REGION – Na petom DIABLOG-u proglašeni su dobitnici nagrada za 2020. godinu. Nagrade za najkreatore su po kategorijama dobili: Korana Marović (lepota), Pamela Smoljanić (moda), Sanja Mijac (gastro), Kristijan Iličić (putovanja) i Martina Boss (fitness).
Najinfluenserkom je po četvrti put proglašena Ella Dvornik, a tri najbolja brenda za saradnju sa kreatorima sadržaja su u 2020 bili Lidl, About You i NIVEA.
Uz proglašenje najboljih, na DIABLOG-u su juče predstavljeni i rezultati istraživanja o hrvatskoj blogerskoj i influenser sceni, koje od 2016 sprovodi agencija Dialog komunikacije. Glavni zaključak je da scena sazreva – kreatori sadržaja sve su stariji i sve više ih je stalno zaposlenih i svoje kanale smatraju poslom.
Prisutnost na Facebook-u pada, TikTok ubrzano raste
Kategorije gastro i putovanja su u odnosu na prošlu godinu zabeležile pad po pitanju broja autora koji u tim segmentima deluju za po 10%, pala je i prisutnost kreatora na Facebook-u, dok se prisutnost na TikTok-u udvostručila, pa je sada na toj platformi prisutna njih četvrtina (25,9%).
Blogeri, influenseri i YouTuberi u Hrvatskoj u 2020. zarađivali su više nego godinu dana ranije – prosečni mesečni prihodi za trećinu njih (33,3%) bili su viši od 7.501 HRK – i sve više ih se bavilo preduzetništvom te su svoj uticaj na društvenim mrežama koristili i za pokretanje drugih poslova (29,6%). Oglašivačima zameraju manjak fokusa na kvalitet sadržaja, a medijima negativan stav prema influenserima, iako ih najveći broj vidi budućnost u saradnji s medijima (35,2%). Video i autentičnost i dalje su vodeći trendovi u influenser marketingu, a predviđanja za 2021 za većinu ispitanika (46,3%) su optimistična.
Istraživanje je sprovedeno u decembru 2020. na uzorku od 59 ispitanika, metodom dubinskog online upitnika.