mesto. Foursquare ima ugovore sa mnogim velikim kompanijama, ali i s lokalnim trgovcima, baza korisnika raste, a o popularnosti govori i to da je američki predsednik Obama njegov član.
Tu su i Glancee koji traži osobe koje se slučajno nađu u vašoj blizini, a s kojima delite zajedničke interese. Neki ga zovu hibridom Foursquarea i OkCupida, namenjenog traženju samaca i ljubavnim susretima.
Ovo je samo par primera, a sudeći prema njihovoj popularnosti, čeka nas još mnogo aplikacija koje će omogućiti slučajno otkrivanje i upoznavanje budućih prijatelja i/ili srodnih duša; dakle, samo se treba prepustiti svojoj ‘digitalnoj’ verziji, nekom pametnom algoritmu koji će na osnovi beskrajnog niza podataka umesto vas odlučiti s kim ćete se, gde, kada i kako družiti. A možda to i nije tako loše kako izgleda ili…?
Izvor: tportal.hr