SVET – Brand Finance objavio je najnoviji izveštaj za 2021. godinu o najvrednijim kompanijama Brand Finance Global 500. Američki tehnološki div Apple, prvi put je od 2016. godine, povratio titulu najvrednijeg brenda na svetu, ali ne zbog skoka prodaje iPhona već zahvaljujući strategiji širenja na digitalne i pretplatničke usluge. Vrednost brenda Apple porasla je za 87%, navodi se u ovogodišnjem izveštaju Global 500.
Amazon se nalazi na drugom mestu ove liste, sa godišnjim rastom od 15%.
Google je zauzeo treće mesto nakon minimalnog povećanja vrednosti brenda od 1%. Kompanija je zabeležila prvi pad prihoda ikada zbog pandemije, navodi se u izveštaju.
Kompanija Microsoft zauzela je četvrto mesto, sa povećanjem vrednosti brenda od 20%.
Treću godinu zaredom, Samsung je zauzeo peto mesto na listi, sa povećanjem vrednosti od 9%.
Slede američki trgovinski lanac Walmart, čiji brend vredi približno 93,2 milijarde dolara, Facebook sa iznosom od 81,4 milijarde, dok je na osmoj poziciji kineska ICBC banka (72,8 milijardi), dok listu prvih deset zaokružuju telekomunikaciona kompanija Verizon Telecommunication iz SAD-a (68,9 milijardi) i kineska društvena mreža WeChat (67,9 milijardi dolara).
Više informacija pročitajte u izveštaju OVDE.