today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kreativa je oduvek bila, i biće, neposredno vezana za odabir medija!

Dejan Đorđević, Media Director i Ivan Radojević, Client Service Director u agenciji Real Grupa RGS, specijalno za Marketing mrežu govore o sinergiji medija i kreative.

Da li je sinergija medijskog i kreativno/agencijskog znanja neophodnost ili u ovim vremenima mogu da egzistiraju zasebno?
Ivan: Sve se može kada se hoće – pa tako i zasebno funkcionisanje ovih departmana, tj. sektora. Ako pričamo o tome šta je bolje rešenje, onda je to svakako zajednički pristup. Najbolja rešenja su oduvek bila ona koja predstavljaju rezultat zajedničkog napora i koja se posmatraju holistički. Naša agencijska prednost u Real Grupi jeste to što smo zaista jedan kompletan sistem koji kao takav i funkcioniše.

Dejan: Sinergija je svakako neophodnost savremenog marketinga. Kreativa je oduvek bila, i biće, neposredno vezana za odabir medija. Kreativni brief je uvod u dobar medija plan, bez njega medijski tim ne može da uradi razradu i zaključak. Ova ,,bliskost” posebno dolazi do izražaja u današnje vreme, kada su potrošaci posebno senzibilni i od oglašivača očekuju dodatnu dozu empatije prema sadašnjim situacijama.

Koliko real-time analitika koja je danas dostupna, pomaže ili odmaže medijskom planiranju ili kreativnom realiziranju?
Ivan: U kreativnim i produkcijskim procesima, informacije i analitika su sve veća retkost i privilegija. To je nuspojava prouzrokovana mnogim problemima sa kojima se danas susrećemo. Jedan od problema koji bih mogao da izdvojim je svakako hiperprodukcija sadržaja gde svi radimo pod sve jačim pritiskom da ,,izbacujemo” rešenja, zbog čega u procesu gubimo one korake koji zahtevaju vreme. Studiranje analitike i informacija sa tržišta zahteva vreme i pažnju koju sve ređe možemo da priuštimo. Naravno, to nije uvek tako, ali jeste prisutno kao sindrom. Tako smo primorani da se na mnogim projektima oslanjamo na instinke, iskustva sa sličnih projekata i informacije koje smo akumulirali u prethodnim radovima. Potreba za takvim radom ne ostavlja baš idealnu sliku o svima koji rade u ovoj industriji, i, što je još bitnije, na taj način metaforički sečemo noge mladima koji su željni ,,kreativnog” rada ali ne mogu da doprinesu dovoljno jer još nisu potkrepljeni tim pređašnjim iskustvima i informacijama.

Dejan: Početkom 2000-ih bili smo uzdržani i skeptični i kada su se pojavili mobilni telefoni, a danas je život bez njih nezamisliv. Slično je i sa svim novim alatima, koji se pojavljuju u velikom broju. Uloga bilo kog real-time alata, po mom mišljenju, svakako nije upitna, s obzirom da su postali neophodni jer svaki od postojećih alata olakšava medijski posao, kako agencijama tako i oglašivačima. Ovo se generalno odnosi na sve dostupne alate koje danas imamo na tržistu. Pravo pitanje je KOJI alat odabrati iz mora postojećih – a ne da li je on potreban.

Koliko je važno pratiti trenutna dešavanja u zemlji i svetu ili je ponekada bolja opcija nuditi neutralni svet fantazije kroz kreativna rešenja?
Ivan: Zavisi od proizvoda ili usluge o kojima se radi. Nekada je svakako bolje okrenuti glavu i posmatrati svet sa vedrije strane, biti slobodan od pritiska realnosti u kojoj se nalazimo… nekada je biti aktuelan jedina opcija… nekada je to svet na pola puta… a nekada je na nama da krojimo taj svet oko sebe. Svakako od realnosti ne možemo sasvim da pobegnemo, u najboljem slučaju možemo kroz svoj rad da maštamo o onom čuvenom: .,,šta bi bilo kada bi bilo”.

Dejan: Živimo u vremenima kada većina ljudi pokušava da pobegne iz sumorne stvarnosti, pa samim tim i očekuje da vidi takve poruke u medijima. Sa druge strane, imamo i one koji ,,stoje sa obe noge čvrsto na zemlji “ i koji redovno prate sva aktuelna dešavanja. Protok informacija u današnje vreme nam prosto ne dozvoljava da pobegnemo u neki svet fantazije, koliko god mi to hteli. Svim klijentima svakako savetujemo da integrišu poruke koje će inspirisati samopouzdanje i osećaj sigurnosti među kupcima i to je mozda najbolja preporuka kako zadovoljiti i jednu i drugu stranu. Naravno, pod uslovom da se ne obraćamo deci, jer u tom slučaju nema dileme kako će izgledati kreativno rešenje.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!