Svaka godina ostane obeležena nekim trendom kada su društvene mreže u pitanju, pa sada možemo reći da je 2019. godinu definitivno obeležila cela jedna platforma, ne samo trend – TikTok, najbrže rastuća mreža na planeti. Video content i kupovina su vodeći trendovi u 2020. godini kada su socijalne platforme u pitanju, tvrde stručnjaci, a prenosi marketingland.com.
Društvene mreže danas su najznačajniji kanal komunikacije, pa je njihov razvoj neprestan. Neophodno je pratiti trendove kako bismo na najbolji način iskoristili njihove prednosti. Godinu za nama je je obeležio veliki skok na socijalnim platformama, naročito kada je prodaja u pitanju. Mogućnosti za brendove i prodajne sadržaje su nadmašile sve što smo dosad mogli da zamislimo. Uz pomoć različitih formata sadržaja i dinamičnih kreativnih mogućnosti dizajniranih da približe brendove svojim kupcima, trgovcima i prodavcima, strategija poslovanja je toliko uznapredovala da svoju ciljnu grupu, kupce i potencijalne potrošače mogu da “nanjuše” i privuku im pažnju na najneverovatnije načine.
Prema ocenama stručnjaka, svaka društvena mreža ima formate i trikove na koje bi trebalo obratiti pažnju 2020. godine.
Grupe! U poslednjih nekoliko godina, Facebook je snažno podsticao pojačavanje funkcije grupa u zajednici, iako su one “izumrle” u poslednjih nekoliko godina. Početkom 2019. godine Facebook je objavio da će na „Grupama“ biti fokus ove platforme. Nakon redizajna odeljka “Grupe” i pošto je redizajniran izgled ovog dela Facebooka, grupe su u 2019. godini doživele ogroman rast, tako da su korisnici lakše otkrivali relevantniji sadržaj. Kartica Grupe sada prikazuje personalizovani feed aktivnosti u svim vašim grupama, a alat za otkrivanje sadrži poboljšane preporuke kako bi korisnici brzo pronašli interesantne grupe.
Sa druge strane, Facebook grupe daju šansu brendovima koji su voljni da ulože vreme i trud u izgradnju zajednice putem ove platforme. Putem grupa brendovi na neposredan način komuniciraju sa svojim korisnicima, a pomoću tih postova i rasprava koje se razvijaju u grupama, donose izuzetno važne zaključke za svoje brendove.
Messenger
Oglasi – Facebook je pokrenuo Messenger oglase 2016. godine, ali od tada je oglasni prostor pretrpeo niz nadogradnji i poboljšanja koja će ga učiniti vrednim kanalom 2020. Messenger oglasi rade tako da automatski isporuče sadržaj ka korisnicima i ponude najbolju ponudu i najnižu cenu. Zanimljivo je da sada oglašivači mogu da koriste isti oglas za Messenger koji već koriste za Facebook i Instagram. Publika će te oglase videti na kartici “ćaskanja” u aplikaciji Messenger. Kada dodirnu oglas, biće preusmereni ka odredištu koje ste izabrali tokom kreiranja oglasa. Takođe, u oktobru 2019. Facebook je objavio novu funkciju koja omogućava oglašivačima da koriste “Stories”/”priče” oglase za započinjanje razgovora u Messengeru. Korisnici mogu da pređu prstom preko oglasa “priče” koji imaju poziv da se “pošalje poruka”, kako bi započeli razgovor sa oglašivačem u Messengeru bez napuštanja aplikacije u kojoj se nalaze.
Story – Prošle su više od dve godine od kada je Instagram prvi put predstavio Story-e, 24-časovne slike/vizuale/tekstove/videe koji nestaju nakon tog perioda, ali moguće ih je pretvoriti u oglase. Takođe, njih je moguće povezati sa Facebook-om i Messenger-om. Prema izveštaju Kenshoo-a, Instagramov Story činio je skoro 20% oglasa na ovoj društvenoj platformi tokom drugog tromesečja 2019. Nije iznenađujuće što Story ima toliki uspeh – 500 miliona naloga koristi priče na svom profilu svakodnevno. Trećina najgledanijih priča potiče iz kompanija.
Pored Story-a, posotji mogućnost promovisanja “običnih postova”, bilo da su fotografije ili videi.
IGTV – 2018. godine Instagram je pokrenuo IGTV kao središte za gledanje i stvaranje video sadržaja dugog oblika, sa direktnom vezom na Instagram platformi. Za razliku od Instagram Stories-a, koji nestaje nakon 24 sata, video postova koji mogu trajati maksimalno minut (60 sekundi), IGTV sadržaji zauzimaju stalnu poziciju na ovoj platformi, nudeći mogućnost snimanja video zapisa dugih do sat vremena.
Iako postoji nezavisna aplikacija za IGTV, većina korisnika njoj pristupa putem kartice IGTV na samom Instagramu ili opcije “search”. Ovu platformu svakog meseca poseti više od pola milijarde korisnika, tvrde iz Instagrama.
Skrivanje odgovora na tweet-ove – U novembru je ova mreža počela da testira opciju da korisnici sakrivaju odgovore – pokušaj da se korisnicima omogući veća kontrola nad razgovorom. Korisnici se mogu odlučiti za sakrivanje odgovora na tweet-ove koje kreiraju. Međutim, korisnici i dalje mogu da vide i deluju sa skrivenim odgovorima odabirom opcije „Prikaži skrivene odgovore“ u padajućem meniju. Za brendove, mogućnost sakrivanja odgovora na Tveet mogla bi im pomoći da preuzmu veću kontrolu nad sadržajem koji korisnici postavljaju – kao što je uklanjanje neželjenih odgovora. S druge strane, sakrivanje svih odgovora može imati negativan uticaj na korisnike koji se oslanjaju na odgovore kako bi saznali više informacija o proizvodu ili temi o kojoj se razgovaralo.
Oživljavanje lista – Dugogodišnja Tvitter funkcija prošla je niz nadogradnji u 2019. godini, uključujući novi izgled Liste (posle redizajniranja platforme u julu), pa korisnici tako ponovo imaju mogućnost mogućnost praćenja određenih tema kroz liste i dodavanje kartice prečaca za liste na mobilnoj aplikaciji. Za oglašivače, nova lista nudi mogućnost izrade i angažovanja sadržaja stvorenog za konkretne teme i interesovanja.
Video sadržaji takođe su popularni na Twitteru.
Snapchat
Snap je bio lider među društvenim platformama, potom malo “potonuo” usled rasta Instagrama i ostalih društvenih mreža, ali oglašivači ga i dalje uzimaju u obzir za svoje strategije. Na godišnjem samitu partnera u aprilu, Snapchat je predstavio značajna kreativna ažuriranja kako bi omogućio nova iskustva. Kompanija je uvela poboljšane mogućnosti, uključujući dinamičko skeniranje, praćenje pokreta, interaktivne predloge putem Lens Studia, skeniranje objekata. Do oktobra 2019. godine, kompanija je izvestila da njeni aktivni korisnici svakodnevno komuniciraju skoro 30 puta.
Dinamični oglasi – Kao i kod mogućnosti dinamičnih oglasa Facebooka, Googlea i Pinterest-a, ova Snapchat-ova opcija smanjuje količinu vremena i truda potrebnog za stvaranje i održavanje oglasa na proizvodima. U oktobru 2019. godine Snapchat je započeo testiranje dinamičkog formata koji automatski stvara i ažurira oglase proizvoda koji se prikazuju u aplikaciji. Kako se detalji o proizvodima, kao što su cena ili dostupnost, ažuriraju, dinamički oglasi se u skladu sa tim prilagođavaju. Za trgovce oglašavače koji ciljaju mlađu publiku, Snapchat-ovi dinamični oglasi su posebno privlačni, jer generacija Z i Milenijalci čine više od 75% korisnika u dobi od 13 do 34 godine.
Youtube
Originalni sadržaj – Ova mreža je ukinula premium pretplatu na originalnom sadržaju, čineći originalne serije, filmove i događaje uživo besplatnim za sve gledaoce. Ubrzo nakon toga, Biro za interaktivno oglašavanje (IAB) izvestio je da će više od polovine potrošnje digitalnih video oglasa u 2019. godini doći od video oglasa sa originalnim sadržajem. Iako je video, bez sumnje, izuzetno efikasan format, oglašivači bi takođe trebalo da prihvate ideju o stvaranju originalnog video sadržaja koji zadovoljava različite interese publike njihovog brenda. Kontinuirano ulaganje industrije u originalni sadržaj dokazuje da on može učiniti ono što zalihe ili masovno proizvedeni sadržaj ne može – što pruža dublju vrednost angažovanim potrošačima zainteresovanim za ponudu brenda.
Oglasi koji se ne mogu preskočiti od 15 sekundi – Youtube je svojim video oglašavanjima koje nije moguće preskočiti 15 sekundi postao dostupan svim oglašivačima početkom 2019. Opcija kupovine tradicionalnih oglasa koji se ne mogu preskočiti može biti korisna za brendiranje i domet za oglašivače koji žele ponovo da usmere postojeći oglas dizajniran za televiziju i druga okruženja koja ne mogu preskočiti. Budući da se veći broj gledalaca okreće televizoru sa velikim ekranom kako bi prenosio sadržaj putem Youtube-a i drugih servisa, oglasna jedinica koja nije moguća preskočiti omogućava oglašivačima jednostavan put ka ciljanom okularu iz kuće iz dnevne sobe.
Vizuelna pretraga – Pinterest je krenuo na sporo putovanje kako bi na svoju platformu doneo više mogućnosti e-trgovine, ali njegov novi alat za vizuelno pretraživanje pokrenut u junu, pruža dodatnu priliku da potrošači vide neki brend dok pretražuju željene pojmove. Alat nazvan “Complete The Look” (Alat za kompletan izgled) omogućava platformi da preporuči modne proizvode i proizvode za uređenje doma na osnovu konteksta i atributa svih objekata unutar slike koje korisnik traži ili sprema.
Katalozi – U martu je Pinterest najavio novi način predstavljanja proizvoda lansiranjem Kataloga, omogućavajući brendovima da učitaju više slika proizvoda, organizuju proizvode po kategorijama i pretvaraju slike u dinamične iglice za proizvode. „Katalozi“ trgovcima omogućavaju kreiranje kompletnog kataloga proizvoda na web lokaciji sve dok su zatražili domenu na Pinterestu. Katalozi se zatim mogu koristiti za generisanje proizvoda po grupama.
Oglasi za kupovinu – Pinterest je u avgustu učinio dostupnim Shopping Ads putem Ads Manager-a, omogućavajući oglašivačima mogućnost pokretanja Shopping kampanja putem interfejsa. Uz oglase za kupovinu, oglašivači takođe mogu da označe proizvode iz postova. Na jednoj slici mogu označiti do 25 predmeta.
TikTok
Aplikacija za video u kratkom obliku započela je testiranje video zapisa koji se mogu kupiti preko interneta, omogućujući uticajnim ljudima na platformi da postave URL-ove društvene prodaje unutar postova. TikTok je službeno potvrdio test u novembru, ali nije otkrio detalje o tome kada će dobiti širu primenu. U 2020. godini, oglašivači bi trebali biti svesni da će u jednom trenutku prodaja krenuti i na ovoj mreži koja je u povoju i koja je za kratko vreme oborila sve rekorde. Sa više od 500 miliona globalnih korisnika, TikTok je i dalje u velikoj meri neiskorišćeno tržište e-trgovine kupaca Geneneracije Z, ali verovatno neće još dugo.
Stvaranje sadržaja kratke forme ne znači recikliranje video sredstava kampanje i njihovo postavljanje na platformu. TikTok “ne voli” tj. ne podržava veliku i ozbiljnu produkciju, već brendovi mogu lako da stvore niskobudžetni, originalni i zabavan sadržaj blizak mlađoj publici. Iako TikTok nije prva aplikacija koja je napravila uspešan poslovni model iz kratkotrajnih video formi, aplikacija je zabeležila ogroman rast u poslednjih godinu dana – više od 1,5 milijardi preuzimanja širom sveta. To čini TikTok trećom najpreuzimanijom aplikacijom za igranje u godini, iza WhatsAppa (707 miliona instalacija) i Messengera (636 miliona). Ona se nalazi odmah iznad Facebooka, koji ima 587 miliona preuzimanja, i Instagrama, sa 376 miliona.
Više načina za deljenje video zapisa – TikTok je u novembru omogućio korisnicima da učitaju video sadržaj na TikTok platformu putem trećih aplikacija. SDK za „Share to TikTok“ je prvi komplet koji je kompanija predstavila u svom programu TikTok for Developers. Zanimljivo je da će se ova mreža tek razvijati i da verovatno niko ne može da pretpostavi dokle će sve to otići u budućnosti.
Izvor: Represent Communications