SVET – Globalna ulaganja u oglašavanje ove godine porašće za 7,1%, odnosno na 660 milijardi dolara, objavio je WARC u svom „WARC Global Ad Trends: The Adspend Outlook“ izveštaju. Rast investicija u online oglašavanje porašće za 13,2% u 2020, a očekuje se da će tradicionalni mediji, zajedno, zabeležiti rast od 1,5%, odnosno 324,2 milijarde dolara, što je prvi rast nakon 2011. godine.
Rast ulaganja u tradicionalne medije biće uzrokovano većim ulaganjima u TV oglašavanje – 2,5% više u odnosu na 2019. ili 192,6 milijardi dolara. Tom rezultatu doprinose američka predsednička izborna kampanja i Letnje olimpijske igara u Tokiju. Predviđa se i da će prihodi od oglašavanja za „duopoly“ (Alphabet i Facebook) dostići 231,9 milijarde dolara, nakon što su prvi put nadmašili TV u 2019. godini.
Prihodi od oglasa Alphabeta porašće za 10,5% odnosno na 149 milijardi dolara, dok će YouTube u 2020. godini za Alphabet zaraditi dodatnih 18,5 milijardi dolara, što je porast od 22,1% u odnosu na 2019.
Predviđa se da će Facebook-ov prihod od oglasa porasti za 19%, ili 82,9 milijardi dolara, Amazon će prihodovati za 21,4% više novca od oglašavanja, Twitter 9,2%, a SnapChat 34,1%.
Rast investicija u oglašavanje u Americi porašće u 2020. za 8,4%, a u Evropi 6,9%.
Priredila: Ivana Parčetić Mitić